Varför blev du medlem på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Registrerade mig 2011 då jag var ute efter köpråd för en ny dator. Jag lurkar vanligtvis alla forum jag hänger på, så jag har inte gjort så mycket väsen av mig sedan dess.

Permalänk

Datorproblem

Har för mig att det var pga datorproblem 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sweddit har förlorat charmen lite på sistone, och eftersom man alltid fått hjälp från SC när man googlat diverse saker tänkte jag göra en försök på en ny gemenskap.

Permalänk
Medlem

Jag ville överklocka min hyrdator för några år sedan. Ps läs inte dessa inlägg tack

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Varför blev du medlem på SweClockers?

Oj! Det kommer jag faktiskt inte ihåg själva grundorsaken till, då det var så pass länge sedan. Men jag kan nästan gissa mig till att det hade något med datorrelaterade problem att göra.

För att sen när kategorin, tråden "Övriga ämnen" kom till så blev det mer naturligt att man "hängde" där än i resten utav forumet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Jag håller på att bygga min fösta dator och blev tipsad av en kollega att sweclockers har en marknad för medlemmar där man kan fynda de delar som man behöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hängde mycket på TechSweden(Rip) då forumet var ganska hardcore när det gällde extrem överklockning, Sweclockers var också ett underbart forum men på TechSweden var vi liksom en HWBot-familj allihopa och mer och det kändes på den tiden lite mer åt extrem överklockning ner på en detaljnivå swec inte riktigt erbjöd på samma sätt. Jag var inne på Swec och läste en hel del med. Minns inte om detta är mitt första konto men jag har hängt här på swec sedan tidigt 2000tal. Jag hängde på båda forum för båda var bra på olika saker. Älskar forumet och älskar användarna till stor del. Många roliga skratt och nörderier. och det sistnämnda är varför jag fortsatte vara här på swec.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Problem med datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det började med att jag sökte efter recensioner till mitt första egna bygge. Slutet av 2001. Hittade då en recension på ett EPoX 8KHA+ som Blunder hade skrivit. Den recensionen gjorde att jag köpte moderkortet: https://web.archive.org/web/20020819065231/http://www.swecloc...

I januari 2002 blev det att sätta ihop datorn och jag hade lite frågor, så blev att registrera sig på forumet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Skulle köpa mig ett begagnat grafikkort, har hängt runt och läst en massa men är en riktigt lurker i hjärtat <3

Permalänk
Medlem

Jag fick min första dator 2008 och satt på ett väldigt dåligt nät så jag surfade mest sweclockers medan jag installerade singleplayer spel som tog för evigt. Har lärt mig datorer genom forumet. Snart 10 år som medlem

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk

För att jag då kunde bevaka fyndtråden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att Sweclockers är trevligt

Permalänk

Bra sida

För att få information samt att ta del av köp och sälj delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm: Benq zowie xl2411 144hz |
Dator: Corsair Carbide 100R Silent Edition Svart | ASUS PRIME B450-PLUS | Ryzen 5 2600x | Gigabyte GTX 1070 8GB Windforce OC | Cooler Master MasterLiquid Lite 120 2x120mm P/P | 16Gb Corsair DDR4 3200mhz | Kingston A2000 500GB M.2 NVMe | Kingston SSD 960Gb | Endast Noctuafläktar i datorn |

Permalänk

Jag ska vara helt ärlig.
Jag har knappt känt till att forumet existerat innan.
Den största anledningen till att jag blev medlem var för att Inet hade en ruta man kunde kryssa i som sa om man var medlem på Sweclockers. Jag tänkte att jag kanske skulle bli medlem för att få rabatter och liknande. Men nu efter att jag gått med så har jag upptäckt marknadsplatsen och alla möjliga kul trådar så det blir nog att jag stannar. Grattis till 20 års-jubileumet!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor, NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti, Corsair Vengeance DDR3 16GB på ett gammalt P8Z77V-PRO.
Samt dålig humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasMeow:

Jag ska vara helt ärlig.
Jag har knappt känt till att forumet existerat innan.
Den största anledningen till att jag blev medlem var för att Inet hade en ruta man kunde kryssa i som sa om man var medlem på Sweclockers. Jag tänkte att jag kanske skulle bli medlem för att få rabatter och liknande. Men nu efter att jag gått med så har jag upptäckt marknadsplatsen och alla möjliga kul trådar så det blir nog att jag stannar. Grattis till 20 års-jubileumet!

Välkommen!
Jag personligen kommer inte ihåg för det är så, så länge sen...

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Välkommen!
Jag personligen kommer inte ihåg för det är så, så länge sen...

Tack Falcon!!!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor, NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti, Corsair Vengeance DDR3 16GB på ett gammalt P8Z77V-PRO.
Samt dålig humor.

Permalänk
Medlem

Herregud! 2004 tror jag året var. Jag var 14 år gammal.

Jag ville överklocka min hempc!

Intel Celeron, på 1Ghz om jag inte minns fel!

Fungerade inte eftersom det var ett brandad dator från HP. Allt var låst...

Här är mitt första inlägg haha!

tjena.. jag har ett problem jag har en ganska sunkig data med 1ghz 256 ram... och nu hade jag tänkt att klocka den,. jag har laddat hem Cpucool och fått upp den till 1200mhz..men sen när jag stänger av den. och slår på den igen så e mina inställningar borta går det att spara dom på något sätt?+ eller måste jag hålla på och mixa i bioset.. problemet är att fsbn och mutipliern inte syns där.. HJÖÖP mig!

Edit: ett annat inlägg 😂😂😂😂

hittar ingen manual vad ska jag göra?? ..mitt moder kort värkar ut mobbat!

Särskrivningen var i en klass för sig!

Edit: Ännu bättre inlägg:

Jag har laddat hem en bios updatering också,, men jag vet inte hur jag ska göra med den antingen så ska jag ersätta den med någon fil eller så ska jag öppna den med ett program som jag inte har,, det är en awd fil ... snälla svara!

En till! HAHA!

WOOhoo tänkte jag.. när jag såg att multpliern hade kommit fram i bioset ,den har liksom alllldrig funnits där förut. den var inställd på 10x men så ändrade jag den till 12x..men vet ni inget händer när jag ändrar multipliern ibioset , igentligen så skulle jag haft 1200 mhz eftersom fsbn= 100mhz (har normalt 1000mhz...)

jag vill ha svar på 2 saker,!

varför kom multipliern upp i bioset när den alldrig funnits där förut!!??????+++++++

Och varför händer det inget när jag ändrar multipliern????+++

SvarA!!!!

Hur fan stod ni ut med mig!?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Hur fan stod ni ut med mig!?

Det gjorde vi nog inte
Men tiderna förändras med medlemmar och moderatorer. <3

Permalänk
Medlem

@Gurt: Jag har varit medlem i 99.se länge och när de berättade att de skulle avvecklas så fick jag tips om sweclockers.

Permalänk

Överklockning, samt att använda marknaden

Permalänk
Avstängd

Använde mig mycket av marknaden i tidigt skede & började smått läsa forumet samt nyheter & tester. För att till slut efter en längre tid faktiskt skapa ett medlemsskap. Var ett par år man höll sig i bakgrunden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2003 hade jag tydligen en fråga jag behövde svar på:

Vad ska .Dat filer öppnas med ?

Roligt sammanträffande att jag i veckan satte upp ett releaseflöde åt en kund, som krypterar konfigurationsfiler till .dat-filer.

"The circle is complete."

Permalänk
Medlem

Allmänt IT intresse.

Har ju nog skapat underliga trådar sedan dess.

Vet att det finns personer på detta forum som aldrig kommer att gilla mig.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Tror det var första året DreamHack anordnades i Jönköping som jag kom i kontakt med SweClockers..

Permalänk
Inaktiv

Var då jag och polarn skulle få mer fart på min Celeron och hans Duron propp, polarn hade hört talas om Swec "där stod allt om klockning och hur man skulle gå tillväga" och jag reggade snabbt ett konto. det blev många timmars labbande för att få några fler fps i spelen, men kul var det.

Permalänk
Inaktiv

För att ge ett råd

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte ny processor (Pentium III 500 MHz) till julen 1999, och blev därmed sugen på att överklocka min föregående (Celeron 333 MHz, Slot-1). Jag var extremt rädd och orolig för att förstöra något, ens med små ändringar, så att klocka den nuvarande var inte aktuellt för fem öre.
Jag sökte runt (med okänd sökmotor -- Altavista?) och hittade på en svensk sida om överklockning dagarna före nyår.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Jag blev medlem redan 1999-2000 då jag och några vänner började intressera oss för överklockning. Tyvärr har jag glömt bort lösenordet till mejlen för det kontot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Tidigare Passagen

Innan medlemskapet i Sweclockers ställde jag ibland frågor på forumet "Passagen" som fanns tidigare. Men tyvärr kunde alla där svara helt anonymt så svaren kom ofta från småglin, eller vuxna som bar sig åt som småglin, som skulle göra sig lustiga och nedvärdera frågeställaren istället för att ge ett svar. Då gick jag över till Swedclockers där medlemmarna är justa mot varandra.