Google assistent att bevaka ?

Permalänk

Google assistent att bevaka ?

Tjo,

Köpte för en vecka sedan en google assistent, och har läst lite nu att man själv kan lägga in olika kommandon m.m som man kan använda sig av. Men någon som vet om man kan lägga in bevakningar så assistent ligger och bevakar tex ett aktievärde eller ett bitcoinvärde. Går detta att lösa ?

/Force

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av forcevision:

Tjo,

Köpte för en vecka sedan en google assistent, och har läst lite nu att man själv kan lägga in olika kommandon m.m som man kan använda sig av. Men någon som vet om man kan lägga in bevakningar så assistent ligger och bevakar tex ett aktievärde eller ett bitcoinvärde. Går detta att lösa ?

/Force

Det är bara att söka på en aktie och trycka på "follow".

Sedan har du inställningarna under Google accounts, - > account services - > search assistant ond voice - > Google assistant och välj tabben "services".

Detta är alltså på din mobil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är bara att söka på en aktie och trycka på "follow".

Sedan har du inställningarna under Google accounts, - > account services - > search assistant ond voice - > Google assistant och välj tabben "services".

Detta är alltså på din mobil.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja nu är jag inte med, om jag söker på tex Bitcoin så vill jag att google assistent bevakar bitcoin alltså vid ett värde på 8000$ så säger google assistent till att en bitcoin ligger på 8000$ så gör man som du beskrev ovan ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av forcevision:

Nja nu är jag inte med, om jag söker på tex Bitcoin så vill jag att google assistent bevakar bitcoin alltså vid ett värde på 8000$ så säger google assistent till att en bitcoin ligger på 8000$ så gör man som du beskrev ovan ?

Noll koll på om bitcoin fungerar. Aktier fungerar, troligen kan du följa derivat.

Om du kan få värdenotiser vet jag ej. Som jag säger så finns det en följaknapp på aktier om du söker efter aktier på Google. Sedan vilken funktionalitet som finns vet jag ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Noll koll på om bitcoin fungerar. Aktier fungerar, troligen kan du följa derivat.

Om du kan få värdenotiser vet jag ej. Som jag säger så finns det en följaknapp på aktier om du söker efter aktier på Google. Sedan vilken funktionalitet som finns vet jag ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha då får jag kolla upp det. Nja sökte på aktier på google, men hittar ingen följknapp. Vart finns knappen ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av forcevision:

Jaha då får jag kolla upp det. Nja sökte på aktier på google, men hittar ingen följknapp. Vart finns knappen ?

Inloggad i Chrome, annars hittar inte Google assistenten något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

https://i.imgur.com/ZjE1Nmp.jpg
Inloggad i Chrome, annars hittar inte Google assistenten något.

Skickades från m.sweclockers.com

Var hittar man sedan sina följda aktier? Vet att jag lagt in flera för bevakning men hittar de inte i Assistent-appen på telefonen.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

https://i.imgur.com/ZjE1Nmp.jpg
Inloggad i Chrome, annars hittar inte Google assistenten något.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha måste man vara inloggad i chrome. Då är jag med, men genom att klicka på follow vad gör google ass då ?