Win7 home till Win10 uppdateringsproblem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Aug 2006

Win7 home till Win10 uppdateringsproblem

Jag anser mig rätt relativt datakunnig men här går jag bet, försöker som sagt uppdatera min dator från win7 home till win10, allt verkar gå fint och datorn startar om med ny logo och jag tror allt är ok, sen precis innan man ska skriva in sitt användarnamn+lösen kommer det upp "återställer till tidigare bla bla" och sen dyker denna bild upp, har försökt googla fram svar, men får bara upp en massa scam programvaror som vill man ska pröjsa flera hundra kronor för att fixa problemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Jag skulle rekommendera att blåsa om burken.

Men här verkar de löst samma problem.

https://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/422246...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Gör ren installation istället. Uppgradering är inte rekommmenderat.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Cooling23:

Gör ren installation istället. Uppgradering är inte rekommmenderat.

Jag behöver tyvärr win10 pga diverse uppdatering på pokerklienter jag använder som stödjer enbart win10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Travbana:

Jag behöver tyvärr win10 pga diverse uppdatering på pokerklienter jag använder som stödjer enbart win10.

Du har nog missuppfattat vad jag menade. Jag menar du ska göra ren installation av Windows 10 istället för en uppgradering från Windows 7.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Travbana:

Han skrev ju inte att du inte skulle byta OS. Han bad dig göra en ren ominstallation vilket är rekommenderat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Spara din w7 produktnyckel och ange den när du installerar w10. Jag kan inte svära på att det fungerar då jag aldrig gjort det själv men flertalet medlemmar här på Sweclockers säger att det fungerat för dem. En ren installation är ofta att föredra före en uppgradering från ett OS till ett annat.

Lycka till

Trädvy Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av [SmR]BMF:

Spara din w7 produktnyckel och ange den när du installerar w10. Jag kan inte svära på att det fungerar då jag aldrig gjort det själv men flertalet medlemmar här på Sweclockers säger att det fungerat för dem. En ren installation är ofta att föredra före en uppgradering från ett OS till ett annat.

Lycka till

Man skulle kunna uppgradera för att behålla licensen/aktiveringen och sedan ominstallera, om nu TS lyckas förstås