Permalänk
Medlem

Bärbar dator för gaming

Tjena!

Jag är ute efter en bärbar dator som enbart kommer vara för gaming. Kommer köra med en extern skärm och spelar mestadels nedan spel. Finns det någon direkt dator som finns att rekommendera? Finns det någon tillverkare som är bättre än andra när det gäller bärbar gaming?

Spel:
CS:GO
PUBG
Sea Of Thieves
Escape From Tarkov

Tacksam för alla tips/råd!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

@Bergvan: Alla budgetdatorer är typ samma. Och alla dyra är i stort sett bara smalare.

Om jag köpte en dator idag skulle jag satsa på en i7, 16gb ram och 1660TI eller 2060. Brukar kosta ca 14k. Byter du ut till i5 så får du den för 12k. Ta det märke som är billigast för stunden. Alla i den prisklassen har något som är bra och något som är dåligt. Tips är att testa tangentbordet för det är ju tycke o smak.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Bättre beror på vad du är ute efter.

Eftersom du skriver att den ska vara kopplad till skärm antar jag att den bara ska flyttas ibland?
Gå på en tyngre och tjockare modell då, bättre kylning och låter mindre (men även de som låter minst låter mycket).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Skulle titta på en SFF-dator istället om du ska köra på extern skärm hela tiden.