Baka en Galaxy Note10 och vinn presentkort på valfria datordelar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Min bakning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Feb 2016

Här kommer mitt bidrag

Ingredienser: tårtbotten, grädde, krämgrädde och hallonsylt. Dekorerad med sockerpasta och ätbar guldfärg.
Riktigt smarrig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2019

Här kommer mitt bidrag i tävligen. Den är gjord av brownie, smörkräm, marsipan och en spegelblank glaze. Riktigt pilligt men vart ändå ganska nöjd 😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015

TheNewsV2 Bidrag

Här är mitt bidrag till tävlingen ,
Bakelsen består av egengjord figurkaka med hemgjord glasyr.
Allt är handmålat .

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5

/ David med sambo

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2012

@FatDimaond: Denna ser ju lätt "verkligast" ut. Trodde först det var en mobil som låg där. Mycket snyggt. Hur har du lyckats få till allt sådär?? Tid och kärlek?

Efter att läst tråden blev jag sugen på nåt gott. Men ack är jag på jobbet, får överleva till ikväll då jag får äta kladdkaka. Dock ej i mobilform.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI, Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync och annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

är det bara jag som ser att det är digitalt utskriven sockerpasta
detär ej tillåtet.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Svar

@Sh4d0wfi3nd: Ja min mamma hjälpte mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av THE FLESH RIPPER:

är det bara jag som ser att det är digitalt utskriven sockerpasta
detär ej tillåtet.

Verket ska skapas med fysiska material. Digitalt skapade bakverk är inte godkända.

Den är ju dock i fysisk form. Inte digitalt som i 1or och 0or. Det är väl en gråzon om man har tillgång till proffesionell utrustning eller inte dock.
Vad säger @frida om detta?

I7 8700K, Asus GTX 1080TI, Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync och annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

de ju inte svårt att be en bageri att skriva ut ett sådant
här gäller de att visa egna skills som alla andra har gjort här inne

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2019

Ni andra som har bakat, är det fler än jag son kommit till insikten att sockerpasta/fondant smakar skit? Fint blir det ju man får ju peta bort dekoren om man ska få en god tårta. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Bugger:

Ni andra som har bakat, är det fler än jag son kommit till insikten att sockerpasta/fondant smakar skit? Fint blir det ju man får ju peta bort dekoren om man ska få en god tårta. :/

Det är du inte ensam om haha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Här har vi min Galaxy note mirror glaze tårta. Hallonmousse, vaniljkräm, vaniljmousse, sockerpasta, mirror glaze och 3st tårtbottnar allt gjort hemma. Nu när jag har fått allt färdigt så ska jag nog ta mig en bit till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Tänkte slänga upp mitt bidrag men jag hinner nog inte färdigt med allt till imorgon. Jag använde mig av marsipan och det var nog misstaget. Sockerpasta hade fungerat bättre tror jag då det inte är lika temperaturkänsligt. Det var ett himla pillande iallafall, men väldigt roligt.

Nu när jag ser @rapidmace (och givetvis flera andras) bidrag så är det bara att konstatera att man får ta av sig hatten och gratulera, och inse att man inte är så begåvad som vissa andra. Grymt jobbat allesammans och må bäste man/kvinna vinna!

Rättstavning

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Här kommer mitt bidrag nr 2, då jag redan gjort en baksida som var himla roligt ville jag testa att göra en framsida av telefonen. Det blev en kladdkaka denna gången med effekter penslat med karamellfärg, och sedan en mirror glazing på det! Fick till en bra 3 D effekt 😊.

Vill önska alla lyckatill, bra jobbat alla!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2019

Har man hela torsdagen på sig att skicka in bidrag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hoting
Registrerad
Sep 2008

@GodMorgon: Jag undrar samma sak faktiskt 🤔

ASUS ROG MAXIMUS XI FORMULA Z390 // Intel Core i9-9900K (Hydro Series™ H110i GTX 280mm) // ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC // Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3200Mhz // Samsung 950 Pro M.2 512GB // Samsung 860 Evo 500GB // PSU Corsair HX1000i

Dell Ultrasharp U3417W 34" IPS 3440x1440 (80hz klockad) // Corsair K70 RGB Cherry MX Red // Corsair Gaming M65 Pro RGB // Corsair Void Pro RGB Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

när kommer resultat?