Airpods Pro vs Sony WH-1000XM3 för pendling, allmänt, träning?

Permalänk
Medlem

Airpods Pro vs Sony WH-1000XM3 för pendling, allmänt, träning?

Tidigare funderat på billigare lurar men tänkte jag köper nog hellre något rejält som jag vet fungerar bra.

Ska börja pendla en del med tåg och är ute efter ANC för stänga ute alla dessa folk som ska sitta och halvskrika i gäng osv (sätter mig oftast på tysta avdelningen om det finns plats dock så inte alltid dessa folk är nära en)

Men även att ha lite allmänt på jobb, stan.

Jag var först ute efter ett par o träna med (Gymträning), och over ear isolerar ju helt klart mest men man svettas rejält med det.

Så Air pods pro är ju bättre för detta iaf.

Självklart är ju isolering lite bättre med over ear.
Men HUR mycket bättre är det?

Alternativet är ju så klart typ XM3 + Jaybird Vista TW som varit nere på 1400:-. Men blir ju lite dyrare.
Sen med passiv isolering blir det att man hör varje fotsteg när man springer på löpband eller klumsar runt som ett boom vilket är lite störigt

Är det någon som råkar ha både Airpods Pro och WH-1000XM3/Bose QC II och kan ge era åsikter på dessa?

Permalänk
Medlem

Har dessa: https://www.hifiklubben.se/horlurar/in-ear/sony-wf1000xm3-in-...
Även testat Airpods Pro men tycker att Sony har bättre ljud och NC. Dessvärre är Sonys inte helt 100 på mikrofonen.
Ibland plockar de inte upp rösten, speciellt om det är mycket bakgrundsljud. Annars är de fantastiska.