Sweclockers topplista över tidernas 50 bästa spel (sammanställd)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Basten
väntar fortfarande........

Snaaaart...

(Det har tagit GANSKA mycket mer tid än jag förväntat mig)

Permalänk

FÄRDIGT!
Se första posten

Permalänk
Medlem

Half-life betyder inte CS aye?

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

bra gjort!

men tycker listan vart rätt kass ändå!
men vad förväntar man sig? skulle man göra en likadan musik lista över världens bästa musik skulle det säkert bli:

1. Britney Spears
2. Shakirra (lr vad fan hon heter)
3. Dr Alban
4. Vikingarna
5. Dr bombay

EDIT: nu ska jag supa trevlig midsommar!

Permalänk

*snyggade till listan lite (förlängde förkortningar osv.)*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox
Half-life betyder inte CS aye?

Nej då, åtminstone är det meningen att folk inte skall mena det.
Men HL hade nog vunnit ändå

Permalänk

väldigt bra jobbat andreasdr, såg att alla spel jag röstat på kom på högplacering. listan så rätt okej ut ur min stol, half-life vann och jag satted det på andra plats men det var så att placering 1-3 på min lista var exakt jämt men jag satt ut2003 först för att det visste jag skulle få minst av de spel jag hade 1-3. väldigt överraskad över att max payne kom på 14plats då jag tycker det är ett skitspel.

men det är kul att se vad swecare tycker och än en gång väldigt bra jobbat andreasdr.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Mycket bra jobbat!
Bra lista.. stämmer rätt bra med vad jag tycker.

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D

Permalänk
Medlem

visste att hl skulle vnna : dt et typ alltoid så nästan..

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
visste att hl skulle vnna : dt et typ alltoid så nästan..

kanske beror på att hl faktiskt är ett av de bästa spelen genom tiderna

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

*applåd*

Bra jobbat, andreasdr.

Permalänk
Avstängd

Lite efter kanske men skriver en lista jag med.

1. Diablo 1
2. Quake 1 [Team Fortress-modden]
3. Halflife
4. Counter-strike
5. Starcraft
6. GTA Vice City
7. Warcraft 2
8. GTA [Orginalet]
9. Mafia
10. Unreal Tourment

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk

Listan står alltså att finna i den första posten i den här tråden.

Om nån moderator kan uppdatera rubriken till:
Sweclockers topplista över tidernas 50 bästa spel (KLAR)

så vore jag tacksam.

Permalänk

HL var ju inte helt oväntat

Heja Grim i alla fall

Permalänk
Medlem

väldigt intressant att så många riktigt gamla spel kom så högt upp

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

En stående ovation till andreasdr

Permalänk

yeah! den första listan jag har sett som stämmer rätt bra med vad jag och andra polare tycker...:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Basten
kanske beror på att hl faktiskt är ett av de bästa spelen genom tiderna

Yes

fan bra jobb detta

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att Vice City och Maffia kom så högt upp, det är bra spel! men knappast så bra! dom är ju så nya också.. Maffia är dessutom enligt min åsikt en ren rippoff av GTA serien..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Jag gillar inte att Vice City och Maffia kom så högt upp, det är bra spel! men knappast så bra! dom är ju så nya också.. Maffia är dessutom enligt min åsikt en ren rippoff av GTA serien..

Det är ju gigantiska skillnader mellan de spelen, har du spelat Mafia?

Permalänk
Medlem

nej! men har läst många reviews! ända skillnaden är väl att man kan röra sig lite mer i byggnader och så? Samma upplägg kör bil i en stor stad och döda massa folk.. gå på lite uppdrag..

Permalänk
Citat:

nej! men har läst många reviews! ända skillnaden är väl att man kan röra sig lite mer i byggnader och så? Samma upplägg kör bil i en stor stad och döda massa folk.. gå på lite uppdrag..

Det stämmer iallafall inte det minsta. Mafia inte lika arkad som GTA, där storyn bara är en liten del av det hela. Mafias story är centrum i spelet, och helt otroligt bra dessutom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sjuk eller? VC är ju ett av dom bästa spelen jag spelat, helt otroligt kul är det jue

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Vice City är kul: ja!
Bland världens bästa spel? knappast..
har helt tröttnat på det nu och kommer garanterat inte komma ihåg det som en utav dom bästa spelen om 2 år..

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli flamad, men det är ju tragiskt att Half Life blev etta. Det är ju inget "revolutionernade" spel direkt. Det definerad knappast sin genre. Då borde det spel som verkligen startat genren blivit etta (Wolfenstein 3D, Doom, Quake osv.)

Men smaken är tydligen som baken, delad...

TRAGISKT!

MVH Henrik

Permalänk
Medlem

Det gällde inte de mest nyskapande spelen, det gällde de bästa. Wolfenstein 3D var ett revolutionerande spel på många sätt, men jag tror få tycker att det var roligare än Half-Life. Dessutom var Half-Life faktiskt nyskapande på flera sätt.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

jag blev inte heller speciellt *paff* då half-life kom, yet another game typ... skulle nog inte komma med på min top 10... synd att jag e så pass inaktiv på detta forum (förutom på sistone då) annars hade jag försökt göra en lista iaf....

jag orkade inte läsa igenom alla tolv sidor men var det ingen som tog med Zelda II?? det är ju hur skönt som hellst... lungt det svåraste Zelda spelet vilket tilltalade mig mkt på den tiden och musiken är helt fanatiskt bra....

fick mycket rysningar då jag läste genom vissa listor vilket tyder på att man tänker tillbaka på gamla spel etc...

det var helt enkelt bättre förr

jag kanske styr ihop nån lista ändå... bara för att visa vad man tycker om för spel

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boulund
1. Command & Conquer: Tiberian Dawn
2. Zelda: A link to the past
3. Unreal Tournament
4. Deus Ex: Machina
5. One Must Fall 2097
6. Unreal
7. Little Big Adventure
8. Unreal Tournament 2003
9. Worms
10. No One Lives Forever

Mycket bra lista! Håller med om det mesta! Har dock inte spelat OMF... måste prova...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ne2000
Med risk för att bli flamad, men det är ju tragiskt att Half Life blev etta. Det är ju inget "revolutionernade" spel direkt. Det definerad knappast sin genre. Då borde det spel som verkligen startat genren blivit etta (Wolfenstein 3D, Doom, Quake osv.)

Men smaken är tydligen som baken, delad...

TRAGISKT!

MVH Henrik

Jag skulle tycka det var tragiskt om Wolf3d eller nått Doom kom etta faktiskt...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
jag orkade inte läsa igenom alla tolv sidor men var det ingen som tog med Zelda II?? det är ju hur skönt som hellst... lungt det svåraste Zelda spelet vilket tilltalade mig mkt på den tiden och musiken är helt fanatiskt bra....

Jodå, det fick 3 röster eller nåt.