Permalänk
Medlem

Bygga egen dator behöver tips

Hej!

Jag har idag en stationär dator som är i stort behov av en makeover. Då datorn har flera år på nacken funderar jag istället på att köpa de flesta komponenter och bygga en ny. Jag var inne på inet’s sida där man kan bygga sin egen datorn och kom fram till följande:
Kingston A400 240GB 2.5"
AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz 19MB
Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz CL16 Vengeance LPX Svart
MSI B450M MORTAR TITANIUM
Fractal Design EFFEKT 400W
Prislappen hamnar på ca 4,2 k. Hade dock tänkt vänta till black friday.
+ någon fin chassi som under prislappen 1k

Vad tror ni om det?

Jag har två olika Geforce grafikkort - gtx 750ti samt 560
Oklart vilket av dessa jag kommer att använda då jag har läst olika svar om vilket som är bäst.

Mitt mål är att datorn ska kunna funka bra några år framöver. En budgetspeldatorn för att kunna spela Blizzard-spel utan att datorn kraschar.

Jag önskar att ni som svarar använder enkelt språk då jag inte är så insatt när det kommer till datorer. Föreställ dig att du ska svara dina icke-high tech föräldrar haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanjis:

Hej!

Jag har idag en stationär dator som är i stort behov av en makeover. Då datorn har flera år på nacken funderar jag istället på att köpa de flesta komponenter och bygga en ny. Jag var inne på inet’s sida där man kan bygga sin egen datorn och kom fram till följande:
Kingston A400 240GB 2.5"
AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz 19MB
Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz CL16 Vengeance LPX Svart
MSI B450M MORTAR TITANIUM
Fractal Design EFFEKT 400W
Prislappen hamnar på ca 4,2 k. Hade dock tänkt vänta till black friday.
+ någon fin chassi som under prislappen 1k

Vad tror ni om det?

Jag har två olika Geforce grafikkort - gtx 750ti samt 560
Oklart vilket av dessa jag kommer att använda då jag har läst olika svar om vilket som är bäst.

Mitt mål är att datorn ska kunna funka bra några år framöver. En budgetspeldatorn för att kunna spela Blizzard-spel utan att datorn kraschar.

Jag önskar att ni som svarar använder enkelt språk då jag inte är så insatt när det kommer till datorer. Föreställ dig att du ska svara dina icke-high tech föräldrar haha

Här har du

Skulle inte köra 400w nätaggregat de kommer begränsa dig i framtiden.

Har valt ut alla delar du kan tänkas behöva dock bytte ja upp dig till en nvme disk med 500gb istället och höll mig under dina 5.2tkr med chassi slängde även med snabbare ram eftersom ryzen älskar snabbt ram minne samt dubbla de minnet till 16gb som ja tycker är de minsta du ska köra

Om ja va du skulle jag köra 750 ti då den fortfarande har driver support

Skickades från m.sweclockers.com