Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Från oss alla, till er alla som köpte mer än ett kort:
Var vänliga och dra åt fanders.

@Shudnawz

Haha, folk får väl köpa va de vill 😊

Skrivet av Spawnbadboy:

Håller priserna på att höjas på sidorna eller jag som minns fel?

Tycker fler kort ligger över 8k och 9k än jag skulle vilja minnas

Ja de höjs i skrivandets stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

3070 lär bli ännu värre med tanke på att det är ett billigare kort

Hugha

Permalänk
Medlem

Någon annan som har "Orderstatus: Redo att plockas" på Netonnet. Låter ju lovande iallafall..

Permalänk
Medlem

@Fille881:
Hur lyckades folk ens beställa från Netonet?
Igår fanns sidorna för 3080, men idag fanns inga 3080 annonser överhuvudtaget att vänta på klockan och sedan beställa.
Känns som allt var uppgjort idag, fyfan vilken dynga.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don Stroker:

@Fille881:
Hur lyckades folk ens beställa från Netonet?
Igår fanns sidorna för 3080, men idag fanns inga 3080 annonser överhuvudtaget att vänta på klockan och sedan beställa.
Känns som allt var uppgjort idag, fyfan vilken dynga.

@Don Stroker

Det är som att sitta i kö utanför affären, du får sätta dig ett dygn innan framför skärmen och spamma F5 tills släppet är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille881:

Någon annan som har "Orderstatus: Redo att plockas" på Netonnet. Låter ju lovande iallafall..

Jag har "Mottagen", så det bådar gott...för dig!

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur det kan va så brådis att köpa med AMD och fler 3000 kort runt hörnet!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

@Don Stroker:
Någon i den här tråden la en länk som jag använde. Kan inte hitta kortet jag beställt på deras sida så det är minst sagt rörigt.

Permalänk

@anon298854:

fanns ju bara 3090 o tillgå... hade 5 olika sajter igång samtidigt men netonnet hade bara 3090

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk

@Tallyho:

kan ju inte ta många minuter o plocka ifall de typ har 5 kort

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon298854:

@Shudnawz

Haha, folk får väl köpa va de vill 😊

Det var ju fantastiskt solidariskt av dig.

Jag försöker undvika att raljera, men den här attityden är anledningen till att det går åt helvete med världen.
"Jag, mitt och mej först. Andra kan äta mina sopor eller dö på kuppen."
Det kan tyckas vara ett ilandsproblem men det är symptomatiskt för fantamig varenda bekymmer som existerar för tillfället.

Rant over.

Nu är jag snäll igen. Kul för dig att du fick flera kort. Det var minst en som inte fick ett av den anledningen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Mitt kort på proshop skickades för en timma sedan så har man en beställning där och det inte skickats nu tror jag man missat första batchen

Extremt oroväckande

Trodde verkligen att jag lyckades få ett exemplar och såhär ser min order ut:

Permalänk
Medlem

@Doglas: Din order ser mer lovande ut än min vill jag påstå, för mig saknas kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Någon som har koll på hur ofta Nvidia brukar fylla på med Founders Edition kort? Är det ens lönt att vara tålmodig och vänta tills de är tillbaka i lager igen, eller kommer de helt enkelt bara bli slutsålda direkt igen?

Och de där jävla bottarna kan dra åt helvete!!! Vidriga människor som ligger bakom det här, förtjänta av en rejäl klackspark i skrevet.

Tänkte köpa ett FE, men eftersom nVidia tappade bollen totalt så fick det bli en beställning från Webbis istället, känns pålitligare Beställde ju dock nyss, några timmar senare, så vi får väl se om man får ett kort i år

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

@m3duzakill20:
Samma här.
"Vi beräknar att leverera till dig 21 -24 September"
Sen på sidan ser man att de är X på grafikkortet men Bock på Watchdogs skiten....

Min fundering är om Proshop kommer höja priset på ordrar som ligger i kö även om de står 7825 som jag köpte vid tillfället.
tänker mig att låta ordern ligga tills den kommer i lager igen, men inte så sugen om dom höjer priset. Då skiter jag i denna skiten.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

@anon298854:
Tror du inte jag gjorde det.?
Jag satt precis innan minuter 14:58, :59: 15:00
Problemet var att de fanns inget att plocka för de fanns inga 3080 kort överhuvudtaget att klicka in på.

Även elgiganten stod de bara "Okänt leveransdatum" så fort kl blev 15:00 xD

Allt var riggat känns det som.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken på denna lanseringen. Hade antigen velat haft ett FE eller ett Asus TUF kort men slut överallt. FE går ju inte ens att beställa på Nvidias hemsida?
Hade tänkt att para ihop Ryzen 4000 tillsammans med ett 3080, men lutar nu istället åt ett RDNA2 kort då folk ej panikköper AMD. Det lär man ju få tag på iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Fick själv ordern bekräftad 14 minuter efter släpp. -25 i saldo strax före ordern. Nästa vecka kommer över 25 kort till affären. Får se om man får en ventus nästa vecka.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Vilka köpte från Webhallen?
Hoppas dom håller 1-2 dagar leverans hehe.

Okej det var inte kvart över som jag trodde men iaf 10 över för jag refresha sidan hela tiden.
2020-09-17 15:11

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Fick själv ordern bekräftad 14 minuter efter släpp. -25 i saldo strax före ordern. Nästa vecka kommer över 25 kort till affären. Får se om man får en ventus nästa vecka.

Vilken affär pratar du om och hur fick du den informationen?

Permalänk
Medlem

@Doglas:
Hahaha hoppas du var ironisk
Annars har jag inget gott att säga till förutom grattis

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk

@Doglas:
Ser ju ut som att du kommer få det!

För mig är det ett kryss på gpu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3duzakill20:

@Doglas:
Ser ju ut som att du kommer få det!

För mig är det ett kryss på gpu också.

Samma för mig, stort kryss men har fått ett bekräftelsemail. Gissningsvis har de sålt långt fler grafikkort än de har tillgång till och hoppas folk inte avbokar. Fick igenom min beställning 5min över 15 tror jag.

Permalänk
Medlem

är det sant att komplett inte ens fått sina kort än pga försenad leverans?

Permalänk
Medlem

Kliar lite för ett 3070, väldigt prisvärt kort om det högst sannolikt presterar i ungefär 2080 Ti nivå. Tycker det fått lite uppmärksamhet, perfekt uppgradering för 1000 serie användare, typ 2x boost för ganska liten peng. Tror inte partner tillverkares kort kommer kunna hålla samma prisnivå som Nvidia faktiskt så lutar lite mot Nvidias isåfall.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Kliar lite för ett 3070, väldigt prisvärt kort om det högst sannolikt presterar i ungefär 2080 Ti nivå. Tycker det fått lite uppmärksamhet, perfekt uppgradering för 1000 serie användare, typ 2x boost för ganska liten peng. Tror inte partner tillverkares kort kommer kunna hålla samma prisnivå som Nvidia faktiskt så lutar lite mot Nvidias isåfall.

Varför tror du inte det? Partnertillverkare har ju hållit exakt samma pris på kronan för 3080. Hade egentligen hellre kört på ett 3070 jag med men sitter just nu med trasigt grafikkort, vi får se om man ens får ett kort innan de släpps.

Permalänk
Medlem

@Don Stroker:
Nu hänger jag inte med? 🙂 Vad skulle jag vara ironiskt över? Är orolig att inte få något kort då andra som handlat från proshop har fått ordern levererad redan vilket jag ej fått.

@m3duzakill20:
Man får hoppas att det bara är en bugg med bundleskräpet. Har du också beställt Ventus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doglas:

@Don Stroker:
Nu hänger jag inte med? 🙂 Vad skulle jag vara ironiskt över? Är orolig att inte få något kort då andra som handlat från proshop har fått ordern levererad redan vilket jag ej fått.

@m3duzakill20:
Man får hoppas att det bara är en bugg med bundleskräpet. Har du också beställt Ventus?

Aha. Med tanke på att det står varan finns i lager på din app ser det positivt ut. Men om du inte fått någon orderbekräftelse imorgon så kanske det inte blev något :/

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Samma för mig, stort kryss men har fått ett bekräftelsemail. Gissningsvis har de sålt långt fler grafikkort än de har tillgång till och hoppas folk inte avbokar. Fick igenom min beställning 5min över 15 tror jag.

4 min över 15 kom min bekräftelse, men samma problem som du.

Helt otroligt att man inte kan få ett kort när man köper på release-minuten, inte sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doglas:

Vilken affär pratar du om och hur fick du den informationen?

Jimms, en finsk affär. Dom visar lager info upp till +-25

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2