Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008

@scienta:
Det var mer "HECK YEEAAAAH! Gold noobs..."
Som jag anmärker på. Varför klickar man på 2 knappen för att öka sin möjlighet till att göra skada?
Statistik på förlorade guld skott jämfört med de som faktiskt gör skada skulle jag vilja se, för egen del är det väl 30% som kanske gör skada pga olika omständigheter under strid så det är absolut ingen vinna ammunition.
Hela kommande patch är ju över hela kartan så att bara påpeka gold noobs eller strunta i varför denna ammunition används av de flesta idag känns lite tråkigt.

Att i stundens hetta sitta och metodiskt välja 1, 2 eller 3 det finns oftast inte.
Ladda det som ökar procenten lite, hoppas på det bästa, och hjälp från laget.

Sen har vi black market, när tanks säljs slut på bara några sekunder visar det ju att en del har för mycket silver, så tycka att det är konstigt att folk betalar mer monopolpengar för att öka chansen till att laget vinner är väl något man borde vara glad över? Alla har ju inte 8000 i personal rating så det är en väldigt blandad skara som pangar på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Punnisher:

Att i stundens hetta sitta och metodiskt välja 1, 2 eller 3 det finns oftast inte.
Ladda det som ökar procenten lite, hoppas på det bästa, och hjälp från laget.

Det är ju precis det jag påpekat och som WG själva vill framhäva. Tanken är att öka dynamiken i spelet, istället för att förutbestämt kunna säga att en sorts ammunition är bäst i nästan alla lägen.

Varför premium-ammo används som det gör är väl ändå ganska uppenbart? Det är enklare.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av scienta:

Det är ju precis det jag påpekat och som WG själva vill framhäva. Tanken är att öka dynamiken i spelet, istället för att förutbestämt kunna säga att en sorts ammunition är bäst i nästan alla lägen.

Varför premium-ammo används som det gör är väl ändå ganska uppenbart? Det är enklare.

Vad betyder öka dynamiken egentligen, enligt dig att inte klicka 2?
Wow, dags att sluta spela då kanske, det är en del av spelet sedan början vilket inte kommer förändras.
En tank som T54 med pen 219/330/0 får skada 385/320/210(nu i sandbox) Inte fan kommer jag sluta klicka 2 när jag spelar T54 om jag får 111 pen mer för lite mindre skada.
Du missar poängen! Det kommer inte bli någon förändrad speldynamik bara för att det ser fint ut på papper.

"A standard shell is best used when you are sure that you can accurately penetrate the enemy’s armor and inflict maximum damage per shot." https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/sandbox-february...
Du kan aldrig vara 100% säker på att du penetrerar, eller träffar.
Tyvärr så faller detta jävligt platt och hela argumentet de för, speciellt när de är inkonsekvent när det gäller KV-2.
Hur man läser mellan raderna: Claus Kellerman förklarar detta ganska bra

All förändring är bra... vad tror du WG gjort senaste åren, ökat dynamiken samtidigt som de tjänat pengar och förändrat en hel del? WG buffar skadan men ökar även livet nu, vad blir skillnaden? Du hade ju svaret i andra inlägget(sänka skadan men lämna allt annat) men WG gillar att jävlas och alla förändringar är inte samma som öka dynamik, vilken dynamik ska ökas? Efter att ha sett nedanstående video ser det lika ut som förut, om inte värre. Det är ju inte bara "special ammo" som förändras utan allt förändras, förutom att de bästa tanks'en buffas och det blir svårare och dyrare att ta kål på dem.
WG har ju själva skapat tanks runt en viss ammunitionstyp, för att öka dynamiken, men det var ju tydligen fel när det gäller vissa.

När Type 5 heavy är sämre än en KV-2 då har vi dödat ett träd helt och hållet, när just de stora bestarna tillförde dynamik i spelet med sin oberäkneliga träffsäkerhet så gnällde några på deras skadetabell.
World of Tanks - Testing New Balance on Sandbox - Long Footage

Orzanel säger "WG säger att HE är mer pålitlig nu men det är raka motsatsen" så... vad är sant egentligen?
1:27:36 säger Orzanel även "pretty much buffing everything that is wrong with the game".
Senare i videon "more noobfriendly and making more money from gold ammo" mindre skada men kostar lika mycket
Sen det han nämner vid 1:53:40 om guldskott visar ju mer på att om man nu ska göra detta borde man nerfa överlägsna tanks, för att förändra spelet. Precis som jag sa tidigare, WG har skapat detta själv men fixar ingenting nu utan det motsatta.

550000 silver minus med premiumtid i videon och då spelar Orzanel helt okej, det här är en top tier spelare så själv hade jag gått back betydligt mer, därför anser jag det ovärt och inte endgame för mig att spela tier 10.

Endgame är ju tier 10 enligt många men det finns ju hundratals tanks under denna nivå som också kommer förändras, där jag tidigare påpekar att kör du med första kanonen, utan mat, utan extra utrustning finns inte många alternativ utan att klicka 2 för att ens kunna hjälpa laget som WG själva skapat denna situation sedan start, det är en norm, och kommer fortsätta.

Kanske lägligt att Wargaming ger tillbaka all exp vi lagt ut på tech tree tanks så att vi får välja de bäst lämpade för framtida spel, när nu japanska träden verkar ganska tråkigt.
I vanliga mmo's kan man ju göra så så varför inte här?

Finns ju ett forum om man vill läsa hur det går... många sidor blir det:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/735178-sandbox-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Punnisher:

Vad betyder öka dynamiken egentligen, enligt dig att inte klicka 2?
Wow, dags att sluta spela då kanske, det är en del av spelet sedan början vilket inte kommer förändras.
En tank som T54 med pen 219/330/0 får skada 385/320/210(nu i sandbox) Inte fan kommer jag sluta klicka 2 när jag spelar T54 om jag får 111 pen mer för lite mindre skada.
Du missar poängen! Det kommer inte bli någon förändrad speldynamik bara för att det ser fint ut på papper.

Vilket ord är det du inte förstår? "Öka", eller "dynamik"?

Bara för att du inte är kapabel att byta ammunitionstyp i stridens hetta så innebär det inte att andra inte kan. Om du nu är så bekymrad över detta, vad ser du att AP fyller för funktion i dagens läge? Som det låter på dig så kan vi ju ta bort alla ammunitionstyper och bara ha 1 kvar, som tillåter att även minsta tank kan penna den största i fronten. Det blir ett enkelt spel då, som jag antar att du vill ha det?

Obalanserade tanks är ju alltid ett faktum i detta spelet, det är ju välkänt att det ingår i deras modell för att tjäna pengar.

Varför du fortsätter att snacka om HE förstår jag inte heller, för det har jag inte nämnt någon gång.

EDIT: Det jag däremot håller med dig om är att skadan från AP-skott måste vara tillräckligt hög för att motivera ett byte av ammunition. Annars kommer det inte spela någon roll.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008

@scienta:
Hör du hur du låter egentligen?
Det är ju du som verkar vilja minimera ammunitionsantalet, du kallar folk gold noobs för att de klickar 2.
Snacka om förvirrad.

Om du missat det så ändras HE också i det kommande framtiden, HE gör mindre skada så mer klicka 2.
Du verkar inte alls ha koll på vad Wargaming håller på med.

Man använder den ammunition som fungerar bäst, som gör skada.
Högre pen lägre skada kommer inte minska användningen utan öka. Så mer guld skott kommer användas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

@Punnisher: Är man handikappad som spelare och måste förlita sig på premiumskott så är man en goldnoob, det är korrekt uppfattat.

Jag har noterat att HE också ändras, men jag har inte diskuterat dessa. Men du verkar sköta den bra biten på egen hand när du filurerar, så diskutera på du!

Jag skiter i vilken ammo folk faktiskt använder i praktiken, så länge det finns en balans som motiverar valet av ammo. Om du väljer att köra vidare med högre pen som en noob så är det upp till dig, men jag tar hellre högre DPM då mina skott oftast pennar ändå.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Nej, WG löser inte problemet. Problemet är fortfarande att vissa tanks saknar weakspots och att guldammo fortfarande finns kvar, även fast den gör mindre skada än innan.

Om WG ville göra spelet med dynamiskt skulle de balansera de tre ammotyperna korrekt och ha samma pris för alla, samtidigt skulle dmg skala olika beroende på var man träffar tankens armor. Då skulle man behöva använda rätt ammo i rätt situation och på rätt område för att göra skada. Har man en ammotyp som kostar 8 gånger mer än vanlig är det ett obalanserat element i spelet, det är inte rimligt att spendera 8 gånger mer för att penna en tank som man inte ska kunna penna, eller rent ut sagt, måste man spendera 8 gånger mer för att penna en tank är den tanken obalanserad som fasen.

Det är ett idiotiskt koncept att introducera tanks som ingen kan penna framifrån såvidare man inte spenderar 5 eller 8 gånger mer på specialammo och för att kunna göra det behöver man premiumkonto eller premiumtanks för att generera nog med krediter. Ska "specialmmo" vara ett strategiskt val ska det kosta lika mycket som vanlig ammo och göra mycket mindre skada, samt vara begränsad i antal. Alternativt ska specialammo tas bort helt och alla tanks ska ha weakspots, så som förr i tiden.

MEN WG vill förenkla spelet med denna patch snarare än att göra det mer komplext, det har dem själva sagt. Sänker man dmg på guld kommer folk bara spamma mer.

Två problem som WG inte fixar och aldrig kommer fixa:

1. Existens av gold ammo till att börja med
2. Tanks utan weakspots

i7 6700K | Z170 | 16GB | 1080Ti | 1000W | Cosmos II | EK CPU| D5 | Alphacool 150ml res/top | 360mm + 240mm + 140mm | Aquacomputer GPU | AOC Agon 27" 144Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av scienta:

@Punnisher: Är man handikappad som spelare och måste förlita sig på premiumskott så är man en goldnoob, det är korrekt uppfattat.

Jag har noterat att HE också ändras, men jag har inte diskuterat dessa. Men du verkar sköta den bra biten på egen hand när du filurerar, så diskutera på du!

Jag skiter i vilken ammo folk faktiskt använder i praktiken, så länge det finns en balans som motiverar valet av ammo. Om du väljer att köra vidare med högre pen som en noob så är det upp till dig, men jag tar hellre högre DPM då mina skott oftast pennar ändå.

Man kan behöva ett avbrott från troll som denna här.

Jag fick ju för mig att vara noob var någonting dåligt men det är ju bra, många spelare använder denna ammunitionstyp av olika anledningar(exempelvis högre hastighet), ett hjälpmedel sedan spelet blev till, för spelar man tanks som Excelsior, KV-220-2, Churchill III och andra låg penetrerande tanks så måste man göra det som finns för att driva laget fram.
Du själv påpekar ökad dynamik men verkar inte veta vad du menar med det, så varför ens prata om det då?
När papperstanks som Type 5 Chi-Ri räknas som T20 med sitt ganska bra torn i matchmaking och det är hull down på banan, då förlorar man alltid oavsett om man inte har HE, där har du noob skotten

Alla har möjligheten att välja vad de skjuter med(dvs. alla är handikappade...), problemet är inte det utan hur man rör sig på kartan, där har du dynamiken man kan börja jobba med

Apropå att tänka efter, fundera och ifrågasätta istället för att bara heja på utan att läsa mellan raderna:
Än så länge verkar de ha gjort verkan [Sandbox Results] New Balance: What's Next?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Punnisher:

Du själv påpekar ökad dynamik men verkar inte veta vad du menar med det, så varför ens prata om det då?

Jag har förklarat exakt, jag vet inte hur jag kan förenkla det mer. Det är du som fortsätter att dra upp massa annat.

Ja, resultatet från sandboxen är väl en besvikelse. Community börja gnälla så fort de behövde lära sig att skjuta olika typer av ammunition. Ingen idé att fortsätta spela detta p2w-spel.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2013

Hej! Är det någon mer än jag som fått lagg i WOT efter senaste uppdateringarna? Då menar jag att jag har en konstant ping om ~40 men lampan blir röd kanske 10 gånger per match (innan allt går åt skogen). Sitter på 100/100 fiber kabelansluten. Någon som har tips eller erfarenhet av detta?

Testade Quality of service, på min netgear r7000 utan effekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sajber-jymden
Registrerad
Dec 2004

14 days of World of Tanks Premium Account for free

Heads-up, ifall någon skulle ha missat det:
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/be-safe-2020/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Är det jag som är blind eller blev det ingen ombalansering av ammunitionen?

https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/tech-trees-updat...

Nu är frågan också vad man skall göra med all XP på T-54:an och B-C 12t.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Yrch:

Är det jag som är blind eller blev det ingen ombalansering av ammunitionen?

https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/tech-trees-updat...

Nu är frågan också vad man skall göra med all XP på T-54:an och B-C 12t.

Köpa konvertering till free-exp så klart! $$

Jag har eventuellt mer än tillräcklig xp för att låsa upp en av TX-vagnarna från WZ111, men känns isf som att jag bara kommer låta restrerande ligga kvar. Har nog redan en eller annan vagn där jag glömt slå på crew training och ansamlat ett par tiotusen xp extra på vagnen.

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X (smått ökad power budget), 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

"Currently, special shells have an ultimate advantage. There are whole subtypes of vehicles with good dynamics and gun handling that benefit the most from Premium shells. However, these shells make well-armored vehicles with supposedly good survivability suffer, which in turn means that the impact of those well-armored vehicles in battle is reduced. Currently, our main goal is to give these vehicles more weight in battle and help them to play a more important role thanks to their survivability."

https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/features-2020/

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Köpte Leoparden för nåt år sedan, spelade typ 50 matcher och hade imponerande 40% winratio.

Sen blev den ju buffad och är ju Top of the tree nu så man får väl testa den igen. Nu är frågan hur många matcher det krävs för att komma upp till 50% winratio.

http://wotreplays.eu/site/5294204#details

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

@Yrch
Du behöver vinna tio matcher på raken för att nå 50%. Meen med tanke på att din nya WR sedan du återköpt Leo ligger på 50% så kommer det ta exakt evig tid innan du når riktig 50% totalt

Eller kort:
(28+yx) / (66+x) = 1/2
Om du ersätter y ovan med din recent WR i Leo så får du fram hur många matcher du behöver. Exempelvis 60% WR ger (28+0,6x) / (66+x) = 1/2, vilket ger 50 matcher, dvs du spelar 50 matcher och vinner 30 så du får totalt 58 vinster på 116 matcher.

Långt:

(vinster + ny_WR * nya_matcher) / (matcher + nya_mather) = Din_nya_totala_WR

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Sååå. 10 års jubileum. De introducerar 2 nya valutor (nycklar och jubileums-pengar) som man kan köpa dekaler och märken för. Wow vad taggad man blev...

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2001

Ja, tycker att 10-år jubileumet känns väldigt meh. Vad är det man låser upp, ett nytt skin till T30?

För övrigt, jäklar vad man spelar dåligt när man inte kört på ett tag. Tidigare har jag haft en winrate på >57%, och hyffsad WN8. Nu spelar man som en riktig potatis.. för aggresivt som vanligt.

- i7 2600k @ 4.4GHz | GTX 1080 | Intel 320 120GB - Samsung EVO 850 500GB | 16GB RAM -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002

Aye. 10 år må man fira... men inte är det nå pyrande roligt special-special. Äh börjat lira lite grann själv också. Tyckte man gjorde fel som förenklade tech träden med v1.9.

Blev ju väldigt basic och tråkigt nu.

Låste precis upp T-62A strax innan patchen... Hah, det gjorde ont. :/ Gick dock riktigt fort att grinda de sista 150k XP iofs så!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2013

5x XP och det tråkiga Berlin eventet verkar har överbelastat servarna. Kö för att komma in, problem med att komma in i matcher osv. Upplever någon annan samma problem?

Skärm LG OLED 55C9 Stationär 4670k & EVGA 980 sc
Bärbar Dell xps 13 9360 Platta Ipad pro 10.5 Lur iPhone 7
Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge Vr Rift CV1
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Jaybird freedom 2
Högtalare Klipsch RP-160m Reciver DENON AVR X1600H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Noob I am:

5x XP och det tråkiga Berlin eventet verkar har överbelastat servarna. Kö för att komma in, problem med att komma in i matcher osv. Upplever någon annan samma problem?

Ja, road to Berlin laggar och det gör det även på vanliga servrarna med av och till. Igår blev jag disconnectad från en match och kom inte in igen och det var länge sen sist. Klart man fick x5 på den matchen med.