Permalänk
Medlem

Remote för surfplatta?

Finns det någon smidig remote som man via blåtand kan ansluta till en android surfplatta? Tanken är väl att när vi åker bil långa sträckor med barnen kunna köra igång någon film/serie men att därefter från passagerarsidan kunna pausa, höja/sänk volym, byta avsnitt etc.. Kan ju lätt bli frustrerande när den byter film/serie och den har för högt/lågt ljud, extremt långa eftertexter eller att dem vill se något annat och att man ska behöva stanna bilen och hoppa ur och krångla och så in igen och sen är det samma sak en stund senare igen. En simpel remote med volym, paus/play, previous/next hade ju varit guld. Någon som har någon erfarenhet?

Permalänk
Medlem

En bilig gamekontroll ? Men de brukar inte vara så användarvänliga till media.

Vad jag tolkar det som så vill ni kunna styra en surfplatta utan att behöva kolla på plattans skärm 🤔
Undrar om det kanske fins någon app för en sådan grej (mobil till surfplatta) så länge som man håller sig kanske inom samma familj, Apple eller Android med båda enheterna. 🤔

Vad är det för surfplatta ni har?

Tilllägg
När man googlar "styra surfplatta med mobilen" så värkar det faktiskt finnas en del alternativ. Samsung värkar ha något eget (Samsung flow)och så fins det några tredjepparts appar till Android som airdroid och airmirror

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

En bilig gamekontroll ? Men de brukar inte vara så användarvänliga till media.

Vad jag tolkar det som så vill ni kunna styra en surfplatta utan att behöva kolla på plattans skärm 🤔
Undrar om det kanske fins någon app för en sådan grej (mobil till surfplatta) så länge som man håller sig kanske inom samma familj, Apple eller Android med båda enheterna. 🤔

Vad är det för surfplatta ni har?

Tilllägg
När man googlar "styra surfplatta med mobilen" så värkar det faktiskt finnas en del alternativ. Samsung värkar ha något eget (Samsung flow)och så fins det några tredjepparts appar till Android som airdroid och airmirror

Tack för svar! Ja jag funderade faktiskt på nån 8BitDo tror jag dem heter. Finns typ Micro eller Lite eller liknande som verkar små. Men jag har ingen aning om det fungerar rent praktiskt. Vi har några olika plattor. Men säg en Galaxy Tab A9+.

Vi är ju oftast två vuxna fram. Så den på passagerarsidan kan ju så klart böja sig lite bakåt och "titta vad man gör". Men plattan sitter ju på ryggstödet i baksätet (ungarna sitter bakvända) så det är ju omöjligt att nå fram med handen. Så för att slippa stanna bilen och hoppa ur tänkte jag att det hade varit smidigt att bara ha en liten dosa med basic funktioner. Ibland kollar dem på typ Pyjamashjältarna, men det är ju typ 5 min eftertexter efter vartenda avsnitt (20 min) och det kan vara lååånga 5 min när dem suttit i bilen ett tag.

Ibland åker vi ju själva också så det är klart att det hade varit smidigt om man kunde hänga upp den vid backspegeln eller nåt och bara trycka "next" när man kör.

Jag letade appar förut men tyckte aldrig att jag nådde riktigt fram. Så en dosa vore ju det perfekt för då kan den användas oavsett om man är själv eller två. Men jag ska kika lite på Samsung Flow, oftast är vi ju ändå två när plattan används (längre resor) och då kan ju passageraren pilla med mobilen utan problem.

Men om någon har en fysisk lösning (fjärr) så tar jag gärna emot tips om dessa.

Permalänk
Medlem

Teamviewer eller liknade och så en hållare för mobil/platta på instrument panelen.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Unifi Cloud Gateway Max/Ultra| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite/U7-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation 5 AC Loco | UniFi Switch 8-150W