Söker ett MMORPG att börja spela!

Permalänk
Avstängd

Söker ett MMORPG att börja spela!

Hej!
Jag har tröttnat på typ alla spel jag besitter.
Söker därför ett nytt MMORPG att lira, gammalt som nytt, gratis som icke gratis.

Kom med tips och gärna någon video på lite gameplay

Permalänk
Medlem

Jag har själv sneglat lite på Black Desert Online. Verkar nice. Kanske blir att man testar det när man är trött på det man lirar nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Avstängd

Wow, nya eller classic.

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på wow classic!

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

@Kronanstark:

Kör WoW classic, har du redan provat det tycker jag du ska köra black desert online.

Permalänk

Spelace classic men gick tillbaka till retail wow.
Älskade vanilla när jag spelade då jag hade tiden för det när ja var tonåring.
Men med barn jobb osv så passade retail mig bättre då man får saker gjort lite snabbare imo.
Men som många säger om du inte testat testa båda 😊

Visa signatur

Intel I7 10700K @5ghz,1.25V | MSI Z490-A Pro | 16gb 3200mhz ddr4 HyperX predator | Asus strix 2060S 8GB | Cooler Master Ml240l | Corsair Carbide 100R |
| Samsung 27" Curved 144hz. |

Permalänk

Kan rekommendera Elder scrolls online!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Black Desert har endel problem med microtransaktioner och att det tar en jäkla tid (sist jag kollade).
ArcheAge: Unchained har tagit bort en heldel miktotranasaktioner och dyl. nu och är ett Sandbox MMO i motsats till WoW.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Även jag vill slå ett slag för Elder scrolls online, tycker man får en annorlunda känsla av mmo i det spelet som är svårt att sätta fingret på, men oavsett ett bra sätt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Känns tråkigt att börja med ett så extremt utdaterat MMO som WoW i dagens läge, och BD:O har tyvärr P2W-element, så det bör man bojkotta.

Kan starkt rekommendera ES:O jag också, om man gillar story och ett relativt moget community, eller ArcheAge:Unchained om man vill ha ett sandbox-MMO.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

@Dunder:

Tack! Elder scrolls online ska jag testa direkt.

Vilket av dom?

Permalänk
Medlem

Kolla in TheLazyPeon på Youtube. Han testar typ alla mmorpg's och lägger upp korta videos om dom.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Tack för beskrivningen av BD:O. Har med bestämdhet valt att inte lira det nu 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kronanstark:

@Dunder:

Tack! Elder scrolls online ska jag testa direkt.

Vilket av dom?

Vad menar du, det finns bara ett Elder Scrolls Online
Eller menar du vilken expansion?

Börja med standard edition som är på rea nu, och se om du gillar det först.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Seal online fastnade jag för för ett par år sedan... sjukt roligt, anime stil, sjukt bra OST, gameplay är minst lika roligt som OST är bra.
F2P

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Seal online fastnade jag för för ett par år sedan... sjukt roligt, anime stil, sjukt bra OST, gameplay är minst lika roligt som OST är bra.
F2P

OST?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Original Sound Track, bakrundsmusiken som spelas i diverse områden och events.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

FFXIV har otroligt bra story. Gameplay i början är segt men det lättar vid typ level 30. Blir bara bättre och bättre sen är grafiken otroligt bra.

ESO hade jag också rekommenderat om du gillar non-target combat. jag avskyr combat:en i ESO personligen. finns liksom ingen känsla bakom attackerna. inget ''umph''

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Jag gick precis tillbaks till (oldschool)runescape och har riktigt kul. Annars så är ju wow classic och FFXIV som redan har nämnts riktigt bra spel som man kan lägga ner några hundratals timmar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk

Har själv spelat BDO. Det är väldigt kul, väldigt snyggt och väldigt beroendeframkallande, extremt grindigt och helt sinnessjukt orättvist rng-baserat. Tyvärr är det som många sagt fullt av P2W. Du behöver lootpets, gärna 5 st och gärna ganska snabba (hög tier som uppnås genom att kombinera flera med lägre lvl, dessutom rng vad du får när du "smashar" dem) varje pet kostar i runda slängar 100kr, ibland kan du få gratis Pets genom events men det kommer inte vara tillräckligt.
Utan in-game köp kommer du se ut som en npc, bästa gearet i spelet är dessutom skitfult (dim tree Spirit armor) så det är ingen idé att grinda det för estetikens skull, du måste dock ha det eftersom PvP är 90/10 gear/skill. Costumes kan köpas på marknaden men det förutsätter att någon säljer dem så du får räkna med 300kr+ för det set du vill ha.
Andra fördelar du kan få genom P2W: Allt.
M.a.o. kommer du aldrig nå samma nivå av att bara grinda som nån som grindar och spenderar pengar.
Nä, håll dig borta från BDO och spendera pengarna någon annanstans.

Skickades från m.sweclockers.com

autocorrect fix
Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem

Star Wars the old republic är ett trevligt spel som är gratis men begränsat så betalversionen är att rekommendera om du vill spela längre. Inte så mycket MMORPG utan mer ett singleplayer spel med möjlighet att teama upp med andra.
Bra story, hyfsat enkelt att lära sig men ändå kul.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a