Köpråd: 43-55" Smart TV med budget ~5000
Hej,
Jag och sambo letar febrilt efter en Smart TV för en lägre budget då vi båda studerar. Tyvärr är då OLED och QLED båda då ur bilden tyvärr, men eftersom tekniken utvecklas blir även billigare TVs bättre. Jag skulle gärna se en TV som har 4k, vilket kanske inte är möjligt trots att jag sett flera för runt 4-5000 som har både 4K upplösning samt HDR. Ett användbart OS är också ett stort plus med möjlighet att ladda ner fler appar, men inget måste eftersom det kan ersättas med en chromecast.
TVn kommer primärt att användas för att kolla på serier, filmer och möjligtvis lite enklare spel. Därför är punkter som anses viktiga av oss att den har
Bra och skarp bild(För sitt pris, förväntar mig inte en 8K tv
Gärna någolunda bra ljud, behöver inte vara något 7:1 Dolby, men relativt bra volym är nog det viktigaste. Går att köpa högtalare i värsta fall.
43-55", helst runt 50"
Runt 5000kr
Användarvänlig
Optional: Bra ljus
Optional: Lägre ms, inget större krav
Då jag har haft dålig koll på skärmar generellt på senare tiden önskar jag därför hjälp. Vad jag har förstått är Samsung, LG och Philips de vassaste på marknaden just nu. Några jag kikat lite på just nu är:
Den senare hittade jag på Amazon.co.uk relativt billigt men trots att det står att den ska levereras till Sverige verkade det som att jag ej kunde få den hemlevererad(Stockholm). Undrar därför om någon vet någon schysst TV för runt det priset.
Tack på förhand,
Tommie