Permalänk
Medlem

brännda skivor i Volvo V40's stereo

Min farsa har en Volvo v40 med den där lite större bilstereon (den med både cd och band), flera gånger har försökt bränna skivor till den steron, mest för att jag inte vill ha original skivorna i bilen.

Till problemet, flera gånger som jag brännt har cd läsaren läst ett tag och sedan spottat ut skivan igen.

Nån som vet hur mna skall bränna för att det ska fungera?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

byt stereo :/

Visa signatur

"efter regnet kommer solsken"

Permalänk
Medlem

Smart!

Tror inte han blir så glad.
det är en sån stor, dubbelt så hög som en vanlig, så det blir lite värre att hitta

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Då gör man så att man tar en vanlig bilstereo/cd-enhet och stoppar in.
Och sen en skyddsskiva som täcker upp mellanrummet i nån fin färg

Visa signatur
Permalänk

Köp typ dyrare(bättre) media och prova med det. Har sett vissa problem att spela upp skivor som tex. noname-skivor.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

CD-Audio-skivor kommer garanterat att fungera. Men de är rätt dyra, i jämförelse till vanliga cd-r.

Visa signatur
Permalänk
El-nisse

Prova att bränna i hastigheten 1x, det brukar hjälpa mot sådana problem

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem

aldrig hänt för mig och jag har provat med skitskivor (billiga som finns på 100-spindel).
Men bränn som snabbast i 4x

Permalänk
Medlem

Över 4X så låter det bättre när man försöker spela upp ett dasslock...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

min morsas s70 har liknande stereo.... bauta alltså....

den klarar bara vissa brännda.... jag köpte några billiga på el giganten för nått år sedan. de fungerade..

Testa att köpa några riktigt dyra.. eller bara köp en massa olika .,. CA 4 st olika har fungerat för mig... Bättre äre på farsans "stora" stereo... den tar alla skivor... DEt är till och med en nyare stereo (volvo orginal)

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

Är bilen ny?
Vi hade samma problem med våran stereo. Pappa åkte bara ner till Volvo och sa att stereon inte klara brända skivor och så fick han den ubytt/lagad helt utan kostnad.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

nej den är väl ett år ungefär...
en kompis provade att bränna "no multisession" i nero...
det verkade fungera är det nån som vet varför?

jag har provat med många olika, ibland fungerar det ibland inte,
sony musik skivor 80 ´min funkar inte
sony musik skivor 74 min funkar ibland
noname, har jag inte fått att fungera
maxell nej
Philips nej
hastighet på 1x har jag också provat men det fungerade bara på sony musik 74 min, men dem säljs inte så mycket längre för att 80 min har kommit ut!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Testa Samsungs skivor..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Har du provat så att dem fungerar i en vanlig stereo?
Det kanske inte är bilstereon det är fel på, utan bränningarna...

Det där med multisession skall man nog inte bränna med.. det låter fel känns det som...

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk

Memorex skulle jag tro fungera
Annars vet jag en polare som hade samma problem med deras 855, vet inte årsmodell.. Men där var TDK det enda som fungerade

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Du "stänger" väl skivan efter du har bränt? Annars brukar det väl inte funka på någon cd-spelare. Alltså så att du inte kan bränna över den igen, iaf i Roxio Cd creater går det välja om man ska stänga skivan eller kunna bränna över flera gånger (alltså ersätta det som finns där, inte som CD-RW...).

Permalänk
Medlem

Finalize Session står det i nero...

Disc-at-Once, No Multisession och Finalize
så ska du se att det fungerar sedan..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

prova att hoppa över den första låten, det funkar på min farsas v70. men om du ska ha en normal storleks stereo så kan du köpa en sak man sätter under eller över den normal stora stereon. Vi hade det på fåra förra bil!(det var också en v40)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophet
Smart!

Tror inte han blir så glad.
det är en sån stor, dubbelt så hög som en vanlig, så det blir lite värre att hitta

Inte alls! finns att köpa bilstereo i din2(=stor, dubbelt så hög som en vanlig ;P) format, har för mig att BRL har såna..
eller så gör du bara som LsdBoy säger och skaffar en "grej" som du sätter ovanför/nedanför stereon.

jaja, iaf. jag har samma problem med standardstereon i min S70, men i den spelar det ingen roll vilken skiva man använder. du kan bränna 10 budget skivor och alla funkar och du kan bränna 10 snordyra skivor och ingen funkar. den verkar ha ett eget liv den saten... lite äldre och/eller billigare stereo's är gnälliga som fan när det gäller cd-r. min polares kenwood stereo som var det värsta som fanns att få tag på för 3-4 år sedan är likadan

Permalänk
Medlem

JUST DET! VIVASTAR hette dom ---- dom funkar nog perfekt!

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

Som jag och Bogg sa, så är det antagligen inget fel med din stereo i bilen. Om du inte stänger (antagligen detsamma som "no multisession") skivan så brukar den inte funka i många cd-spelare (som enbart är för musikuppspelning då..). Stereos för bilen brukar väl säljas med funktionen att kunna spela upp CD-RW skivor, men en vanlig stereo borde inte ha några problem med att spela upp en vanlig CD-R skiva som har blivit STÄNGD. Du sa själv att det funkade när du hade "no multisession" så vad är problemet egentligen?

Permalänk
Medlem

jag hade provat no multisession...
dem skivorna funkar men inte alls så bra...
låt1och oftast de två sista går inte att lyssna på

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Syrrans stereo klarar inte heller alla brända skivor men mina nonamne-skivor klarade den om jag brände i max 12x. Jag skulle helt enkelt köpa någor olika skivor och testa vilka som fungerar och sedan bränna med dem helt enkelt. Det blir billigare än att skaffa helt ny stereo åtminståne.

och så stänger man alltid audioskivor, jag gör det åtminståne.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk

Vi har en V40, med samma stereo som ni, och det funkar alldelles utmärkt att spela brända skivor i. Det gäller bara att "stänga" skivan när man bränner. Jag kör med Adaptec Easy cd-creator och det funkar klockrent. Så testa det om du inte löser det på något annat sätt.

//Stefan

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att inte ha allt för många rader då det är störande vid läsning.