Prisjakt är helt förstörd?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Trudgelmer:

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Här kommer källan, varsågod!

https://www.prisjakt.nu/prislista/

Blev nyfiken på vad Pricerunner tar för ett klick och hittade deras prislista: https://www.pricerunner.se/info/price-list
Ungefär likvärdigt mot Prisjakts prislista, några varor är billigare och några dyrare.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Prisjämförelsesidorna har blivit så svåranvända att de tappat funktionen och Google tar över och ger likvärdig eller bättre info.
Prisjakt håller på att begå självmord då de inte erbjuder nått mervärde jämfört med att bara söka på produkten på Google.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av mrqaffe:

Prisjämförelsesidorna har blivit så svåranvända att de tappat funktionen och Google tar över och ger likvärdig eller bättre info.
Prisjakt håller på att begå självmord då de inte erbjuder nått mervärde jämfört med att bara söka på produkten på Google.

Men Google har blivit mycket sämre på sistone. Tidigare fick man högst upp när man sökte efter efter en viss produkt flera bilder med priser från flera återförsäljare som man kunde bläddra bland. Det var påtagligt ofta som dessa resultat verkligen var de bästa dealsen. Men av någon anledning jag inte förstår så har Google nyligen slutat med det nu får man ingen sådan bekväm lösning utan bara ett vanligt sökresultat som man måste scrolla ned för att se och då är det svårare att se de bästa priserna.

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Joakim Ågren:

Men Google har blivit mycket sämre på sistone. Tidigare fick man högst upp när man sökte efter efter en viss produkt flera bilder med priser från flera återförsäljare som man kunde bläddra bland. Det var påtagligt ofta som dessa resultat verkligen var de bästa dealsen. Men av någon anledning jag inte förstår så har Google nyligen slutat med det nu får man ingen sådan bekväm lösning utan bara ett vanligt sökresultat som man måste scrolla ned för att se och då är det svårare att se de bästa priserna.

Jag får precis samma lista med bilder och olika ÅF med sina olika priser upptill som vanligt. För övrigt i stort sett det enda jag använder numera. Prisjakt spelade bort sig själva.

Från precis nyss:

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Masen666:

Nu har de förstört Prisjaktappen också!!!!!!

Blir så jävla trött på utvecklare som bara utvecklar för att de kan, inte för att göra det bättre.

If it ain't broken don't fix it!!!!!
😠😠😠😠😠😠😠

Tyvärr är det inte ens ett skämt idag. Inget unikt för Prisjakt egentligen men rastlösa förändringsjunkies till utvecklare har tagit över. Man förändrar inte för att förbättra utan bara för själva förändringen i sig, oavsett om det leder till en sämre användarupplevelse eller inte.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

@merdique: Bedrövligt, jag direkt äcklas över den utvecklingen.

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Har via obekräftade rykten hört att ett namnbyte kan vara nära förestående.

Prisförakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av MultiMan:

Jag får precis samma lista med bilder och olika ÅF med sina olika priser upptill som vanligt. För övrigt i stort sett det enda jag använder numera. Prisjakt spelade bort sig själva.

Från precis nyss: https://i.imgur.com/4W6wLAi.png

Det var som sjutton det visade sig att uBlock av någon anledning börjat blockera dessa annonser så när jag stängde av blockeringen så dök de upp igen. Konstigt för tidigare tilläts dessa annonser. Skönt att ha dessa tillbaks igen! Trodde det var Google som hade tagit bort dem!

Nu när de är tillbaks så minskar behovet av Prisjakt högst betydligt hos mig!

Nackdelen med Googles lösning är ju dock att man bara får deals för exakt den produkt man sökt hos Prisjakt får man ju upp en lista på flera olika produkter om man använder deras kategorier och kan då konfronteras med erbjudanden på konkurrerande produkter som man annars kanske missat. Så överger inte Prisjakt helt men det är sant Prisjakt har verkligen blivit sämre på sistone.

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version