FIRA CAPS LOCK-DAGEN MED SWECLOCKERS

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

...

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra hamnen
Registrerad
Okt 2008

Kom att tänka på den gamla goda
http://bash.org/?835030 (se nedan för att slippa icke https sidor)

#835030 +(22219)- [X]

<Khassaki> HI EVERYBODY!!!!!!!!!!
<Judge-Mental> try pressing the the Caps Lock key
<Khassaki> O THANKS!!! ITS SO MUCH EASIER TO WRITE NOW!!!!!!!
<Judge-Mental> fuck me

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra hamnen
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av perost:

Great minds think alike, alternativt så är det bara psykiskt sjuka som minns sådana här saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Amiga 3000, CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 276MB Fast, GFX: ECS+RTG, HDD: 4GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Desktop. www.som99.se

Trädvy Permalänk
Nyhetschef & forumansvar
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av loevet:

SÅ JÄVLA NEGGO!

KAN INTYGA ATT ANDREAS INTE GAV MIG SITT FULLA STÖD INFÖR PUBLICERING.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Aug 2010

VISSTE INTE ATT DET FANNS EN CAPS LOCK DAG!!

HURRA HURRA CAPS LOCK TILL ALLA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Jun 2008

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,2a,00,3a,00,00,00,00,00

https://valid.x86.fr/pyrh0w
https://valid.x86.fr/hc225t
https://valid.x86.fr/6dilbx

Det enda jag med säkerhet vet är att jag ingenting med säkerhet vet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

COBOL

Gaming: ASUS GTX 1080ti STRIX O11G | Intel Core i7-8700K @ 5 GHz | ASUS Z370-F | EVGA G3 650W | 16 GB Corsair DDR4 @ 3000 MHz | Samsung SSD 960 EVO 250GB m.2 | Samsung 850 EVO 250GB m.2
Kringutrustning: ASUS MG248Q 24" 144 Hz | 2x ASUS VN247H 23,6" LED | Sennheiser HD598 | Audio Technica AT2020 USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

TILLÅTET ATT ANVÄNDA I ANDRA TRÅDAR JUST IDAG FÖRMODAR JAG?

Ryzen 3700X | 16GB Ram @ 3800 Mhz CL14 | 5700XT | Seagate FireCuda 520 2TB + MP510 960GB | Acer XV273K

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Jacob:

SÅ JÄVLA NEGGO!

KAN INTYGA ATT ANDREAS INTE GAV MIG SITT FULLA STÖD INFÖR PUBLICERING.

Cobben, HELA DU är en enda stor Caps Lock! 😘

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

WTF?!

Gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av perost:
Skrivet av Ludenben:

Kom att tänka på den gamla goda
http://bash.org/?835030 (se nedan för att slippa icke https sidor)

#835030 +(22219)- [X]

<Khassaki> HI EVERYBODY!!!!!!!!!!
<Judge-Mental> try pressing the the Caps Lock key
<Khassaki> O THANKS!!! ITS SO MUCH EASIER TO WRITE NOW!!!!!!!
<Judge-Mental> fuck me

DEN VAR RIKTIGT ROLIG

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2019

Jag tycker att man borde plocka bort Caps Lock tangenten, och kanske ersätta den med någon annan tangent som Chromebooks som ersatt den med en söktangent.
Man skulle även kunna ersätta den med en assistent tangent för att fram Cortana eller något.

Caps Lock skulle kunna finnas kvar på vissa businessdatorer kanske, men på konsumentprodukter borde dom tas bort.

Borde iaf bannlysas på datorer sålda i Spanien och Brasilien.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

JAG HAR FÅTT MÅNGA KLAGOMÅL IDAG PÅ ATT JAG BARA SKRIVER MED VERSALER, MEN DENNA DAG FIRAR JAG LIKA HÅRT SOM KANELBULLENS DAG, OCH JAG ÄTER MÅNGA KANELBULLAR KAN JAG SÄGA.

Trädvy Permalänk
Nyhetschef & forumansvar
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av loevet:

Cobben, HELA DU är en enda stor Caps Lock! 😘

MEN DU DÅ?!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Nyhetschef & forumansvar
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Lodisen:

TILLÅTET ATT ANVÄNDA I ANDRA TRÅDAR JUST IDAG FÖRMODAR JAG?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

😂🤣😂

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012

VAD BRA ATT DET FINNS EN ANSVARSFULL CHEFREDAKTÖR PÅ PLATS FÖR ATT PÅMINNA OSS OM DENNA HELIGA DAG!

Typo

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Intel 660P M.2 1 TB] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av andreas_dock:

😂🤣😂

Fel dag, World Emoji Day är den 17:e juli

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av tvelander:

CAPS EVERYDAY PLZ RIGHT NOW

XD

Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1. | Magmoor V3 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit | Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer | Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900 | Lavender | Custombygge i Lian Li PC-Q37 | Aquatic Ambiance | Min main rigg i PC-011 Dynamic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

HAHAHAHAHAHAH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Har Ni Inte Lagt Märke Till Att Caps Lock Tangenten Ser Ut Så Här [Caps Lock]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Dec 2001

aj mina ögon

thank you, come again

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

kÄRA CAPS-LOCK. dU ÄR EN TROGEN VÄN I LIVET. cAPS oN - cAPS oFF

AMD Ryzen 7 3800X | Gigabyte X570 Aorus Elite | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013

FyFAN VÄLDIGT HÖGLJUDT HÄR INNE.

Cpu : Amd X 3700, Moderkort: MSI X370 SLI Plus, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce GTX Titan X 12gb, Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB, Skärm: ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q G-Sync. olika HDDs i olika storlekar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Mar 2004

NICE!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

*CONFUSED SCREAMING*

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Palit GTX 1080ti | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

NICE TRÅD MEN NI BEHÖVER INTE SKRIKA !

Ny dator Lexius signatur 2019 edition Ryzen 7 2700X@4.1ghz auto oc/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2800mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Oneplus 5T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Triton242:

Kan vi inte flytta på @ knappen också.
Används klart oftare än vissa andra tecken som inte behöver alt knappen till hjälp.
Sedan vill ja också ta bort bokstaven q då den används försvinnande lite i svenska språket.

På Macar brukade @ sitta på på Option-*, vilket var mycket lättare att skriva än Alt Gr-2 som det är på IBM-designade tangentbords-uppsättningar (som Windows). Tyvärr bestämde sig Apple för att flytta den till Option-2 för att vara samma som Windows. Det är iofs OK att skriva på Macen, eftersom man kan använda vänster Option (den som heter bara Alt på Windows-tangentbord), men det gamla var lättare.

Men det tecken jag inte förstår varför det finns är ¤ på Shift-4. Det är nån sorts generell valuta-symbol, tror jag, men jag använder det aldrig. Byt bort det tecknet mot @ istället. Alt Gr-Shift-4 verkar inte göra något (det var cent-symbolen förr), så lägg ¤ där och låt @ ligga både där och på Alt Gr-2 som idag.