Sweclockers - Ett hjälpande eller stjälpande forum?

Permalänk

Sweclockers - Ett hjälpande eller stjälpande forum?

Hej!

Jag blev medlem här på Sweclockers i slutet av 2016 när jag återigen blev intresserad av främst datorer och komponenter. Det som slog mig då var den enorma kompetensen bland forumets medlemmar och framförallt - det trevliga, ödmjuka och hjälpsamma bemötandet! Tyvärr tycker jag att klimatet har ändrats under det senaste året. Inlägg blir allt oftare bemötta med otrevligheter, dumförklaringar eller felaktiga antaganden som ofta saknar relevans till ämnet, något jag tycker mig se riktas mot nya användare snarare än gamla. Givetvis bör ämnen få debatteras och diskuteras men då i en saklig och allmänt trevlig ton.

Vart tog den trevliga tonen som fick mig att titta in här på Sweclockers flera gånger om dagen vägen? Är det fler som känner igen sig i det jag skriver eller är jag helt fel ute?

Tack för ordet.

//Viktor

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tjena @vviikkttoorr! Min erfarenhet är att forumet blir vad man själv gör det till. Den som väljer att ge sig in i tuffa debatter kan säkert uppleva tonen som hård och oresonlig, medan den som väljer att hjälpa till och bidra ofta får mycket uppskattning och tacksamhet tillbaka. På det viset är det ingen skillnad mellan forumet och livet utanför. Det handlar fortfarande om människor och beteendet är väldigt mänskligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Tjena @vviikkttoorr! Min erfarenhet är att forumet blir vad man själv gör det till. Den som väljer att ge sig in i tuffa debatter kan säkert uppleva tonen som hård och oresonlig, medan den som väljer att hjälpa till och bidra ofta får mycket uppskattning och tacksamhet tillbaka. På det viset är det ingen skillnad mellan forumet och livet utanför. Det handlar fortfarande om människor och beteendet är väldigt mänskligt.

This. Nu har jag inga siffror att backa upp det med men det känns även som att Sweclockers har vuxit en hel del de senaste åren och då blir en naturlig effekt att fler rötägg finns i användarbasen och även tar mer plats.

En sak som jag dock tycker att många är dåliga på är att ibland avstå från att kommentera. Ser man ett inlägg som är menat att provocera och/eller är otrevligt är det i så fall bättre att anmäla det och låta moderatorerna ta hand om det istället för att själv sjunka till samma låga nivå vilket nästan alltid slutar i ett sandlådekrig som ingen går vinnande ur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4