Chromecast Ultra4K hänger sig i Netflix

Permalänk
Medlem

Chromecast Ultra4K hänger sig i Netflix

Hej!

Tänkte fråga om det är någon mer som har problem med sin Chromecast Ultra 4K å Netflix?
Andra streaming appar fungerar, typ som Boxer IPTv, Plex, YouTube, (men YT har haft någon enstaka problem men den har inte hängt sig)

Händer alltid varje gång när jag kollar på Netflix film med text, den blir kloss varm och hänger sig å ger ifrån sig en bild med grön, rosa å blå ränder. när det händer så är den hängd/låst i ca 5sek å sen bootar den om.

Den blir redigt varm när det sker. Dock så sker de inte om jag väljer bort undertext, då blir den bara varm men den funkar som den skall utan problem då.

i YouTube kan de ske också, men den hänger sig inte å bootar om, den ger den "färgglada" bilden, men mest blå laggar till å sen är den med i matchen igen.

Jag har googlat å hittat en till person med liknande problem, de var han som upptäckte de där med undertexten. men ingen riktig lösning.

Så min fråga, om det finns någon med likande problem, hur löste ni det? jag har gjort factory reset, men de var innan jag började testa med undertexten. Jag fick min Chromecast den 10e Jan 2020 å problemet uppstod direkt och vi har rums temp på 20 till 21 grader.

Jag har en tanke på att köpa Raspberry Pi skylflänsar från Elfa å montera på direkt utanpå "chassiet" även om det inte är så effektivft.
Jag har också en Fractal Design 40x40mm fläkt som jag köpte in för ett RC Hobby projekt jag hade liggandes, och jag tänkte kyla Chromecast:en med den fläkten.

Kanske till å med köra både kylflänsar och fläkt?

För undertexter är ändå något jag vill kunna använda mig av i Netflix.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med min så jag har ingen lösning men jag hade returnerat den direkt.

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem

Gör en återställning till, får du samma problem så lämna tillbaka den.
Du ska inte behöva kyla den alls, låt den hänga fritt bara.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Att fixa kylning kan vara ett kul projekt. Bara för att.
Men det ska inte behövas. Lämna tillbaka den.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har inte haft så på Netflix men på HBO Nordic.

Då nytt avsnitt skulle visas så rebootade Chromecast Ultra med de glada färgerna du beskriver. Började mecka med den och applicera ny kylpasta o grejer. Men det berodde inte på kylningen i slutändan. Så börja inte meka med den.

Det kom en Firmware uppdatering som fixade problemet. Det var dock ett tag sedan.

Övrigt fungerat bra de 2.5 år jag haft produkten.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X, Gigabyte Elite X570, 32GB Ballistix Sport, NH-D15S, SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX, Corsair AX760, LG OLED C2 42"

Permalänk
Medlem

Kör du med WIFI eller trådat?
Wifi med 4k ultra har många haft problem med att den blir riktigt varm