Postnord avgift via brittiska Ebay?

Permalänk
Medlem

Postnord avgift via brittiska Ebay?

Hej, tänkte köpa en avtryckare till pilbåge av en säljare på brittiska ebay som sen skickas ifrån Kina. Någon som vet om jag fortfarande kommer åka på tullavgiften på 75kr +moms? Frågar eftersom jag tidigare inte fått betala när jag beställt via ebay så blev osäker hur det funkar, tack på förhand!
Produkten i fråga

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Ja det lär du få göra.

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte ge något exakt svar, men tills någon annan gör det; Svaret jag fick i en annan tråd här när jag frågade om en så kallad 3D skrivare var att om varan skickas direkt från Kina kan det Europeiska landet komma att räknas som ett transit land och då kan tydligen avgifter tillkomma.

Edit, såg att någon postade medan jag skrev...

(Edit, moms och tull får du betala oavsett om du inte redan gjort det i något annat EU land (inkluderat Storbritannien detta år)).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

offtopic dem skriver for bow type: recurve haha killarna med koll

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Rekordmedlem

Troligen ska du själv betala moms och tull, det är bara vid handel inom EU det sker automatiskt och ingen av de inblandade länderna är ju med i EU.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

Hej, tänkte köpa en avtryckare till pilbåge av en säljare på brittiska ebay som sen skickas ifrån Kina. Någon som vet om jag fortfarande kommer åka på tullavgiften på 75kr +moms?
Produkten i fråga

Hmm, det beror på hur tullen gör med leveransen.

Eftersom det kommer från ett land utanför EU ( / Schengen? ) så _ska_ tullavgifter läggas på.
Så det hänger på om det slinker förbi (stick)kontroll (eller kanske märkt som gåva av avsändaren).

Det har _inget_ att göra med var beställning och betalning gjorts, utan _endast_ ursprungsland för försändelsen.

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Ser Posten att det kommer från Kina får du betala.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

offtopic dem skriver for bow type: recurve haha killarna med koll

Ha det gött

Haha precis man känner sig verkligen säker med såpass kunniga försäljare! Nä men jag behöver en backup till min vanliga release orkar inte ligga ute med 1500-2000 till så tänkte pröva kinesiska kopiorna.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Troligen ska du själv betala moms och tull, det är bara vid handel inom EU det sker automatiskt och ingen av de inblandade länderna är ju med i EU.

Skrivet av m1k3_dd:

Hmm, det beror på hur tullen gör med leveransen.

Eftersom det kommer från ett land utanför EU ( / Schengen? ) så _ska_ tullavgifter läggas på.
Så det hänger på om det slinker förbi (stick)kontroll (eller kanske märkt som gåva av avsändaren).

Det har _inget_ att göra med var beställning och betalning gjorts, utan _endast_ ursprungsland för försändelsen.

Skrivet av lambdan:

Ser Posten att det kommer från Kina får du betala.

Okej, har handlat flitigt med småelektronik utan att betala något så var nyfiken hur det enligt regelboken ska funka, men då vet jag tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

Haha precis man känner sig verkligen säker med såpass kunniga försäljare! Nä men jag behöver en backup till min vanliga release orkar inte ligga ute med 1500-2000 till så tänkte pröva kinesiska kopiorna.

Haha ja nu var det säkert 10 plus år jag tävlade tänkte inte fan har dem väl börjat skjuta med release med recurve. Dock så vet man inte sköt först klassiskt, sedan fristil innan jag gick till compound, och då tänkte jag varför tar jag inte och sätter min v.bar på compen. Folk tittade på mig som om jag var dum i huvudet (på den tiden hade all bara en stabbe) nu skjuter ju alla med v-bar eller sidebar.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro