Permalänk
Medlem

Köpa CRT-Monitor, var?

Tja!

Jag är sugen på en CRT skärm från sent 90-tal till tidigt 2000-tal.

Jag har sett flera trådar där folk hänvisar till loppisar/röda korset och 2nd hand butiker. Men jag tycks har hittat en hemsida som säljer dessa, men vet inte om den fortfarande är i bruk. Hemsidan ser gammal och utdaterad ut och jag undrar om den fortfarande är i bruk eller om någon har handlat där tidigare. Om inte, var annars kan jag titta? (Stockholm/Södermanland)

Länken till hemsidan:
http://www.infosystems.se/

Permalänk
Medlem

Säkrast är att scanna Tradera och Blocket regelbundet. De dyker upp emellanåt, dock mer sällan nuförtiden.

Att hitta en ny är nog bara att glömma, om du inte har väldig tur.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Säkrast är att scanna Tradera och Blocket regelbundet. De dyker upp emellanåt, dock mer sällan nuförtiden.

Att hitta en ny är nog bara att glömma, om du inte har väldig tur.

En ny är jag inte riktigt ute efter. Alla på hemsidan var begagnade, men även hemsidan ser lite små sketchy ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigsius:

Men jag tycks har hittat en hemsida som säljer dessa, men vet inte om den fortfarande är i bruk. Hemsidan ser gammal och utdaterad ut och jag undrar om den fortfarande är i bruk eller om någon har handlat där tidigare.

Företaget hade en omsättning på 422 KSEK förra året, så aktivt är det.

ratsit OakPoint InfoSystems AB

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Företaget hade en omsättning på 422 KSEK förra året, så aktivt är det.

ratsit OakPoint InfoSystems AB

Ja företaget går väl sådär antar jag. Frågan är om hemsidan är uppdaterad dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigsius:

Ja företaget går väl sådär antar jag. Frågan är om hemsidan är uppdaterad dock..

Varför skulle den inte vara det?
Bara för att den inte ser "modern ut" behöver inte det betyda att den inte är uppdaterad.
Kontaktuppgifter finns på sidan så det är bara att ta kontakt med dem och fråga om de har de skärmar som listas på sidan till salu fortfarande

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Varför skulle den inte vara det?
Bara för att den inte ser "modern ut" behöver inte det betyda att den inte är uppdaterad.
Kontaktuppgifter finns på sidan så det är bara att ta kontakt med dem och fråga om de har de skärmar som listas på sidan till salu fortfarande

Förvisso sant. Vissa hemsidor ser bättre ut än andra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Arkadnördar älskar CRT, kolla in på arkadtorget.se och lägg upp en köp annons så kanske du har tur att någon sitter på det du söker! Har själv sänkt bort en FW900 inom det forumet.

Permalänk

En köpes-annons här på Sweclockers marknad bör nog ge bra respons. Framförallt eftersom du bor i Sthlm

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

En köpes-annons här på Sweclockers marknad bör nog ge bra respons. Framförallt eftersom du bor i Sthlm

Har redan fått ett PM av en eventuell säljare. Om inte annat får jag lägga ut en köpes annons, kolla Tradera regelbundet eller höra med killarna på Infosystems om dom fortfarande har kvar någon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Väcker denna tråd med en fråga. Hur gick det för dig? Vilken metod fungerade? Fick du tag på indosystems? Jag har inte fått svar från dem...

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC