Phanteks Evolve X blir det för varmt i chassit?

Permalänk
Medlem

Phanteks Evolve X blir det för varmt i chassit?

Hej! Jag har de här delarna som ni kan se längre ner och är intresserad av Phanteks Enthoo Evolve X och då jag tycker att de ser ut som att intaget av luft i fronten är begränsat och likaså i toppen av chassit som jag hade tänkt sätta radiatorn och vill inte att de ska bli problem med värmen.

Så om de är någon som äger eller ägt de chassit och kan säga om de kan blir ett problem eller om det funkar bra och även om ni kör över klockat eller utan någon över klickning?

När jag kollat runt på chassin och dom jag är mer intresserad av så ser intaget av luft lite sämre ut på en del och även att få ut luften via toppen av chassit.

De chassin jag är intresserad av även om jag är mest intresserad av Phanteks så är det dom här:

Dom och så va de någon mer som jag inte hitta just nu men av dom jag listat så är de väl Lian-Li som inte har några problem med kylningen men be quiet och Phanteks är nog dom som har svårare med luft flödet men vet inte hur de är me Corsairs luft flöde via fronten me mitt största intresse är Phanteks chassit så vore tacksam för alla svar vad de gäller alla chassina jag skrev vad de gäller luft flödet in och ut via front och top, om någon har förslag på något annat chassi så är det helt okej med.

Nu blev de lite sent så behöver lägga mig men får kolla igenom imorgon om jag hittar de chassit jag inte fick med i listan.

Permalänk
Medlem

Här har du en video om de chassit
https://www.youtube.com/watch?v=5ET84okT8yY

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

@Robbah Tack, jag har kollat på några videos men har inte sett den du länka och sen har jag läst olika kommentarer av dom som köpt chassit och där har vissa sagt att de varit dålig kylning och andra sagt att det varit riktigt bra kylning och de jag kunde tänka då va att vissa kanske över klockar och andra inte och ingen skrev om vad dom använde för CPU och GPU eller om dom över klockade eller inte men jag antar att vilket chassi jag än väljer så bör de inte va något problem med kylningen, jag ska kolla om han som gick igenom Phanteks chassit även testat dom andra jag skrev och se vad han kommer fram till där så tack för länken.