Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2016

Seven

Corsair frågade mig om jag var intresserad av att göra något med deras 680X chassi och Hydro X. Det enda villkoret som fanns var att man måste känna igen chassit efteråt. Jag antar att jag har gjort mig känd för att slakta chassin...

Hur behåller man utseendet på ett chassi men ändå gör något unikt?
Man byter ut hela insidan så klart!

I projekt Seven har jag slitit ut allt inuti 680X chassit och designat två distributionsplattor som sitter i vinkel. Jag är själv väldigt nöjd med resultatet, Vad tycker du?

Hårdvara:
CPU: i5 9600K
GPU: 2x RTX 2070 Super
Moderkort: Gigabyte Z390 Aurus Master
Chassi: Corsair 680X RGB
PSU: Corsair HX1000
RAM: Corsair Dominator RGB
SSD: Corsair MP510
Fläktar: 4x Corsair QL140
LED: Corsair RGB LED Kit

Vattenkylning:
Pump/reservoar: 2x Corsair Hydro X XD5 RGB
Radiator: 2x Corsair Hydro X XR7 280mm
Kylmedie: Corsair Hydro X XL5 - Blå och lila
CPU-Block: Corsair Hydro X XC7
GPU-Block: 2x Corsair Hydro X XG7
Fittings: Corsair Hydro X - Chrome
Rör: Corsair Hydro X - 14mm

Slutligen vill jag tacka Corsair som gett mig förtroendet att bygga med deras grejer.

Besök galleriet här

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007

Fint bygge du!

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Sjukt snyggt bygge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perth, Australien
Registrerad
Apr 2006

Riktigt fint! Gillar hur all vattenkylning går horisontellt!

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2018

Snyggt.

Funderar på om vätskan i vattenkylningen kan belysas med UV-ljus för spektakulära effekter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2014

Fruktansvärt snyggt! 5/5
Alltid haft en weak spot för vattenkylda byggen med blått tema

EVGA GTX 1070 FTW2 / i5- 4670K 3.8Ghz/ Gigabyte Z87X 1150 sli / 8GB Hyperx Fury DDR3/ Corsair RM650 / Phanteks Evolv ATX/ Be Quiet Dark Rock 3/ 250GB Samsung 850 SSD/ 500GB Samsung 750 SSD / 3 x Silent Wings 3 RPM

TV-Dator: Fractal Design Define R4 / Gigabyte GTX 770/ Intel i3 6100/ Asus Z170-A / 8GB Corsair Vengeance DDR4 / Cooler Master B500 / Cooler Master 212 evo / 240GB Sandisk SSD / Sagate Barracuda 1Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2005

Alltid varit svag för Hardline vattenkylning men detta är så sjukt cleant. Att BARA köra med raka rör och böjda fittings istället ger det hela en så mycket cleanare look. Tack för att du delar med dig av detta bygge.

// Marcus

Spelburk; CPU Intel Core i9 9900K @ 5ghz 1.325v kyls av en Fractal Design Celsius S36 -|- Moderkort MSI MEG Z390 ACE -|- GPU Gainward RTX 2080 Phantom GLH -|- Minne 16GB 2x8 Corsair Vengeance RGB PRO 3000Mhz -|- Chassi Phanteks P600S TG -|- PSU Corsair HX750 -|- Boot disk Samsung 970 EVO 250GB m.2 NVMe -|- SSD 1 Samsung 850 EVO 250GB -|- SSD 2 Samsung 750 EVO 500GB -|- HDD WD Green 1TB

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2006

Bra jobbat! Fantastiskt stiligt och professionellt utfört.

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020

Det var underbart

Super Renders Farm - a cheapest and fastest render farm service provider that uses cloud render platform for rendering service.
https://superrendersfarm.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Riktigt snyggt!

"Past, present, and future are as one to me"
3700X//1080TI//32GB-3600mHz-CL16
GS65//8750H//1060
Envy13//8250U//ManjaroKDE
Poweredge R620

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

Väldigt cleant bygge!

Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1. | Magmoor V3 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit | Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer | Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900 | Lavender | Custombygge i Lian Li PC-Q37 | Aquatic Ambiance | Min main rigg i PC-011 Dynamic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Daaaaamn vad imponerande bygge! Jag begriper inte hur du bär dig åt, men mäktigt imponerande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Snyggt @Faggan:! Men om det är något jag skulle anmärka på så undrar jag varför du inte satt fläktarna på insidan av översta radiatorn? Tror att det hade blivit ännu mer cleant. Sen kunde ju Corsair gott bjudit på QL-fläktarna i stället.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2016

@napahlm:
Personligen tycker jag att radiatorer har ett väldigt tråkigt utseende. Eftersom ytan på radiatorn skulle synas uppifrån om det inte var fläktar där så ville jag ha fläktarna uppåt. Det blev dessutom ett bra tillfälle att använda Corsairs nya QL-Fläktar eftersom jag ville ha luftflödet upp och ut i toppen.

Det var ett skrivfel i mitt första inlägg, det sitter QL140 i bygget. Det är åtgärdat nu!