Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

Bytte monitor nu till min 2560x1080p ultrawide. Blev inte sämre med panorama direkt. Det känns lite avigt är nog ev lite fisheye inblandat men totalt sett ett lyft. fpsn var lite förvånande oförändrad från 2560x1440p. Kanske något lägre men flyter på bättre överlag med mindre mikrostutter emellanåt så känslan är bättre.

Behöver dock ta reda på om min Acer Predator Z35 har något Vesa fäste gömt. Tycker mig läst detta någonstans

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Slutar ladda när man ska starta spelet

Hej! När den blå laddningsgrafen kommer en bit från slutet stannar den.

Verkar vara något känt problem.

Någon som upplevt detta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer den mer än halvvägs så har jag ryggen fri. Känt problem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Apropå streamers, mina tre favoriter är:

Squirrel - https://www.youtube.com/squirrel
Jeff Favignano - https://www.youtube.com/c/jfavignano
Flightdeck2sim - https://www.youtube.com/c/flightdeck2sim

Squirrel och Jeff flyger GA medans Flighdeck2sim är en kommerisell pilot. All tre tycker jag är bra på olika sätt.

Squirrel har en mycket bra serie med tutorials, som hjälper att komma igång med MSFS

Ja, vad gäller Squirrel så kanske https://www.youtube.com/watch?v=QL4q_Tbv0jM&list=PLbphwhPw2Ju... är det mest aktuella i sammanhanget "jag vill prova på men är lite vilsen" som är en av de pågående diskussionerna i den här tråden.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kommer den mer än halvvägs så har jag ryggen fri. Känt problem.

Min är bara en bit från slutet, kanske 10% kvar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har ett problem, mitt spel stängs av efter "Press any key to continue". Någon som har en fix för detta?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Har ett problem, mitt spel stängs av efter "Press any key to continue". Någon som har en fix för detta?

Hade liknande, det löste sig efter en windows update

Permalänk
Medlem

Airbus fråga här. Har nästan bara kört zibo i x-plane så är inte van med airbus a320 så behöver lite hjälp. När jag landade på YSSY nyss så hade jag mappat "hold reverse thrust" till en knapp på joysticken men eftersom jag hade noll throttle så blev det ingen revese thrust, däremot testade jag att ha typ halv gas på när jag tryckte in "reverse thrust", då funkade det. Har någon airbuskunnig förslag?
Hittade ingen "hold max reverse thrust" eller vad det kan heta.
Happy landings

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lotsen:

Airbus fråga här. Har nästan bara kört zibo i x-plane så är inte van med airbus a320 så behöver lite hjälp. När jag landade på YSSY nyss så hade jag mappat "hold reverse thrust" till en knapp på joysticken men eftersom jag hade noll throttle så blev det ingen revese thrust, däremot testade jag att ha typ halv gas på när jag tryckte in "reverse thrust", då funkade det. Har någon airbuskunnig förslag?
Hittade ingen "hold max reverse thrust" eller vad det kan heta.
Happy landings

Jag kör med "toggle reverse" någonting, se till att visa alla kontroller (standard är "assigned") och sök på reverse så bör du hitta den. Sen när jag landar drar jag av gasen, trycker den knappen, drar upp gasen igen.

På ett riktigt Airbus är det förstås ganska annorlunda, eftersom man "låser upp" throttle-spakarna och drar dem längre bak än noll-läget.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Någon som vet när eller om vi kommer få se en legit Airbus A350 i MFS? Gillar Airbus mer än Boeing
Finns där andra övriga freeware plan ute redan till MSF? är sugen på o testa

Visa signatur

i9 9900K 5GHz OC - ASUS Z390-F - 32GB - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Tack Thomas. Så jag måste alltså dra upp gasen igen, får göra ett nytt försök ikväll igen. Hoppas de uppdaterar airliners-arna snabbt så de funkar bättre.
Kör hårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Någon som vet när eller om vi kommer få se en legit Airbus A350 i MFS? Gillar Airbus mer än Boeing

Säkert, det är fler som gillar planet. Bara kolla antalet add-ons till x-plane och fsx/p3d för att se var vi kommer hamna med msfs2020 när utvecklarna haft lite tid.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är sanslöst uselt hur illa detta spel är rent tekniskt.

Jag har försökt installera i flera timmar nu, men det blir obegripliga fel, crasher, etc.

Först behövde jag tydligen installera någon validerings-app, vilket jag fick Googla mig fram till.

Sedan fastnade jag på "press a key". Efter ny googling kom jag fram till att jag blivit utloggad från Xbox-appen trots att jag såg och kunde starta spelet därifrån.

Sedan kunde jag köra och börja nedladdningen. Den kraschade dock efter ett tag (utan felmeddelande eller annat). När jag startar nu igen är den fast på "Please wait..."

Antar att jag får avinstallera och hoppas att det fungerar bättre tionde gången.

Otroligt att denna undermåliga produkt kan komma från ett så stort bolag som Microsoft.

Edit: Och det är MÅNGA som har liknande problem.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Vad har ni för några favorit plan?

Själv gillar jag turboprops, Daher TBM 930 är det jag gillar mest. Någonting med ljuden som jag gillar skarpt. Lite lagom storlek, men ändå med infällbara landsningsställ, bra räckvidd etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har försökt installera i flera timmar nu, men det blir obegripliga fel, crasher, etc.

Först behövde jag tydligen installera någon validerings-app, vilket jag fick Googla mig fram till.

Sedan fastnade jag på "press a key". Efter ny googling kom jag fram till att jag blivit utloggad från Xbox-appen trots att jag såg och kunde starta spelet därifrån.

Sedan kunde jag köra och börja nedladdningen. Den kraschade dock efter ett tag (utan felmeddelande eller annat). När jag startar nu igen är den fast på "Please wait..."

Antar att jag får avinstallera och hoppas att det fungerar bättre tionde gången.

Otroligt att denna undermåliga produkt kan komma från ett så stort bolag som Microsoft.

Varför envisas med det där satans MS windows gsme store? För du kör inte via Steam va? Helt otroligt hur microsoft hanterat detta med, verkar finnas många med problem vid installationen, de måste för bövelen lösa detta helst igår.

Har du uppdaterat windows? Lider med dig,hoppas det löser sig. Måste kännas surt o köpa ett spel för ~700:- och inte ens kunna testa skiten.

Går det att refounda på windows store?!

Gör det isåfall o köp det på steam istället.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Bildexpert

Vad jag vet så körs spelet genom Microsofts egna launcher även om man köper det på Steam.

Jag hade själv problem med att få spelet att starta i början men efter att ha uppdaterat Windows Maps så... Fungerade det. Möjligt att programvarorna är kopplade och behöver vara synkroniserade för att det ska fungera. Har hänt en gång att spelet inte kunnat ladda in fotogrammetrin medan jag flög vilket förmodligen beror på min slöa uppkoppling men i övrigt har det fungerat.

Ett problem jag däremot hade var att planen drog åt höger när jag inte rörde styrspaken på Xbox-kontrollen, vilket jag läst att andra också har haft problem med. Gick att åtgärda genom att ändra dead zone i kontrollinställningarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Varför envisas med det där satans MS windows gsme store? För du kör inte via Steam va? Helt otroligt hur microsoft hanterat detta med, verkar finnas många med problem vid installationen, de måste för bövelen lösa detta helst igår.

Har du uppdaterat windows? Lider med dig,hoppas det löser sig. Måste kännas surt o köpa ett spel för ~700:- och inte ens kunna testa skiten.

Köpte Xbox game pass för 10 kr för att testa, men har ju inte direkt gjort mig benägen att hålla kvar prenumerationen sedan.

Fick återigen Googla mig fram till att man skulle in i mappen och ta bort de fem senaste filerna och starta sedan, för att nedladdningen skulle fortsätta. Det tycks fungera för nu verkar installationen klar, men får testa imorgon.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Mitt installerade utan problem. La sedan till Xbox-controller.

När jag skulle starta igen fastnade den en bit från slutet.

Detta skedde hela tiden och jag provade olika tips. Uppdaterade windows och grafikkorts-drivrutiner. Inget fungerade. Då avinstallerade jag och nu gick det utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Finns ingen mening med att köpa steamversionen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Skrivet av oqvist:

Finns ingen mening med att köpa steamversionen.

Det kan säkert finnas en mening för vissa, men just i sammanhanget "problem med installationen" verkar det mycket riktigt vara sak samma. Åtminstone utifrån vad jag hört och sett så verkar problemen folk har med installationen sällan ha något med MS Store att göra utan med MSFS i sig.

MSFS launchern verkar ha en del problem (jag upplevde själv ett av de oftast nämnda problemen, att den bara stannade för alltid på laddningsskärmen och jag fick alt-f4 ett antal ggr innan den tog sig vidare och kunde göra resten av installationen, "alt-f4 tills det funkar" verkar vara den officiella rekommendationen). Men MSFS launchern är ju samma oavsett MS Store / Steam, så de problemen dras ju alla med i varierande utsträckning...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Själv gillar jag turboprops, Daher TBM 930 är det jag gillar mest. Någonting med ljuden som jag gillar skarpt. Lite lagom storlek, men ändå med infällbara landsningsställ, bra räckvidd etc

Kan instämma på den.
Gillar också TBM 930 starkt och har både puttrat runt här och där inrikes samt gjort längre flygningar med den runt om i världen så den är favorit just nu. I lördags flög jag den Florida-Kuba-Cancun-Mexico City-Los Angeles så det blev några flygtimmar där.

Kan starta/landa på små gräsfält samtidigt som den är snabb med bra räckvidd.
Man kan positionera sig i ett läge där man har god utsikt.
Ljudet är väldigt trevligt och de flesta kontrollerna fungerar om än inte alla. Men ovanligt mycket fungerar för att vara ett default plan och den känns trovärdig i flygegenskaperna så gott det går att bedöma utan att ha flugit den riktiga. Men har sett en hel del Youtubevideos med riktig TBM flygning från Cockpit och den beter sig snarlikt prestanda mässigt.

Riktigt kul att lågflyga i maxfart på några meters höjd, det känns att det går undan när man pressar längs Miami Beach när husen rusar förbi på några meters håll eller följa en bäck i en trång dalgång.

Man kan här annars jämföra funktioner med king Air 350i som faktiskt har en väldig massa saker som inte fungerar mera jämfört med default King Air i FSX där en sådan viktig funktion som AutoFeather numera är inop tillsammans med en massa andra funktioner. Känns som man har nödportat Fsx versionen och hottat upp utseendet lite samt slängt in lite bättre skärmar men inte så mycket mer. (där FMS inmatningspanelen givetvis är inop så att ändra färdplan under flygning som går bra att göra i TBM 930 fungerar inte på King Air) Ljudet låter heller inte alls lika bra som TBM.

Känns som om man har satsat lite extra på TBM 930 som är helt ny modell för Microsoft

Ett annat plan som fungerar sämre är 747 där autopiloten inte verkar klara av jobbet utan den oscillerar kraftigt i pitchled vilket är synd då ett flygplan för långflygning i 8000nm vill man inte handflyga många timmar.

Övriga plan har jag testat för lite ännu men Beech G36 och DA-62 känns trevliga samt lilla Amfibien Icon A5.

Svårt att slita sig från TBM 930 som sagt och jag har laddat ned flyghandboken för TBM 930 från Daher som läsning.

Eftersom simulatorn är nysläppt och de ska utveckla den kanske i tio år så får man hoppas de värsta buggarna med Autopiloterna och annat kommer att fixas till allt eftersom, och TBM flyger ju mycket bättre på autopilot nu redan i releaseversionen än i betavideorna så hoppas buggiga 747an också kan fixas till.

En kul grej är att flytta sig runt i planet så man tittar ut som en passagerare och sedan kan man slå på andrapiloten och bara åka med. Den både startar och landar själv då även om den får göra lite tricks. Flög till bromma bana 30 som passagerare i TBM och när kärran låg på 9300fot över trångsund funderade jag på hur den skulle lyckas bli av med den höjden före landning. Den gjorde ett extra 360 graders varv över sköndal innan den fick rätt höjd för landning men landade gjorde den när den blivit kvitt överskottshöjden via extravarvet. Var rätt häftigt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nu fastnade jag på "welcome, set your experience". Googlade och uppdaterade drivrutiner för grafikkortet.

Nu fastnar jag på "press any key to start". När jag trycker kommer jag tillbaka till samma skärm.

Kollar Xbox-appen och verkar vara utloggad igen. Går ej logga in.

Startade om allt och nu är jag igång!

Heja!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johbj37:

Kolla på Tradera om inte annat, köpte min där förra veckan till ett överkomligt pris

Blir nog en sån här då den släpps, antingen hela paketet eller så blir de enbart joysticken.

https://www.inet.se/produkt/6608879/thrustmaster-tca-officer-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag gillar med TBM 930, Jag håller mig rent generellt med GA och tycker det är inte roligare att flyga stora plan bara för att. Mina favoriter och de som jag alltid flyger och utan inbördes ordning.
TBM 930
Cessna Skyhawk 172 (G1000)
Piper Xcub

Jag gillar mer den explorativa flygningen och utforska så för mig blir det mycket bush flying. Framöver när jag ska starta world tour så kommer det bli någon mindre business jet för att få bättre räckvidd och hastighet 🙂 älskar denna simulatorn.

Börjar närma mig 50timmars badgen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airborne:

Kan instämma på den.
Gillar också TBM 930 starkt och har både puttrat runt här och där inrikes samt gjort längre flygningar med den runt om i världen så den är favorit just nu. I lördags flög jag den Florida-Kuba-Cancun-Mexico City-Los Angeles så det blev några flygtimmar där.

Kan starta/landa på små gräsfält samtidigt som den är snabb med bra räckvidd.
Man kan positionera sig i ett läge där man har god utsikt.
Ljudet är väldigt trevligt och de flesta kontrollerna fungerar om än inte alla. Men ovanligt mycket fungerar för att vara ett default plan och den känns trovärdig i flygegenskaperna så gott det går att bedöma utan att ha flugit den riktiga. Men har sett en hel del Youtubevideos med riktig TBM flygning från Cockpit och den beter sig snarlikt prestanda mässigt.

Riktigt kul att lågflyga i maxfart på några meters höjd, det känns att det går undan när man pressar längs Miami Beach när husen rusar förbi på några meters håll eller följa en bäck i en trång dalgång.

Man kan här annars jämföra funktioner med king Air 350i som faktiskt har en väldig massa saker som inte fungerar mera jämfört med default King Air i FSX där en sådan viktig funktion som AutoFeather numera är inop tillsammans med en massa andra funktioner. Känns som man har nödportat Fsx versionen och hottat upp utseendet lite samt slängt in lite bättre skärmar men inte så mycket mer. (där FMS inmatningspanelen givetvis är inop så att ändra färdplan under flygning som går bra att göra i TBM 930 fungerar inte på King Air) Ljudet låter heller inte alls lika bra som TBM.

Känns som om man har satsat lite extra på TBM 930 som är helt ny modell för Microsoft

Ett annat plan som fungerar sämre är 747 där autopiloten inte verkar klara av jobbet utan den oscillerar kraftigt i pitchled vilket är synd då ett flygplan för långflygning i 8000nm vill man inte handflyga många timmar.

Övriga plan har jag testat för lite ännu men Beech G36 och DA-62 känns trevliga samt lilla Amfibien Icon A5.

Svårt att slita sig från TBM 930 som sagt och jag har laddat ned flyghandboken för TBM 930 från Daher som läsning.

Eftersom simulatorn är nysläppt och de ska utveckla den kanske i tio år så får man hoppas de värsta buggarna med Autopiloterna och annat kommer att fixas till allt eftersom, och TBM flyger ju mycket bättre på autopilot nu redan i releaseversionen än i betavideorna så hoppas buggiga 747an också kan fixas till.

En kul grej är att flytta sig runt i planet så man tittar ut som en passagerare och sedan kan man slå på andrapiloten och bara åka med. Den både startar och landar själv då även om den får göra lite tricks. Flög till bromma bana 30 som passagerare i TBM och när kärran låg på 9300fot över trångsund funderade jag på hur den skulle lyckas bli av med den höjden före landning. Den gjorde ett extra 360 graders varv över sköndal innan den fick rätt höjd för landning men landade gjorde den när den blivit kvitt överskottshöjden via extravarvet. Var rätt häftigt faktiskt.

Fsx hade en grym mod minns inte vad den hette fspassengers som gjorde detta. Man kunde ju även spela in så jag brukade gå ut sätta mig ute på vingen emellanåt och ta en kaffe. Verkar inte finnas någon replay version i fs 2020. Hoppas det kommer något liknande helst före vr patchen. Man kan ju flyta runt nu men vill gå runt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airborne:

En dum fråga, men hur gör man detta? Har inte lyckats förflytta mig i planet. Hade velat skapa en egen wing-view tex, men kan inte flytta runt

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Köpte mig den enda joysticken som verkar finnas i lager just nu, allt annat är slutsålt.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_thrustmaster-usb-joysti...

Och skillnaden att spaka med denna jämfört med en xbox dosa är ju enorm, bara det där med att ha ett riktigt gasreglage är guld värt. Nu när man fått lite blodad tand så vill man så klart ha nått värre, vad rekommenderar ni för joystick? budget runt 1000kr

Är det någon som har fått spelet att använda mer än 16 gig ram?
Känns lite konstigt när det rekommenderas 32 gig men den verkar inte alls utnyttja det?
Eller behöver man en bättre GPU för att ramen ska komma till nytta?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Blir nog en sån här då den släpps, antingen hela paketet eller så blir de enbart joysticken.

https://www.inet.se/produkt/6608879/thrustmaster-tca-officer-...

Ser sjysst ut!
Enda kruxet är väl att gasspakarna är helt dedikerat till just Airbus, och Airbus har en unik/speciell hantering där det finns fasta lägen/spärrar som inte finns på andra maskiner:
"Realistiska spärrar: "Idle" / "Climb" / "Flex" / "TO/GA"

Men spaken är nog helt vettig

Permalänk
Medlem

Fler än jag som reagerar på hur maskinerna "störtdyker" när man plockar in klaffen.....??!
Ligger fint i stigning med ett steg klaff ute och maskinen är uttrimmad o klar men när jag plockar in klaffen så är jag plötsligt i en dykning......

Permalänk
Medlem
Skrivet av johbj37:

Fler än jag som reagerar på hur maskinerna "störtdyker" när man plockar in klaffen.....??!
Ligger fint i stigning med ett steg klaff ute och maskinen är uttrimmad o klar men när jag plockar in klaffen så är jag plötsligt i en dykning......

Det är väl inte så konstigt om du trimmar planet med klaff nere?