Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Riskbankens förtjänst? Kronan går ju allt annat än bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Mario Kart 8 Deluxe kostade 529 kr jämfört med andra som tar runt 600 kr. Men som sagt detta berör inte indie titlar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Mario Kart 8 Deluxe kostade 529 kr jämfört med andra som tar runt 600 kr. Men som sagt detta berör inte indie titlar.

Just ja, var ju så pass ovanligt att det var billigare digitalt än fysiskt. Trist med prisökningar, jag hade hellre sett prissänkningar eller något Game Pass liknande.

Permalänk
Medlem

DLC för Zelda och Splatoon gick från 200 till 208.
Switch game vouchers (2 game bundle) gick från 899 till 1029
Typ en supergrisig ökning på den senare, verkar inte vara en procentuell höjning över lag utan anpassad efter produkt :E

Zelda ligger nu 689, låter otroligt dyrt, men har tyvärr ingen referens sedan tidigare.
Andra Nintendo titlar verkar gå loss på 599.
Spännande nog så har de inte ökat priset på Mario Maker 2 pre-ordern, kvar på 529.

Online medlemskapet är oförändrat på 200:-/år.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

@Tiamat nu snackar vi priser.
Blir att boka om så fort jag hittar en vettig butik under tusenlappen.

799 kr finns i lager. Jag tog faktura då jag inte har någon erfarenhet av dem.
https://www.power.se/datorer-och-gaming/gaming/spel/ns-the-le...

fel pris
Permalänk
Medlem

@Tiamat

Det tipset tackar vi för!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

899 kr finns i lager. Jag tog faktura då jag inte har någon erfarenhet av dem.
https://www.power.se/datorer-och-gaming/gaming/spel/ns-the-le...

För mig kostade den 799kr när jag la beställning precis. Och då är det den Power benämner Limited Edition, vanliga utgåvan kostar 599kr. Blev faktura även här även fast jag handlat från de ett par gånger innan. Meningslöst att betala tre månader i förväg oavsett.

Blir att avbeställa från Webhallen, 1500kr kan de glömma.

Superstort tack även från mig! Har sneglat runt till och från efter billigare priser men inte hittat något så verkligen tacksamt detta.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon5930: Naj! Du snodde nog sista exet
799:- är ju rena rånet! 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

För mig kostade den 799kr när jag la beställning precis. Och då är det den Power benämner Limited Edition, vanliga utgåvan kostar 599kr. Blev faktura även här även fast jag handlat från de ett par gånger innan. Meningslöst att betala tre månader i förväg oavsett.

Superstort tack även från mig! Har sneglat runt till och från efter billigare priser men inte hittat något så verkligen tacksamt detta.

ah jag skrev fel pris det ska vara 799 kr och grattis att du fick tag i en.

Fick ringa till dem angående orderbekräftelse. Jag fick ingen efter samtalet skickade de ut min bekräftelse. Kan vara nåt strul ifall ni inte har fått bekräftelse kontakta dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@anders190: Naj! Du snodde nog sista exet
799:- är ju rena rånet! 😱

07:21 lades min order, så försökte du alldeles efter är jag nog skyldig.

Förhoppningsvis dyker fler upp för liknande pris, men de verkar gå åt fort när det väl händer. :/
Powers pris matchade utländska priser rätt bra med så frågan är om det går att få tag i så mycket billigare.

Skrivet av Tiamat:

ah jag skrev fel pris det ska vara 799 kr och grattis att du fick tag i en.
https://i.imgur.com/upch25G.png

Fick ringa till dem angående orderbekräftelse. Jag fick ingen efter samtalet skickade de ut min bekräftelse. Kan vara nåt strul ifall ni inte har fått bekräftelse kontakta dem.

Ah, blev lite fundersam men då stämmer priset iallafall.

Fick orderbekräftelsen utan något problem så förhoppningsvis inte något som drabbade alla som försökte beställa. Men trist när det händer. När det är en förbokning flera månader i förväg blir ju orderbekräftelsen extra bra om butiken skulle få för sig att vilja ta ett högre pris vid lansering.

Permalänk
Medlem

I Webhallens fall så är ju första raden viktig.
"Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras."

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
Testpilot

Orakel!

Har någon av er ett bra tips på "bordsladdare" till en Switch Pro-kontroll? Jag är allergisk till att ha en massa sladdar liggandes. Tips mottages tacksamt!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Idag släpps ju Virtual Racing på Switchen!
Det mäktiga 3D racingspelet som än gång i tiden kördes i 30 fps på 2,5 miljoners Arkadkolosser och krävde en maskin per spelare kan nu avnjutas i 60 fps på den lilla Switchen med co-op för 8 spelare!

Jag kan knappt fatta hur mycket teknologin gått framåt sedan jag spelade den kraftigt nedgraderade porten i 10-15 fps på min Mega Drive...

Här skall kapas varvtider!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Det mäktiga 3D racingspelet som än gång i tiden kördes i 30 fps på 2,5 miljoners Arkadkolosser och krävde en maskin per spelare kan nu avnjutas i 60 fps på den lilla Switchen med co-op för 8 spelare!

https://www.youtube.com/watch?v=uEbmTfSxt9Q

Jag kan knappt fatta hur mycket teknologin gått framåt sedan jag spelade den kraftigt nedgraderade porten i 10-15 fps på min Mega Drive...

Blir ett köp här, saknar fler bilspel och vad jag nog skulle gilla mest vore nog Dirt 2, Dirt Rally, Test Drive Unlimited 1 och 2 och förstås Forza Motorsport och Horizon till Switch. Grid: Autosport planeras att köpas med.

Blir att se det klippet igen, DF vet vad de gör och riktigt intressant att se historiken med. Måste nog också säga att jag mer och mer börjar gilla low poly som retrolook i spel med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Orakel!

Har någon av er ett bra tips på "bordsladdare" till en Switch Pro-kontroll? Jag är allergisk till att ha en massa sladdar liggandes. Tips mottages tacksamt!

Finns olika modeller att köpa på wish/Ebay som jag vet flera använder.
Fungerar hur bra som helst, ska ju sitta kabel från dockan till laddstället bör tilläggas. Eller kanske funkar i väggen också med usb laddare?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

https://www.youtube.com/watch?v=uEbmTfSxt9Q

Skoj med lite nostalgi med uppdaterat utseende!

Arkadversionen var verkligen extremt imponerande när den kom.
Minns att Mega Drive-versionen var något man suktade efter när den kom men det var betydligt dyrare än andra spel. När jag väl hade chansen att prova det så var det tekniskt imponerande men inte så jätteskoj. 32x-versionen var klart bättre på allt.

Hade/har själv Saturnversionen som DF dissar lite oförtjänty mycket. Både jag och polarna tyckte det var riktigt skoj att lira mot varandra. Dock kändes det lite väl gammalmodigt när Sega Rally kom och visade hur bilspel ska vara.

Permalänk
Inaktiv

Digital Foundy pratar om en ny revision av Tegra X1, som blandannat används i Switchen, och hur denna skulle kunna fungera i en uppdaterad Switch:

Inget som har bevisats att den verkligen kommer användas, bör dock tilläggas. Men DF vet i regel vad de talar om.

Permalänk
Medlem

Power verkar ha riktigt bra priser överlag på Switchspel, tex tar de 999 kr för Pokemon Dual Pack. Billigaste annars är runt 1249.

https://www.power.se/datorer-och-gaming/gaming/spel/ns-pokemo...

Permalänk

Någon mer som just nu sitter upptagen med mario maker 2? Fantastiskt spel, men är besviken på att de tagit bort 100 mario challenge.

Permalänk
Medlem

@uuunknownnn: Spelat det hela gårdagen typ, idag spelade jag vs mot min bror och hans barn. Riktigt bra spel.

Instämmer att 100 mario challenge saknas.

Sedan wow, vilket lagg det blir ibland när man spelar mot andra online, antar det beror lite på deras uppkoppling med men ändå, ibland ospelbart. Antar det också är nu i början då alla spelar, om några dagar har det nog lugnat ned sig lite.

Permalänk
Medlem
Permalänk

De senaste inläggen i denna tråd avhandlar bland annat var den kommande Zelda-titeln hittas så billigt som möjligt, men var köper man (juli 2019) själva Switch-konsolen inom Sverige/EU så prisvärt som möjligt?

Alla tips mottages tacksamt, inklusive eventuella kampanjkoder eller förslag på andra rabatter som kan hjälpa att kapa priset alternativt ge något extra tillbehör för att göra köpet mer prisvärt.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorynytj:

Tusen tack för tipset. Bokade

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Inaktiv

Om någon funderar på att köpa Bloodstained till Switch så bör man nog avvakta tills problemen förhoppningsvis är lösta. Bara PC och Xbox One X-versionerna som verkar fungera tillräckligt bra, PS4, PS4 Pro, Xbox One/S och förstås Switch har alla olika problem.

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad av Baldurs Gate till Switch, så får man en känsla av hur det kan se ut i detta klippet,
https://youtu.be/EF3ybSHiPv8?t=209

Jag är taggad till 1000!

Permalänk
Medlem

Jag bokade också Zelda på elgiganten. Har egentligen slutat med CE utgåvor. Tar för mycket plats. Men till det priset kunde jag inte hålla mig!

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tuffodum:

Om någon är intresserad av Baldurs Gate till Switch, så får man en känsla av hur det kan se ut i detta klippet,
https://youtu.be/EF3ybSHiPv8?t=209

Jag är taggad till 1000!

Ooooh, nice!
Jag är egentligen lite osäker, trots att just Black Isles alla titlar var det bästa på PC jag spelade på 90-talet. Blir troligen ett köp, och framförallt Planescape Torment. Interfacet ser lite plottrigt ut så är det, samt tidsbrist, som gör mig lite osäker.

Riktigt härligt att ha dessa spel portabelt dock. Har provat något av BIS titlar via GemRB för 10 år sedan på en tablet. Kändes lovande då även om det var ospelbart. Sedan dess har det säkert kommit portar av dessa spel till iOS och Android men personligen finner jag surfplattor och mobiler oanvändbara för spel så de har ändå aldrig varit något seriöst alternativ för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ooooh, nice!
Jag är egentligen lite osäker, trots att just Black Isles alla titlar var det bästa på PC jag spelade på 90-talet. Blir troligen ett köp, och framförallt Planescape Torment. Interfacet ser lite plottrigt ut så är det, samt tidsbrist, som gör mig lite osäker.

Riktigt härligt att ha dessa spel portabelt dock. Har provat något av BIS titlar via GemRB för 10 år sedan på en tablet. Kändes lovande då även om det var ospelbart. Sedan dess har det säkert kommit portar av dessa spel till iOS och Android men personligen finner jag surfplattor och mobiler oanvändbara för spel så de har ändå aldrig varit något seriöst alternativ för mig.

Samma här, dessa spelen är bland dom bästa jag spelat överlag. Inte kört Planescape så det blir spännande att testa.
Kan bli plottrigt men samtidigt så har dom ändå valt att släppa dom till Switchen så dom bör ha fått till det ganska bra ändå.
Släpps i slutet på september tror jag...

Permalänk
Medlem

Fick mail ifrån Power idag att dom inte kan leverera min beställning på Links awakening CE. och då la jag ändå beställningen kl 4 på morgonen när Tiamat tipsade om det
Liten heads up bara för er som la beställning efter

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jaha där fick jag mejl att jag kanske inte kommer att få köpa den på power.se fast jag fick en orderbekräftelse. Supporten verkar ha noll koll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tuffodum:

Samma här, dessa spelen är bland dom bästa jag spelat överlag. Inte kört Planescape så det blir spännande att testa.
Kan bli plottrigt men samtidigt så har dom ändå valt att släppa dom till Switchen så dom bör ha fått till det ganska bra ändå.
Släpps i slutet på september tror jag...

Hoppas du gillar Planescape, jag köpte spelet när det var nytt men var först 2010/2011 som jag tillslut spelade igenom hela spelet.
Jo, hoppas vi får se fler previews på Switch-urgåvorna av dessa spel. Verkligen intressant att se hur de löser detta. Borde inte vara något direkt problem för dom.

Inte så långt kvar då!

Skrivet av Flutters:

Fick mail ifrån Power idag att dom inte kan leverera min beställning på Links awakening CE. och då la jag ändå beställningen kl 4 på morgonen när Tiamat tipsade om det
Liten heads up bara för er som la beställning efter

Skrivet av Tiamat:

Jaha där fick jag mejl att jag kanske inte kommer att få köpa den på power.se fast jag fick en orderbekräftelse. Supporten verkar ha noll koll.

Vafan! Blir att lägga en tredje förbokning då. Mail även här. :/

Lite så jag undrar, med tanke på att ett ticket-nummer anges, om det blivit någon form av massutskick eller om de bara skickat till alla ordrar. När ni som beställt vid 4-tiden på morgonen inte ens kan räkna med att få er beställning så lär det nog gälla alla.

Får mig med irritation att minnas Ginzas dunderfail vid lanseringen av Switch och Zelda: BotW där de sket i att meddela mig om att jag inte fick min Zelda CE utan fick jaga reda på informationen själv när spelet inte kom.
Power meddelar/varnar iallafall i förväg men frågan är hur många, om ens några, de kommer sälja. Kanske de tycker att de tog för lite betalt?

Edit: Mindre än 5st i "webblagret" när jag bokade om: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...