TV4 är dött idag för kunder hos ComHem. Saknar ni?

Permalänk
Avstängd

TV4 är dött idag för kunder hos ComHem. Saknar ni?

Tittar ni på tv4? Nä inte jag.

Permalänk
Medlem

Kastade ut TV'n för 20 år sedan.

Permalänk
Avstängd

Com hem kunder borde se detta som en möjlighet. Pittoreskt bläddra i en papperstidning med en kopp kaffe istället för att dö inombords framför tv4.

Inte haft några kanaler på min tv senaste 10 åren så personligen saknar jag det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Inaktiv

Skönt att en reklam kanal försvinner, bara resten kvar nu.

Permalänk
Medlem

Skaffade Com Hem nu för en vecka sedan efter flera år med Telia...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Har en TV men kollar aldrig på några kanaler i stort sätt. TV4 är hur som helst rena PK-smörjan likt SVT, så om man väl kollat på TV någon gång så har det inte varit den kanalen.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Intressant konflikt det här... Innehåller minst lika mycket pajkastning som en vanlig svensk riksdagsdebatt...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Är inte påläst, har de tagit bort tv4 från gratisutbudet också? När jag bodde i ComHem hus var de tvungna att tillhandahålla samma kanaler som man kan få in via marknätet från Teracom, gäller det inte längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Är inte påläst, har de tagit bort tv4 från gratisutbudet också? När jag bodde i ComHem hus var de tvungna att tillhandahålla samma kanaler som man kan få in via marknätet från Teracom, gäller det inte längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, mitt TV4 är nersläckt, och jag kör på ''skogsTV'' i ett ComHem-hus.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Japp, mitt TV4 är nersläckt, och jag kör på ''skogsTV'' i ett ComHem-hus.

Där ser man, undrar om det är nersläckt i marknätet med då så tv4 gått och blivit "betalkanal" på riktigt eller det bara är nån slags riktad mobbning mot ComHem...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Har en TV och tittar sporadiskt på den ibland (säger "tittar" men "låter TV:n vara på" är nog närmare sanningen), mestadels 6:an men ibland även SVT.

Kan helt ärligt säga att jag inte har en aning om när jag tittade på 4:an senast. Antagligen över 5 år sedan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har comhem via föreningen men kör bara Viaplay, Cmore, Netflix och Youtube Premium på teven numera.

Permalänk
Medlem

Precis som andra, har tv och comhem via föreningen men ”tittar” inte på tv längre så som förr, när tablå gällde. Känner mig ointresserad av tv4 och deras utbud så här fälls inga tårar. Hellre att bättre streamingtjänster ingår än tv-kanaler.

Däremot kör tele2/comhem extremt fult och nyttjar deras position, så hade jag kunnat hade jag bytt leverantör pga det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte kvar TV i den bemärkelsen, men när jag hade så tittade vi inte på TV4 i detta hem.

Vem tittar på TV4?

Jag blir lite glad för comhems kunders skull. Äntligen slipper de eländet.

Liksom, titta på en film där man totalt dödar filmen med ett megalångt avbrott?
Nä tack, betalar hellre fullpris för att se den isf.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Har inte kvar TV i den bemärkelsen, men när jag hade så tittade vi inte på TV4 i detta hem.

Vem tittar på TV4?

Jag blir lite glad för comhems kunders skull. Äntligen slipper de eländet.

Liksom, titta på en film där man totalt dödar filmen med ett megalångt avbrott?
Nä tack, betalar hellre fullpris för att se den isf.

Ett megalångt avbrott? Snarare tolv...
Edit: plus nyheter också...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Som många andra så har man inte sett på vanlig TV på ca 5-6 år.

Saknar det inte alls.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag viasat och har säkert tv4 kvar men tror det var ett antal år sedan jag såg något på den kanalen. Skulle nog säga att den gamla hederliga testbilden är bättre att se på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det tog över 1,5 år efter att jag och frugan flyttade tillbaka till sverige innan vi insåg att vi inte hade köpt någon antennkabel till TVn... så, nej. Spelar i huvud taget ingen roll för en annan. Vi tittar bara på streaming och Blu-ray

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kastade ut TV'n för 20 år sedan.

Gjorde mig av med TV:n på 80 talet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

TVfri! Spelar absolut ingen roll för min del mao. Men hade gärna bott i ett hus med stadsnät istället för att vara utelämnad till ComHem när det gäller internet.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur folk resonerar. Varför blir man glad för att nu slipper man den kanalen. Man väljer väl själv om man tittar på det eller inte. Nu har jag inte com hem, utan jag får mina tv-kanaler från Telia. Jag har massor av kanaler, och många tittar jag inte. Men varför skulle jag bli glad om en kanal släcks ner, även fast det är en som jag inte tittar så mycket. Jag föredrar att kunna välja själv.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Har en TV men inget abonnemang. Tittar bara cmore/netflix osv. TV4 var länge sedan jag tittade på, så kommer nog klara mig

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

Har inte heller haft några kanaler på många år. Saknar ibland slözappandet tills man besöker någon med tv och man påminns om hur kasst det är. Reklam, dålig bild, fasta tider, fuck that shit.

Permalänk
Medlem

Rent tragikomiskt hur de använder media som något slagfält och kastar floskler på varandra, som säger ungefär ingenting.

Till någon på Com Hem/Tele2 eller Telia/TV4: ut med de faktiska avtalen och "erbjudandena"/"julklapparna" ni säger er ha lämnat, så kan vi se igenom ert skitsnack i det offentliga. Om ni är rädda att förlora era jobb, använd någon visselblåsartjänst/anonym dumptjänst i stil med Pastebin.

Med tanke på att allt innehåll och alla rättigheter som omfattas inte till fullo ägs av endera part lär det finnas rejält med papper bakom de här förenklade uttalandena i media, och det är det som är intressant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har det inte varit precis likadant varje gång ComHems avtal ska förhandlas senaste åren? ComHem beklagar sig i media och skyller ifrån sig att det inte beror på dom att kanaler släcks.
Konstigt att andra leverantörer verkar kunna hantera situationen utan att kanaler släcks ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

Vem tittar på TV4?

TV4 har miljontals tittare.

Permalänk
Medlem

Att Tv4 försvann från min kanallista gör inte mig så mycket men min gamla Mor är förtvivlad hon brukar alltid se på nyhetsmorgon och nyheterna på den kanalen. Jag är inte så insatt i TV-världen men vad jag förstår så ska man kunna titta på TV4 via vanlig antenn analogt.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Proffsmoddare

Har inte haft min tv inkopplad (till annat än chromecast/htpc) de senaste tre åren, och saknar det inte öht. Snarare att man blir fysiskt illamående av all reklam när man är hos föräldrarna och hälsar på

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

kollar aldrig på vanlig tv, dock synd om dom som gör det.

Kör allt via diverse streaming/playkanaler.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kör allting via apple-tv så skönt att slippa linjär tv med reklamskit. Ett av mina livs bästa beslut att skita i den blå tablån!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"