Permalänk

Chassikrav för SLI?

Hej! Jo, efter en galet bra deal på ett 1300w nätagg idag så har jag styrt om till att försöka bli futureproof för att *kunna* använda två grafikkort (inte idag utan potentiellt någon gång men chassit köper jag snart). Då är frågan vad jag bör tänka på? Det jag vet är att chassit behöver vara större både för att få plats med grafikkorten och för att klara av värmeutvecklingen.
Har tänkt köpa ett ryx 2060 super, nu, och såklart ett till sådant senare.

Några saker jag bör tänka på? Behöver jag ett fill tower eller skulle ett sånt här kunna funka? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5064134 jag kommer oavsett vara extremt noga med fläktplacering (och såklart ha tillräckligt många fläktar). Och självklart lägga tid och pengar på att optimera kylningen (med vattenkylning eller vad som nu skulle vsra effektivast). Allt det där är en senare fråga och nu handlar det bara om att köpa ett chassi som passar för två gpu.

Tack på förhand!

Permalänk
Viking

Det jag tycker att du bör tänka på är att rätt lite fungerar med SLI, och säkert även mindre i framtiden.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Utrymmesmässigt så fungerar det med ett vanligt mid-tower chassi, men som @Donnerstal skrev så är det otroligt lite som fungerar bra med SLI, om det funkar överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renaisscance:

Har tänkt köpa ett ryx 2060 super, nu, och såklart ett till sådant senare.

Stöder ens RTX2060 Super SLI? Trodde bara det var 2080 och uppåt som gjorde det.

Oavsett så 1300 W fruktansvärt onödigt i ett desktop system då man aldrig kommer upp någon vettig belastning för att ligga bra I effektivitetsspannet. Hade du dock haft en högt överklockade HEDT processor tillsammans med 1+ toppklass kort så hade det ju varit värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Viking
Skrivet av loefet:

Oavsett så 1300 W fruktansvärt onödigt i ett desktop system då man aldrig kommer upp någon vettig belastning för att ligga bra I effektivitetsspannet. Hade du dock haft en högt överklockade HEDT processor tillsammans med 1+ toppklass kort så hade det ju varit värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Men om han fick en "galet bra deal" så är det ju värt det.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

bara 2080 Ti 2080 SUPER 2080 2070 SUPER som stödjer sli.