Fackförbundet Unionen stämmer Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Man kan tycka vad man vill, visst är det tråkigt att folk mister jobbet men samtidigt tycker jag företag ska kunna anställa och göra sig av med folk hur de vill.

Så du ser alltså inte problemet med detta? "Du har för ful tröja... iväg med dig". Kvinnor som sparkas för att de eventuellt kan bli gravida om 3 år? Pga. din homosexualitet? Är ganska säker på att du inte hade velat bli uppsagd på vaga grunder själv..

Svenska arbetsmarknadslagar existerar för att värna om arbetaren. Att låta företag säga upp folk hur de vill är bara kontraproduktivt.

Skrivet av RaZman:

Inget företag (eller dess övriga anställda) skall behöva dras med inkompetens hos de anställda. Fackförbundens vision om att arbetsgivare skall bli låsta till sina anställda fram tills dessa säger upp sig på eget bevåg är bara skadlig, hoppas Unionen förlorar detta.

Så du går helt på arbetsgivarens utsagor alltså? Säg mig. Om denna person var inkompetent.. varför anställde de denne då?

Skrivet av Siimuliize:

Bara för att vara specifika, Amazon är inte ensamma i att hantera sina medarbetare på detta sätt. Rätt så vanligt och sker överallt på diverse olika jobb. Skillnaden är att Amazon är enorm och media gillar enorma nyheter. Kan gå ut med att min fru miste sitt jobb för att hon blev gravid, en vän miste sin när han blev skadad och var tvungen att vara borta 4 månader. Facket kunde inte göra någonting för vännen vilket var ett skämt likaså för frugan. Båda har nu annat jobb men ja ni förstår vad jag menar.

Din poäng är vadå exakt? Sedan är inte fackväsendet en homogen grupp. Allt beror på styrka av facket och antal medlemmar. Dessutom kommer det alltid finnas fall där folk hamnar mellan stolarna.. vilket är beklagligt men beror snarare på kryphål i lagen och inte fackväsendet i sig. Att det kommer upp i media beror nog på att det är Amazon men att Unionen tar tag i det beror antagligen inte på det. Det är ju deras jobb att ta tag i det..

Skrivet av Megacrash:

Jag baserar inte mitt boende/medborgarskap på en åsikt om detta ämne i denna tråd.

Vilket är uppenbart.

"Enbart den med mycket frihet kan överskatta den till den grad att de vill avskaffa den" (c) Min professor i samhällsvetenskap vid Umeå universitet. Alltid lika roligt när man får bevis för att detta uttalande verkligen stämmer.

Skrivet av nicoX:

Inte för att jag gillar denna liberala fake företag, men vad trodde han, vara borta i 5 månader för en bruten fot, när man kan gå på kryckor.

Det är inte ett svenskt företag där man kan göra som man vill.

Läs ovan. Finns tydligen ganska kraftiga riktlinjer från socialstyrelsen om hur länge en rehabilitering och sjukskrivning ska få fortsätta. Sedan gå på kryckor? Hur ska han då kunna byta ut lagringsmedium?

Sedan gäller inte svenska lagar för utländska företag tycker du? Ser du inte det problematiken med detta påstående?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karma_3750:

Flytta till USA då. Se hur länge du hade överlevt där.

USA har ungefär 32 gånger större befolkning än Sverige så det verkar som att det går ganska bra att överleva där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

USA har ungefär 32 gånger större befolkning än Sverige så det verkar som att det går ganska bra att överleva där.

Okej? Bor betydligt fler personer i Kina än i USA men att bo i landet är förkastligt. Så ditt argument är ju fullständigt felaktigt. Antal personer som bor på en plats innebär inte att levnadsstandarden är hög eller ens fördömlig. Poängen personen försökte få fram var att i USA så finns det väldigt få bromsklossar när det kommer till säkerhet på arbetsplatsen (vilket är ironiskt med tanke på att USA gillar att måla upp landet som det bästa i världen). Och då spelar det ingen roll hur många som bor i landet..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Det var ju det Amazon sa till honom, "du kanske kan sköta detta medan foten läker?"
Nej vänta! de sa inte ett skit, det är därför de blir stämda nu.

Det är helkorkat att inte vara med i A-kassan, den är till 80% skattefinanserad, så du betalar bara en premie på 20% via avgiften, resten betalar du via din skatt, vare sig du är med eller inte.
Tycker även det är dumt att inte vara med i facket trots dess många brister, vid en konflikt, behöver du ha någon med muskler bakom dig.

Jag tycker facken borde införa något form av ansökningskrav.

  • Har man inte haft något arbete tidigare och ansöker så blir man medlem direkt.

  • Byter man från ett fack till ett annat så blir man medlem direkt.

Uppfyller man inte några av dessa krav så är det 1 års väntetid som gäller samtidigt som man måste betala fackavgift under denna period utan att bli medlem.
Vid varje lågkonjunktur när det börjar bli lite svajigt på arbetsmarknaden så är det rusning till fackföreningarna.
Dessa parasiter skulle skjutas på öppen gata...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Visst, LAS finns inte i USA men du har å andra sidan stor möjlighet att hitta ett nytt jobb inom ett par dagar du får sparken under förutsättning att du har hyggligt attraktiv kompetens och inte är socialt inkompatibel med resten av världen.
Sen är det rätt mycket skillnad på att jämföra två västerländska demokratier mot att jämför ett av dem med världens största diktatur.

Permalänk
Medlem

@Barak: Din andra punkt stämmer redan idag, byter man fackförbund är man direkt kvalificerad för alla "perks", detta gäller även tillhörande a-kassa.
Punkt ett gäller delvis tror jag, är rätt säker att man kan bli medlem i akademikerfacken redan som student så att man är fullvärdig medlem när man går vidare till arbetsmarknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

@Barak: Din andra punkt stämmer redan idag, byter man fackförbund är man direkt kvalificerad för alla "perks", detta gäller även tillhörande a-kassa.
Punkt ett gäller delvis tror jag, är rätt säker att man kan bli medlem i akademikerfacken redan som student så att man är fullvärdig medlem när man går vidare till arbetsmarknaden.

Ah trevligt. Hur länge gäller det? ^^
Vad jag vill komma åt är individer som blir medlemmar så fort det börjar blåsa snålt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Har någon blivit uppsagd på felaktiga grunder brukar man ofta yrka på 6+ månadslöner t.ex.
Kan ju också tyda på låg månadslön (eftersom det ofta är det man utgår från).

Återanställbarhet brukar spela in också. Så IT-personal (eller elektriker kanske han snarare är om han drog kabel o.s.v. i hallen) som man förväntar sig raskt får ett nytt arbete får mindre än telefonisten som fyllt 60.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

@Xinpei: Visst, LAS finns inte i USA men du har å andra sidan stor möjlighet att hitta ett nytt jobb inom ett par dagar du får sparken under förutsättning att du har hyggligt attraktiv kompetens och inte är socialt inkompatibel med resten av världen.
Sen är det rätt mycket skillnad på att jämföra två västerländska demokratier mot att jämför ett av dem med världens största diktatur.

Fortfarande. Hur är det relevant? Problem uppstår när ett företag får bestämma på vilka grunder man får säga upp arbetare. Vilket alltid visat sig vara negativt för alla utom just för företaget.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så du går helt på arbetsgivarens utsagor alltså? Säg mig. Om denna person var inkompetent.. varför anställde de denne då?

Situation A:
Kompetensbrist hos den anställde efter 5 månaders frånvaro, ingen förbättring över 2 månader leder till uppsägning.

Situation B:
Onda företaget Ond AB har bestämt sig för att specifikt gå efter den anställde på grund av anledningar. Man vet att tid och resurser går åt till att hitta en ersättare men Ond AB har bestämt sig. Den anställde bryter foten och är borta 5 månader, Ond AB tänker att detta är helt ok. Den anställde kommer tillbaks och jobbar på i två månader, men tillslut kommer det: Nu ska Ond AB minsann förstöra livet för den oskyldiga anställde.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Det är självklart att företaget bestämmer vilka som ska jobba där, duger det inte är det fritt fram att starta eget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så du går helt på arbetsgivarens utsagor alltså? Säg mig. Om denna person var inkompetent.. varför anställde de denne då?

För att dom har en HR avdelning som är inkompetent!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Finns väl ganska höga rackskåp samt kabelkanaler som ligger i taket, så man måste klättra runt på stege. Krävs inte jättemycket höjd för att bryta foten om man landar fel.

Krävs inte jättemycket höjd för man ska ha sele heller.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Situation A:
Kompetensbrist hos den anställde efter 5 månaders frånvaro, ingen förbättring över 2 månader leder till uppsägning.

Situation B:
Onda företaget Ond AB har bestämt sig för att specifikt gå efter den anställde på grund av anledningar. Man vet att tid och resurser går åt till att hitta en ersättare men Ond AB har bestämt sig. Den anställde bryter foten och är borta 5 månader, Ond AB tänker att detta är helt ok. Den anställde kommer tillbaks och jobbar på i två månader, men tillslut kommer det: Nu ska Ond AB minsann förstöra livet för den oskyldiga anställde.

Det är lite mer komplicerat än så.
Du vet att det oftast är en lägre chef som oftast utsätter anställda för "orättvisor"?
Det är alltså inte Ond ABs ledning som direkt bestämmer sig för att förstöra livet för en anställd, de anställer dock de lägre cheferna och delegerar ner uppgifterna för att slippa undan ansvar.
Är väldigt vanligt att ledningarna låter lägre chefer hålla i tyglarna och göra saker som inte är tillåtet för att hålla de anställda i schack.
Samtidigt som man sätter stor press på denna chef att få fram resultat.
Det betyder att när det väl börjar gunga och kritik kommer så kan ledningen bara ge sparken åt den lägre chefen eller omplacera inom företaget och ledningen får sitta kvar.
Du kan läsa mer om management by fear om du är intresserad men detta är en kort version av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

För att dom har en HR avdelning som är inkompetent!

Eller. Så drar de en vals för att de ska försöka undkomma problem? Vilket inte direkt är ovanligt på arbetsmarknaden. Som sagt.. hade denne varit dålig på sitt jobb så hade företaget inte anställt honom och var han, mot all förmodan inkompetent så får företaget stå sitt kast och försöka, på laglig väg få bort honom. Man kan inte gå och säga upp en person hur som helst av förklarliga skäl.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Amazon är enorm och media gillar enorma nyheter. Kan gå ut med att min fru miste sitt jobb för att hon blev gravid, en vän miste sin när han blev skadad och var tvungen att vara borta 4 månader. Facket kunde inte göra någonting för vännen vilket var ett skämt likaså för frugan. Båda har nu annat jobb men ja ni förstår vad jag menar.

Min fru blev av med jobbet när hon var i sjätte månaden och inte kunde jobba lika fort längre. Jag blev av med jobbet när jag var föräldraledig - formellt fick jag uppsägningen första dagen när jag kom tillbaks till arbetet, men jag fick informationen under föräldraledigheten. Hade jag inte varit föräldraledig är jag helt säker på att jag hade fått ha kvar jobbet.

Nu har vi andra jobb, men vi förlorade mycket pengar på att frun fick mycket lägre föräldrapenning.

Vi trodde inte sånt här hände innan det hände oss, det var sånt man kanske läste om i tidningen ibland.

Facket kunde inte hjälpa oss, och jag tänker inte dra hela historien här, men att företag ofta agerar cyniskt är rätt självklart. Det är väldigt billigt och lätt att bli av med anställda i Sverige.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så du ser alltså inte problemet med detta? "Du har för ful tröja... iväg med dig". Kvinnor som sparkas för att de eventuellt kan bli gravida om 3 år? Pga. din homosexualitet? Är ganska säker på att du inte hade velat bli uppsagd på vaga grunder själv..

Svenska arbetsmarknadslagar existerar för att värna om arbetaren. Att låta företag säga upp folk hur de vill är bara kontraproduktivt.

Så du går helt på arbetsgivarens utsagor alltså? Säg mig. Om denna person var inkompetent.. varför anställde de denne då?

Din poäng är vadå exakt? Sedan är inte fackväsendet en homogen grupp. Allt beror på styrka av facket och antal medlemmar. Dessutom kommer det alltid finnas fall där folk hamnar mellan stolarna.. vilket är beklagligt men beror snarare på kryphål i lagen och inte fackväsendet i sig. Att det kommer upp i media beror nog på att det är Amazon men att Unionen tar tag i det beror antagligen inte på det. Det är ju deras jobb att ta tag i det..

Vilket är uppenbart.

"Enbart den med mycket frihet kan överskatta den till den grad att de vill avskaffa den" (c) Min professor i samhällsvetenskap vid Umeå universitet. Alltid lika roligt när man får bevis för att detta uttalande verkligen stämmer.

Läs ovan. Finns tydligen ganska kraftiga riktlinjer från socialstyrelsen om hur länge en rehabilitering och sjukskrivning ska få fortsätta. Sedan gå på kryckor? Hur ska han då kunna byta ut lagringsmedium?

Sedan gäller inte svenska lagar för utländska företag tycker du? Ser du inte det problematiken med detta påstående?

Min poäng var att jag menar att detta händer överallt i alla företag. Men ingen som bryr sig där. Amazon boom! Media godis. Unionen är väll en av de största i antal medlemmar men när det kom till min frus ärende var det ingen kamp direkt från facket. Hon var fastanställd, skötte sitt jobb och aldrig problem på något sätt. Vi var tvungna att ringa facket gång på gång för att få dem ur stolen. Tur nog fick hon ett annat jobb via en kollega som börjat på ett annat företag. Antar vem facket skickar, vi fick väll en som var mindre road utav att göra sitt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Min fru blev av med jobbet när hon var i sjätte månaden och inte kunde jobba lika fort längre. Jag blev av med jobbet när jag var föräldraledig - formellt fick jag uppsägningen första dagen när jag kom tillbaks till arbetet, men jag fick informationen under föräldraledigheten. Hade jag inte varit föräldraledig är jag helt säker på att jag hade fått ha kvar jobbet.

Nu har vi andra jobb, men vi förlorade mycket pengar på att frun fick mycket lägre föräldrapenning.

Vi trodde inte sånt här hände innan det hände oss, det var sånt man kanske läste om i tidningen ibland.

Facket kunde inte hjälpa oss, och jag tänker inte dra hela historien här, men att företag ofta agerar cyniskt är rätt självklart. Det är väldigt billigt och lätt att bli av med anställda i Sverige.

Ser att vi inte är ensamma. Jag beklagar det ni fått gå igenom då jag vet vilket helvete det är. Facket ja vad ska man säga 50/50 chans att de får igenom något alls. Personligen skippar jag facket och tar tag i mina problem själv, medlem bara i a-kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Eller. Så drar de en vals för att de ska försöka undkomma problem? Vilket inte direkt är ovanligt på arbetsmarknaden. Som sagt.. hade denne varit dålig på sitt jobb så hade företaget inte anställt honom och var han, mot all förmodan inkompetent så får företaget stå sitt kast och försöka, på laglig väg få bort honom. Man kan inte gå och säga upp en person hur som helst av förklarliga skäl.

Klart dom drar en vals ännu ett bevis för att det sitter inkompetenta varelser på HR avdelningen, han har förmodligen fått problem med fotleden (kan man gissa eftersom han blev sjukskriven i 5 månader) & därmed kan han kanske inte utföra sitt arbete som förväntat (kanske?) men eftersom det är en arbetsskada så ska den i detta fallet inkompetenta HR avdelningen erbjuda en omplacering om den möjligheten finns men det finns iaf. regleringar kring detta.

https://lawline.se/answers/skada-pa-arbetsplats

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne215:

Bara för att ett utländskt företag etablerat sig i sverige ska andra lagar och regler gälla det företaget då? Om inte svenska lagar/regler ska gälla för det företaget då? Om inte svenska lagar ska gälla för detta företaget varför ska dem då gälla för andra svenska företag?

Skulle suttit som en fläskläpp om man kunde köra med amerikansk stämningsretorik då, halka på jobbet & stämma dom på 15 miljoner!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Krävs inte jättemycket höjd för man ska ha sele heller.

Sele/Ställning är ett krav vid arbete över 2m här i Norge inom industrin i alla fall.
Så tumregel är om man ska arbete högre upp än sin egen längd så ska sele eller byggnadsställning användas.

Det ska inte mycket höjd till för att man ska bryta saker elelr att fallande objekt kan göra stor skada.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej. Det är bara i USA man får ta saker "out of court" när en stämning lämnats in.

Naj, det är väl polisanmälan man inte kan ta tillbaka. Medling och förlikning innan det leder till domstol finns även inom det svenska rättssystemet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Finns inte ens helt i Sverige än men har redan arbetsrättsliga problem. Bara en försmak av det som komma skall...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barak:

Vid varje lågkonjunktur när det börjar bli lite svajigt på arbetsmarknaden så är det rusning till fackföreningarna.
Dessa parasiter skulle skjutas på öppen gata...

Vad är problemet med att folk söker sig till facken under lågkonjunktur? Det är ju bra med fler medlemmar vare sig det går bra eller dåligt i landet.

Men du kanske tänker på a-kassan? Och där finns det regler innan du kan få ut någon ersättning. I alla fall om du vill ha något högre än grundbelopp. 1 års medlemskap tror jag är krav för att få ut maxbelopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Klart dom drar en vals ännu ett bevis för att det sitter inkompetenta varelser på HR avdelningen, han har förmodligen fått problem med fotleden (kan man gissa eftersom han blev sjukskriven i 5 månader) & därmed kan han kanske inte utföra sitt arbete som förväntat (kanske?) men eftersom det är en arbetsskada så ska den i detta fallet inkompetenta HR avdelningen erbjuda en omplacering om den möjligheten finns men det finns iaf. regleringar kring detta.

https://lawline.se/answers/skada-pa-arbetsplats

Ah. Du menade så.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Finns inte ens helt i Sverige än men har redan arbetsrättsliga problem. Bara en försmak av det som komma skall...

När menar du att man finns på en marknad? Räcker inte tre datorhallar på tre orter sedan 2017?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Finns inte ens helt i Sverige än men har redan arbetsrättsliga problem. Bara en försmak av det som komma skall...

Läs gärna artikeln innan du kommenterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Läs gärna artikeln innan du kommenterar.

Läs gärna kommentaren innan du citerar.

Skrivet av Dr.Mabuse:

När menar du att man finns på en marknad? Räcker inte tre datorhallar på tre orter sedan 2017?

Tänkte på deras pågående expansion.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Läs gärna kommentaren innan du citerar.

På vilket sätt finns inte Amazon Web Services i Sverige?

Att detta fallet hamnar i en artikel på sweclockers har bara att göra med att webb-butiken amazon är på väg till Sverige.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*sidospår borttaget*

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär