Permalänk
Medlem

Ny gamingdator, 10k

Hej,

Jag har skrivit här tidigare för attt få tips om vilka komponenter jag ska köpa till en ny gamingdator som jag spelar spel som Dota, Fortnite och CS men har haft lite svårt att få tummen ur. Min dator håller nu på att lägga ner helt så har nu inget annat val än att ta tag i detta. Jag har försökt kolla på liknande trådar och skaffa mig en egen uppfattning om vad som skulle kunna vara bra komponenter att använda mig av och har byggt ihop ett litet utkast.
https://komponentkoll.se/bygg/bitOr/
Jag har dock väldigt dålig koll själv på datorkomponenter så skulle uppskatta hjälp med hur jag kan optimera detta system och kanske få ner priset lite, alternativt komma med helt nya egna förslag! Min budget ligger runt 10k och helst under 10.5k.
Uppskattar all hjälp!

Permalänk

Jag tycker att det ser bra ut! Det enda jag tänkte på var att 480 GB lagring kan vara lite i minsta laget om man har flera spel som tar stor plats installerade. Jag har hört att Intel 660p 1TB ska vara prisvärd, särskilt om man köper den på rea.
Du kanske inte spelar så många olika spel, och då räcker det förstås med 480 GB. I övrigt tycker jag att datorn ser mycket väl övervägd ut.