[Avslutad] Fractal Design Node 605

Permalänk
Medlem

[Avslutad] Fractal Design Node 605

Hej! Efter uppgradering har jag nu till övers ett Fractal Design Node 605. Ett riktigt snyggt och stilrent liggande chassi som passar perfekt i vardagsrum m.m. Det sväljer dessutom fullstora ATX-moderkort.

Det ingår dessutom två Noctua-fläktar som jag köpt till.

Tänker mig minst 500 kr för det. Finns i Stockholm/Bromma och kan även skickas, då står köparen för frakten.

Beskrivning från tillverkaren:
Supported motherboard form factors ATX, DTX, Micro-ATX, Mini-ITX
Number of 3.5" bays 4
Side window N
Maximum graphics card length 280 mm
Maximum CPU cooler height 125 mm
Maximum PSU length 190 mm
Anti-dust filter Y
Number of expansion slots 7
Type PC
Suitable for Home/Office
Power supply
Power supply location Bottom
Power supply included N
Ports & interfaces
Firewire (IEEE 1394) ports 1
USB 3.0 (3.1 Gen 1) Type-A ports quantity 2
Storage
Card reader integrated Y
Node 605, 6.35 cm (2.5 ") or 3.5" HDD/SSD, ATX, microATX, Mini ITX, DTX, Black
The Node 605 highlights a minimalistic, sleek Scandinavian appeal which is designed to integrate into your home theatre equipment.

Featuring a stunning exterior appearance accompanied by a modern, black interior with sound and vibration dampening materials, the Fractal Design Node 605 supports a full ATX motherboard as well as a graphics card up to 280mm in length.

Cleverly hidden behind the access panel on the solid 8mm thick aluminum front panel are two USB 3.0 ports, a FireWire port and a multi-format card reader for multiple formats.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är en ganska tydlig skillnad på frontens två delar på bilden, är den typ solblekt eller är det bara på bilden det ser ut så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Är en ganska tydlig skillnad på frontens två delar på bilden, är den typ solblekt eller är det bara på bilden det ser ut så?

Det stämmer att det är viss skillnad (hade själv inte ens tänkt på det!). Dock är skillnaden betydligt större på bild än i verkligheten, och det beror väldigt mycket på hur ljuset ligger på eftersom det är metall.

tog en bild till som ger den riktiga skillnaden lite mer rättvisa, men man måste nästan se på riktigt för att helt kunna avgöra om man tycker det är ett problem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOlsson:

Bud noterat!

Jag ger det morgondagen också om det finns fler intresserade

Permalänk
Medlem

Hur långt grafikkort kan man ha om man vill använda alla 4x 3.5'' HDDs?

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugu:

Hur långt grafikkort kan man ha om man vill använda alla 4x 3.5'' HDDs?

Hittade detta:
180 mm with both hard drive cages mounted
255 mm with one hard drive cage mounted
290 mm in the top two ATX expansion card slots with two hard drive cages mounted
280 mm in the top four ATX expansion card slots with one hard drive cage mounted, containing one 3.5" HDD and one 2.5" SSD

Permalänk
Medlem

Så det beror väl på vad man har för layout på moderkortet, dvs om kortet hamnar i över eller lägre slotsen.

Permalänk
Medlem

Låter bra! 550kr och jag kan hämta!

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem

600+frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOlsson:

600+frakt

Bud noterade. Jag prioriterar upphämtning om du inte vill bjuda 700 plus frakt?

Permalänk
Medlem

Såld till @Sugu - Tack för smidig affär!