Permalänk
Medlem

Radiostyrd Bil Åhléns

Nu är det så här: va inne på åhlens idag å såg att dom hadde jättesmå radiostyrfa bilar, så jag var ju tvungen att köpa en och för ett tag sen har jag för mej att ha sett trimsattser till liknande bilar på hobbex, har sökt men inte hittat nått. till frågan, hur ska man på ett bra sätt få den att gå fortare?

(den kostade 99:- och den laddas i ca 40sek så kan man köra 1min... den laddas av att man sätter fast den i dosan)

om man öppnar den så sitter det en liten krets på ett kretskort, en lite elmotor och ett litet batteri (tror att de ä ett batteri iaf, kan va en kondensator)

Permalänk
Medlem

köp ett till batteri och seriekoppla de båda batterierna. Eller köp en ny bättre motor.

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Medlem

Fan mockan! Jag har letat länge efter en sådan bil. Ska handla en på Väla i helsingborg www.tiknikmagasinet.se kostar dock 199, och du har sett dem för 200kr på www.hobbex.com . Min kompis har precis varit i Italien , han handlade en för 90kr har 57mhz i frekvens. Därför blev jag själv sugen på att handla en!

edit/ Vårt Åhlens brann ner ! :(. Så ni kan nog räkna ut att jag bor i landskrona.

Visa signatur

Tidigare känd som eLight_swe

Permalänk
Medlem

Stööre drev/däck

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den jag köpte fanns i 27mhz å 40mhz..

Permalänk
Medlem

Du ska inte trimma en sådan bil...

¨motorn är inte byggd för större strömstyrka än det redan innbyggda bateriet.. där finns en spole med. provade lägga på extra trådar, men motorn ville inte mer för det..

tror inte heller att dom säljer starkare motorer. det är en leksak .. inget modell bygge.

det finns lösa koppartrådar på sidan om ´"motor"chassit .. rör inte dom .. det sitter dessutom ett par magneter som styr hjulen .. rör inte detta.. då sabbar man bilen o kastar iväg 100/300 kr ... modda datorn OK ,, modda leksaker

jag har lagt 400kr på den leksaken .. jag har inte lyckats att göra den snabbare..
lär ju krävas en galen elektriker som kan löda ihop ett nytt kontrollkort och en ny motor

Visa signatur

om 3 år är jag 2 år äldre .. kunskap slår pennan på skaftet där bladet från svärdet har smygrökt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SaYn-
Du ska inte trimma en sådan bil...

¨motorn är inte byggd för större strömstyrka än det redan innbyggda bateriet.. där finns en spole med. provade lägga på extra trådar, men motorn ville inte mer för det..

tror inte heller att dom säljer starkare motorer. det är en leksak .. inget modell bygge.

det finns lösa koppartrådar på sidan om ´"motor"chassit .. rör inte dom .. det sitter dessutom ett par magneter som styr hjulen .. rör inte detta.. då sabbar man bilen o kastar iväg 100/300 kr ... modda datorn OK ,, modda leksaker

jag har lagt 400kr på den leksaken .. jag har inte lyckats att göra den snabbare..
lär ju krävas en galen elektriker som kan löda ihop ett nytt kontrollkort och en ny motor

Promex?

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

spela Big Scale Racing istället ... får ni en dos med radiostyrda bilar utan att lämna datorn eller hålla på med trimning och sådant

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Det är ju lamt Jokke ! Det ska vara rediga metanol-bilar !

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpider
Min kompis har precis varit i Italien , han handlade en för 90kr har 57mhz i frekvens

Fan allt som har en frekvens går att överklocka gå lös på den och gör en 200% OC

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Prova den här länken .. Var någon som postade den i någon annan tråd.

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Avstängd

boys boys, ni är helt fel ute, ni ska ha orginalet som heter charg. finns det allt från drev, däck, chassi osv till dom. Sök lite på google så brukar man kunna hitta dom hyffsat enkelt.

Permalänk
Medlem

finns bra bilar på www.teknikmagasinet.se

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Har någon annan sett dem på Åhlens? Planerar att köpa en , om det inte finns någon på Åhlens så får jag handla en för 199kr på teknikmagasinet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är ni ute efter små bilar som är möjliga att trimma pyssla lite med skall ni köpa Mini-Z:or på hobbex. Kostar visserligen mer men dom är mer matcho.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo, det är ju sådanna man ska ha egentligen, men plånboken tillåter inte att lägga ut nästan 1800kr... BLA

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

haha lol Åhlens bil.... jaja tryck in en metanoldriven GP motor på några kubik och se hur den fräser på då

Permalänk
Medlem

Radiostyrda bilar? Bah. I alla fall de billiga. Får ju spendera 1h att rengöra alla rörliga delar i dem efter man kört 10min . Radiostyrt ska flyga eller flyta! Eller båda delarna i samma

EDIT: Uttalandet gjort efter att ha kört Kyoshos Zaboon buggyn.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

www.bitcharg.co.uk

Där finns allt som ni behöver veta.
Jag och nåra kompisar har tänkt beställa en längre tid men det har inte blivit av...

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk
Medlem

Det har kommit många muntergökar till denna tråden, eller vad säger du lord_dubbdäck? . Jag SKA handla en sådan bil. Men jag frågar igen, har någon mer sett någon sådan bil på åhlens?

edit/ Lätt att man ska sätta in 3lysdioder istället för blå.

Visa signatur