Permalänk
Medlem

är det värt??

Tänkte fråga om det här kortet är värt att köpa för typ 1400:-

Hightech Excalibur ATI Radeon 9600 128Mb DVI TV-out Retail AGP

ja spelar mest spel så om det är nån som kan rekomendera nån prisvärt kort som är typ max 1500:-

Permalänk

du får inte mycke kort för dom pengarna isåfall möjligen ett ti-4200 som du tweakar Fett....men men lägg till 1000:- köp ett R9700 där har du ett framtidssäkert o bra kort till en bra peng ! bästa du kan få för dom pengarna !...uj uj vilket toppenkort...sitter på ett själv

EDIT: sorry såg sen att maxpriset var 1500

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, det är inte värt att köpa för dom pengarna

Spelar du mest spel ska du ha minst ett Radeon 9700 idag, minst alltså.
Vad har du för dator i övrigt, vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte varför man minst ska ha ett 9700 bara för att man spelar. Sitter själv på ett GF 4 Ti4200 och det fungerar hur bra som helst. Men det är klart, ska man ha alla grafikinställningar nära toppen så är det bara det snabbaste som gäller

Permalänk
Medlem

Mitt 9500 klarar då av alla spel jag vill spela. Har över 150 fps i Vice City med allt påslaget i 1024X768.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Var hittar du ett Radeon 9600 för 1400:- ?

Permalänk
Medlem

Fast du vet att ett 9500 är bättre än ett 9600 va?

De kostar typ 1400:- också, och det är nog ett rätt ok pris. Ta ett sådant i stället, medan de fortfarande finns att köpa.

Permalänk
Medlem

o andra sidan är 9600orna svala..
ganska klockvänliga, mer än 9500 iaf.

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem

Alltså, vad jag menade med "minst Radeon 9700" var att om du ska köpa ett kort idag så ska du inte köpa något sämre. Just med tanke på att spelen framöver inte kommer till sin fulla rätt med tex. ett Ti4200 som jag har nu. Men idag så ser jag ingen anledning att uppgradera om man har ett Ti4200 kort. Så om du nu har ett GF2 kort tex. och ska köpa ett nytt så ska du ju inte köpa ett Ti4200kort, inte ett nytt i alla fall, kanske om du får ett begagnat till ett mycket bra pris. Hur som helst, jag skulle inte köpa något kort alls om jag inte hade råd med ett för runt 2500 kr, minst.

Du har fortfarande inte svarat på vad du har för komponenter i din dator.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

"Spelar du mest spel ska du ha minst ett Radeon 9700 idag, minst alltså."

BS nu i sommar och frammåt börjar det det vara dax att ha användning för de korten

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Nej, det är inte värt att köpa för dom pengarna

Spelar du mest spel ska du ha minst ett Radeon 9700 idag, minst alltså.
Vad har du för dator i övrigt, vad har du för grafikkort?

Har en gforce 2 mx 200 64mb den duger typ för de spel som ja spelar men om man kör typ 1024x800 det är max, och då blir det hackit om det händer mycket i spelet. Har klockat den men det va ingen så stor skilnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Var hittar du ett Radeon 9600 för 1400:- ?

DatorButiken sist ja kollade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Alltså, vad jag menade med "minst Radeon 9700" var att om du ska köpa ett kort idag så ska du inte köpa något sämre. Just med tanke på att spelen framöver inte kommer till sin fulla rätt med tex. ett Ti4200 som jag har nu. Men idag så ser jag ingen anledning att uppgradera om man har ett Ti4200 kort. Så om du nu har ett GF2 kort tex. och ska köpa ett nytt så ska du ju inte köpa ett Ti4200kort, inte ett nytt i alla fall, kanske om du får ett begagnat till ett mycket bra pris. Hur som helst, jag skulle inte köpa något kort alls om jag inte hade råd med ett för runt 2500 kr, minst.

Du har fortfarande inte svarat på vad du har för komponenter i din dator.

Kolla på profil där hittar du mina komponenter, men grejen är att ja frågar överhuvutaget om ett hyfsat biligt graffe är ska köpa upgraderings paket som kostar mej typ 4000:- så graffe också blir det mycket pengar, har lagt på den här skrotet hittils typ 3500:- och den är inte värd mer än 2000:- Tack för dina svar

Permalänk
Medlem

skulle nog försöka få ihop till ett 9500pro i all fall kostar ca 1800:- på datorbutiken..... känns som det skulle vara värt 400:- mer...

Permalänk
Medlem

Jag klipper och klistrar från ett av mina egna inlägg.

Datorbutikenpriser.

Connect 3D 9500 kostar 1799:-

Hightech 9500PRO kostar 1899:-

Hightech 9600 kostar 1399:-

Sapphire 9600PRO kostar 1849:-

Sapphire 9700PRO kostar 3399:-

9700np hittar jag inte.

Det var dom billigaste av dom modellerna jag hittade på datorbutiken.se

Sen ska man ju lägga på ungefär 200-300 kronor, och det är för moms och frakt.

Om man ser till vad som är billigast men ändå bäst så är det 9500PRO.
Och att något mindre än ett 9700 inte skulle duga till spel är då det dummaste jag hört på länge, blade80.

Permalänk
Medlem

Hehe, att lägga till 200-300 kr lite godtyckligt för _moms_ och frakt låter väldigt farligt. Speciellt som korten kostar olika mycket. Momsen är 25% i Sverige, pris utan moms * 1.25 = pris med moms. Känner mig lite dryg idag