Hjälp mig välja en av dessa 3 datorer! plz

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja en av dessa 3 datorer! plz

Hej!
Ska välja ut en dator till universitetet. Och har dessa att välja mellan. Datorn ska klara av allt från office365 till lätt gaming som hs. Vill även att datorn ska vara "future proof", och ska hålla minst 5+ år.
Så hör gärna av er om tips! eller vilken ni tycker jag ska testa.

https://noteb.com/?model/comp.php?conf0=5237387490382654952_3...

(fick 2000kr rabatt på c940 också)

Permalänk
Avstängd

Alltså det är ju väldigt lika datorer; men om du vill ha mer grafikprestanda; om än inte speciellt mycket så är det ju egentligen bara 1 dator du kan välja; den med Intel Iris Plus Graphics G7.
Alltså Lenovo Yoga C940-14 (US) som du även får 2000kr rabatt på. Det känns som ett solklart val då. Förvisso kostar den lite mer fortfarande; men du får ju en bättre skärm, fler utgångar och som sagt iaf en inbyggd grafikkrets som är markant bättre än dom andra två.

Permalänk
Medlem

@doodles_92: Har ju även Project Athena på denna C940 också. Men vet inte hur bra de är liksom. Men tack för svaret!

Permalänk
Medlem

C940 är ju bäst enligt specsen, men sen ska man inte glömma bort hur viktigt tangentbordet är på en laptop...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

@Sando: Vad har du att rekommenderat då? Håller med om att tangentbord är viktiga, men tyckte inte C940 hade jätte dåligt.
Är öppen för förslag, runt 10000-13000kr.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att ingen av dom är för spel, och ingen av dom kommer vara speciellt rappa om 5+ år

Jag skulle kolla på andra modeller om det är möjligt

Permalänk
Medlem

@medbor: kommer inte spela tunga spel, och varför inte speciellt rappa? Rekommendera gärna andra datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shurdd:

@medbor: kommer inte spela tunga spel, och varför inte speciellt rappa? Rekommendera gärna andra datorer

Jag förstod första posten som att en av de tre var enda alternativen.

Personligen skulle jag välja en cpu med 45w eller mer för bättre prestanda, därmed längre livslängd i min värld. Men prioriterar du batteritid och tid iväg från väggen så passar det ju sämre.

Samma med 1080p, det var visserligen IPS skärmar men finns mycket bättre skärmar idag (bättre upplösning och uppdateringsfrekvens)

Vad är din budget? Kan du beställa på vanliga sidor i sverige?

Permalänk
Medlem

@medbor: Prioriterar batteri väldigt högt då jag kommer va mycket på språng. Min budget är 10k-13.5k cirka. Kan beställa på alla sidor (tror jag). Studentrabatt är plus också!