Varför har steam-market så märkliga begränsningar?

Permalänk

Varför har steam-market så märkliga begränsningar?

I denna tråd kan vi diskutera hur jävla kasst steam blivit, jag kan börja. Nu måste man alltså lägga in minst 5 euro för att ens använda market? Och man får tradeban minst 7 dagar när man lägger in. Vet att det varit så här ett tag nu men hur jävla svårt ska dom egentligen göra skiten? Känns som att det verkligen kan finnas ett lättare sätt än detta, eller är det så att folk är så jävla efterblivna och fortfarande blir scammade därför steam fortsätter med denna säkerhet?

Mega §3.1
Permalänk
Inaktiv

Detta kom för 5 år sedan för att försöka minska antalet bottar.

Alla restriktioner som Valve har (och kommer att införa) infört är på grund av bedragare som konstant försöker stjäla konton, pengar, items etc via olika metoder. Att anklaga lättlurade människor är inte rätt då bedragare kommer finnas oavsett. Det är inte lättlurade människors fel. Oavsett, detta kan hända precis vem som helst oavsett hur duktig man är på sin säkerhet.

Jag ser inte ditt problem med att spendera 5 dollar för att få ett unlimited konto.
Visste du att du måste köpa något en gång om året för att market ska vara tillgängligt?
Steam är trots allt en butik, vad gör du på Steam om du inte vill spendera?

Jag har inget emot mer säkerhet för att bedragarna ska få det svårare. Varför har du något emot det?

Permalänk
Medlem

Finns andra ställen att köpa sina spel nu, dags att gå vidare.. inte köpt något nytt spel på steam sen 2015 nu och med senaste UI "uppgraderingen" orkar jag fan inte starta upp det längre även om jag har 200+ äldre titlar där.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen inte diskussionsvärdet i detta. En bättre vinkel hade varit något i stil med, "Vad tycker ni om Steam och dess utveckling den senaste tiden? Jag tycker inte om att dom gjort si och så men denna funktion använder jag oväntat mycket.".
Vad vill du ha sagt och vad är din poäng?

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Tror mycket av problemen kom ihop med att CS:GO blev gratis

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H + Liquid metal, RTX3070 + Liquid metal
Bild: 42" 4K 120hz
Ljud: Simgot SuperMix 4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pontooz:

Tror mycket av problemen kom ihop med att CS:GO blev gratis

Nej, det har ingen sammankoppling.

Permalänk
Medlem

5 euro är ju en hel veckopeng... fy!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Turbo - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 12 Stable