Permalänk
Medlem

Tankar om ny skärm 34" UW

Hej,

Jag behöver den samlade skarans hjälp med att bena ut lite alternativa skärmar för mig.
Det är som sagt 34" Ultra wide som jag är ute efter då 27" känns lite för litet för mig.
Jag tänker inte påstå att jag kommer att använda skärmen till så mycket professionellt arbete, utan det kommer att bli spelande - Främst FPS (Source baserade).
Idag har jag en ViewSonic XG27 1920x1080 144Hz som funkar OK, men jag vill byta upp mig.

Har kikat på Phillips 349P7FUBEB (100Hz) samt AOC CU34G2X/BK (144Hz), båda mest pga. prisbilden, men känner att jag trampar vatten i valet så att säga.

Jag vill ha 3440x1440 pga. pixeldensitetet, och det kommer att drivas av mitt RX5700.

Det jag vill veta är egentligen;
- Kommer båda panelerna att kunna konkurrera med min nuvarande, eller kommer jag att behöva göra avkall på något vitalt?
- Kommer GPU att orka någon av panelerna upp till den maximala uppdateringshastigheten?
- Kommer jag att få det fränaste skrivbordet i stan?

Kort och koncist, hjälp.

Tack på förhand!

Permalänk

Om du spelar Counter-Strike eller dota, så kan du ju ha 144 fps på max settings med de grafikkortet.

Rekommenderar https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Finns en fyndvara just nu för 7500~ på elgiganten också. 120 hz, IPS.

Men om du kan hitta en för 5000-6000 så kanske det är mer prisvärt än Acer x34. Men jag är supernöjd med den och mina kompisar också. (Dom har också köpt X34.)

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34 @100hz
Logitech G903 (mus), G513 (tangentbord).
PRO X 2 Lightspeed (hörlurar).

Permalänk
Medlem

Tänkte återkoppla lite;

Slog till på en Lenovo G34w-10 för 5996 (Ordinarie pris 6 620) vilket kändes helt OK.
Detta pga återkommande framflyttning av leveransdatum för AOC CU34G2X/BK.

3440x1440 i 144Hz är verkligen något helt annorlunda är 27" 1080P...!

Kopplade in den igår och spelade en liten stund, och det var väldigt häftigt med så pass stor skärmyta!

Det finns inte så många reviews, om ens några av denna skärm så det var lite nervöst över hur jag skulle uppleva den, men tack och lov kändes det bra trots kort användning.
Nu återstår att pilla lite på alla inställningar så jag begriper hur allt funkar och så att jag får den enligt eget tycke och smak.

BR