Presentationstråd för nya (och gamla) medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2019

Presentation

Fredrik heter jag och bor utanför Sundsvall. 3 hundar, 2 barn och en sambo boendes i ett hus. Mitt datorintresse har väl varit på en nivå i svaj och det började i tidiga år med basic och en 64 och sedan har det som ramlat på lite bekvämt. Det har väl mest varit programvaror såsom photoshop jag blivit bra på. Nu har det iaf öppnat sig och i snart ett år har jag ägnat mig åt utbildning i webbutveckling. Hrml,css,JavaScript och php och det är nog därför jag blev medlem just nu och har redan skrivit och frågat om hjälp och råd i en tråd jag skapat. Just ja, spelar också en del gammal cs cz, men för lite för att bli bra på det även om det är roligt. Har jobbat ett antal år som fotograf och ett antal år som processtekniker inom industrin men just nu studier på heltid.

Tjo !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Litehärådär
Registrerad
Feb 2009

Hej.! Quicke här.
Har varit medlem länge, men inte haft nån fråga som inte redan varit ställd och besvarad.
Inte heller har jag haft något bättre svar att komma med, än alla kunniga människor här.
Nu har jag däremot något att bidra med, men då får jag inte det av någon outgrundlig anledning, förrän jag skrivit ett visst antal inlägg i övriga forum.
Konstig regel, för jag tycker inte om att skriva bara för skrivandets skull, men jag accepterar den med en viss förundran.
Så...förutom att ifrågasätta saker så gillar jag spel. Främst bilspel och fps.
Tyvärr tar mitt jobb i byggbranschen alldeles för mycket tid, så jag hinner inte spela så mycket.
Det och åldern, som börjar närma sig femtio...gör att det blir mest singleplayer för att slippa bli sist, eller skjuten flest gånger vid onlinespel
Så ser ni mitt användarnamn online nån gång, så var gärna lite barmhärtiga

Hej så länge.!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Ny

Tjena alla på Sweclockers!

Kul att få vara en del av forumet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

God morgon!

Har lurkat omkring och läst trådar ett tag men kände att jag blev sugen på att delta i några diskussioner så jag bestämde mig för att bli medlem.

38 år gammal och jobbar som lokförare. Fick min första PC för 23 år sedan och har varit datornörd sedan dess i princip.
Spelar även ps4, switch och lite brädspel ibland. Är lite av en prylmissbrukare och köper ganska ofta onödigt dyra saker som jag egentligen inte behöver.

Det var allt för denna gången.

MVH

Jonas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Tjena tjena!
mitt namn är Hampus och är just nu 21. Jag har alltid haft intresse för äldre spel, både tv och data spel som doom bland annat. Jag är också fascinerad av så kallade CRT skärmar vilket var en anledning till att jag gjorde en användare eftersom jag såg att andra hade sålt eller tipsat om vart man kunde hitta dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Hallå där! Tor är mitt namn, 33 år gammal. Har använt sajten länge när teknikråd ska googlas fram, men har nu upptäckt forumet och tycker detta verkar som ett trevligt hangout! Bor i Högdalen nära Stockholm med flickvän i tvåa, jobbar heltid med IT, inga barn.
Byggde i höstas min första PC, vilket har gett upphov till ökat teknikintresse i allmänhet, men även evig köpångest.

Har haft stort gamingintresse hela livet och äger även PS3, PS4 och Switch. Är för tillfället helt golvad över hur Assassin's Creed: Origins ser ut på PC (spelade även när det var nytt på PS4), och saknar tiden då jag ägde ratt och pedaler för racingspel, vilket länge varit en stor passion. Forza Horizon 4 med handkontroll är riktigt fantastiskt ändå dock, impulse triggers asså! Bästa spelserie: Metal Gear Solid. Bästa enskilda spel: The Last of Us, eller kanske The Witness. Overwatch kanske mest spelade nånsin, även om det tog fram ett och annat toxic-beteende från mig ibland tyvärr! Rätt blandad smak alltså.

Hoppas vi har trevliga diskussioner framöver!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Okt 2019

Hallå.
Crippe här. 29 år (snart klar med livet alltså) och har vart IT intresserad typ hela livet.
Studerar datavetenskap just nu, men är en rätt dålig student så om jag får någon examen innan jag hittar ett "riktigt" jobb vettefan.
Just nu fokuserar jag mest på att gå ner i vikt (ska nå 100 kg till nyår! Pushade 160 kg ca 2012), programmera, och rent allmänt på att försöka att göra livet mer uthärdligt än det vart so far.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2019

Hej!

Daniel heter jag, och jag har använt sweclockers när jag köper datorer eller komponenter. Nu bygger jag för första gången en PC från scratch och ser gärna att jag skulle kunna bidra i diskussionerna själv. Inte minst, behöver jag så klart poäng för att kunna använda marknaden.

Väl mött!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örsundsbro
Registrerad
Dec 2019

Tjena mitt namn är Daniel. Jag är 23 och jobbar som elektriker. Utöver datorer så är några av mina intressen att see på film/serier och spela spel varesig på konsol eller pc.

Jag blev tipsad om att sweclockers har en marknad av en kollega vilket jag själv inte hade någon aning om. Men det passar mig perfekt då jag precis har börjat införskaffa mig delar till mitt första data bygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2019

Hejsan!
Hanna heter jag, 24 år gammal, och har precis börjat plugga programmering 1 c#. Hittade denna sidan när jag sökte hjälp till uppgifter.
Har alltid varit fascinerad av datorer och allt där till men alltid trott att det var för svårt för mig (har dyslexi) men bestämde mig för att testa ändå, än så länge tycker jag att det är jätte kul och vill bara lära mig mer och mer om programmering. I slutändan funderar jag på att utbilda mig till IT suport för att kombinera mitt störta intresse: att hjälpa folk, med just IT.
Jag har gjort ett inlägg där jag frågar om det finns någon som kan tänka sig att vara ''chatt mentor'' till mig - om det är något du som läser detta kan tänka dig så hör gärna av dig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2019

Halloj, efter att bara ha läst här i många år så är det väl dags att bli medlem. Precis pensionerat mina dubbla gtx 970, och hoppas mitt nya 2080 ti ska bli en värdig efterträdare.
Hörs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2019

Hej. Var medlem här för länge sedan men har mest lurkat på senare år. Tycker om datorer och hårdvara men spelar inte så jätte mycket just nu. Kommit av mig lite.

Började med en C64, sen blev det Nintendo och sen fick jag en 286:a. Min första riktigt grymma PC köpte jag 2002 och det var en Athlon XP 2200+ med ett GeForce 4 4200 Ti och det var en magisk tid. Fan vad det spelades då. Mina favoritminnen från den tiden är nog kanske Morrowind och Far Cry.

8700K/1080Ti/XG32VQR

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Hej hej

Tja och gott nytt år.

Alltid varit intresserad av teknik, mobiler och system. Här känt till SweClockers länge men aldrig reggat mig. Kände att det var dags nu.

Ha det bäst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2020

Hej!

Jobbar med sökmotoroptimering och Google Ads. Tekniknörd som driver några egna sajter. Gillar att bygga leka runt med olika Linuxsystem och bygga sxervrar emd Raspberry Pi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Tja! Ny medlem, snubblade in via flygsim-tråden, men har såklart läst forumet i massa år. Jobbar med Linux och systemmonitorering och skalning på dagarna hos Flattr, men spelar wintendo och flygsim (samt BF4/overwatch/The Division) på kvällarna. Håller även på med 3d printing (Prusa). Har även en liten podcast som heter Sysoparna (https://sysoparna.com). Sorry för shameless plugg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

34 årig bonde och alltialloegenföretagare från Småland med ett intresse för iprincip allt som låter. Skruvar hellre än bra, har plockat isär nya datorer som aldrig mer startat. Och hade dator hemma först som 19åring när ja flyttade hemifrån Vilket resulterade i en ny värld som öppnades.
Skruvar på skogsmaskiner och bilar och kör dom en hel del. Sambon påstår att jag snöar in och går till överdrift alt jag förtar mej och det gör jag i allt ungefär.
Ny här och har egentligen förut bara läst när det kommit upp i googlesökningar.
Spelar allt som har realistiska förgrunder. Simulator och fps typ cod och nu fastnat i PUBG träsket, men kommer det en overklig figur i spel tappar jag intresset direkt. eller ett hittepåvapen gör mej helt ointresserad.

Har tänkt att bygga mej en ny data snart!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Hejsan.
Mitt namn är Jonas är 32 år och bor i Västerås med Sambo o hund. Arbetar som Undersköterska på demensboende. Gillar att träna, lyssna musik "Reggae music" Gillar att laga mat och vara ute i skogen med min hund.

Jag är helt ny medlem här på forumet men har under flera år varit inne och läst artiklar tips och tricks.

Jag har alltid varit lite av en spelnörd tidigare i min ungdom med spel som Counter-strike 1.6/1.7, Runescape, COD, WOW och en massa annat jag inte mins riktigt. Nu är jag lite fast i Football Manager.

Min första dator var en Amiga med ca 1000 disketter, haha det var tider de!
Just nu har jag har en Laptop; Acer aspire 3 AMD Ryzen 5 2500U / 2 GHz max 3.6 GHz, 16Gb DDR4 SDRAM, AMD Radeon Vega 8. Mm..
Även en äldre Lenovo z51 som reserv dator där jag lagrar mycket film musik och bilder.
Jag har även byggt två stationära datorer under ungdomen plus att jag även haft flera olika konsoler under mina ungdomsår allt från nintendo 8bit, Wii, playstation och xbox360. Dock har jag ingen konsol för tillfället. Men kommer snart köpa en eller vänta lite tills dem nya generationer kommer ut.

Jag har ganska grov dyslexi och mina trådar kanske blir lite slarviga och att jag hoppar endel i texterna. Ha gärna överseende med detta. Tack för att ni finns. Peace

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007

Tjäna!

Johan från Ånge här. 27 år har jag för mig, reggade mig 2007 men hängde här och lurkade en bra stund innan. Tycker om att designa och bygga egna datorchassin när tid finns över efter jobb, barn och allt annat man pysslar med.

Lövbiff med ketchup är inte dumt men föredrar fläsk med löksås.

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC