Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite sugen på ett 3090 istället för att vänta i 2 månader på sitt 3080 :/

Permalänk

Har av desperation beställt 4 st olika 3080 idag från olika återförsäljare; Netonnet, Komplett, Elgiganten och Nvidia... synd att man inte kan köra SLI

Permalänk

@Spawnbadboy:

när jag beställde gigabyte gaming oc fanns det 9 i lager.. sen efter beställning typ 97 kort förväntas 7e okt... o nu typ 1a nov.... 9000kr har de dock dragit, hade varit bättre o vänta tills det återgått till normala, om jag iunte minns fel då jag beställde 1080 kom de "strökort" titt som tätt som gick o beställa... o få levererat direkt

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Vet du vem som gjort den undersökningen?
Om den stämmer kanske man skulle köpa ett tuf, dock var core clock högre på msi, men det kan man ju fixa själv bara temperaturen tillåter det.

https://youtu.be/cRp5j4LzQsU?t=402

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

@Swennis: Japp tyvärr. Nästan alla som fått tag på ett kort har fått igenom sin beställning innan eller en minut eller två efter 15 verkar det som. Fick igenom mitt msi gaming x trio 15:02 på proshop och skickades för 1.5 timma sedan. allt är borta överallt nu och köerna verkar vara månader. helt sjukt!

Halt galet
Undrar om det blir samma visa när 3070 kommer släppas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Efter att ha slösat 15 minuter på Inet och deras problem vid slutför köp så hoppade jag raskt över till Komplett där det fortfarande fanns Zotac kort kvar i lager.
Order mottagen, förväntad leverans 2/12

Samma här, dock har min orderleverans ändrats från 2/12 till 7/10. Jag håller tummarna 👍

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Halt galet
Undrar om det blir samma visa när 3070 kommer släppas...

3070 lär bli ännu värre med tanke på att det är ett billigare kort

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Jag kanske missar något här, men varför nämns inte sharkgaming alls i detta forumet? Dem har haft status: i lager några varianter enda till sist jag kollade (17.40)
Beställde ett där ifrån.. Gaming X trio 10g

Permalänk
Skrivet av Hundvalpen1:

Jag kanske missar något här, men varför nämns inte sharkgaming alls i detta forumet? Dem har haft status: i lager några varianter enda till sist jag kollade (17.40)
Beställde ett där ifrån.. Gaming X trio 10g

Hittade inga kort där som kostade 7825 kr, så för min del gick de bort.

Permalänk

kommer nog vänta nån dag o se om kompletts 1a november ändrar sig o se om elgiganten får in kort o då ta de på klarna... man har liksom inte råd att ligga ute med hur många 10k som helst

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundvalpen1:

Jag kanske missar något här, men varför nämns inte sharkgaming alls i detta forumet? Dem har haft status: i lager några varianter enda till sist jag kollade (17.40)
Beställde ett där ifrån.. Gaming X trio 10g

Nog de flesta som jag aldrig hört talas om sidan

Kollar jag nu så tar de också överpris jämnfört med alla andra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Sägs att bottar köpt upp stocken. Fyfan säger jag bara!

Permalänk

Men gud, vem köper det för det priset?! 😂

Permalänk

@zergslayer:

Justin Bieber kanske..

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

På komplett kan ni se beräknad leveranstid på varan ni beställde. Bara gå in på orderöversikt sedan tryck på grafikkortet ni beställde så står det en bit under när det beräknas inkomma på just er order

"Beställd, förväntas i lager 26 september 2020, 1 st."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Slut överallt direkt eller? Alla 3080??

Butiker varnade ju att det skulle ta slut på minuter. Det är 3 timmar sedan släpp. Även om Nvidia och Elgiganten var sega som sniglar att få upp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscjo290:

Nu dök det tydligen upp 5 beställningar jag ej vet jag gjort på zotac varianten på komplett, spännande. står 26e på alla 5

Samma här. Beställde dock ett zotac men efter ca 30min fick jag ytterligare orderbekräftelse på ett till fast jag inte beställt. Tror Kompletts system har skitit ner sig av trycket.

Permalänk

@FortuN:
vad hjälper det?

i mitt fall har det ändrats från 9 i lager vid beställning till 7e okt efter beställning och nu 1a nov... imorrn står det väl 2022

av erfarenhet i 1080 hypen kom det strökort hos massa olika försäljare dagarna veckorna efter lansering som gick mycket fortare att få hem än försöket o köpa vid hypen som va kl 15

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Beställde flera olika kort på elgiganten och har fått samma meddelande på samtliga ang. att det förväntas levereras 30/9.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur ofta Nvidia brukar fylla på med Founders Edition kort? Är det ens lönt att vara tålmodig och vänta tills de är tillbaka i lager igen, eller kommer de helt enkelt bara bli slutsålda direkt igen?

Och de där jävla bottarna kan dra åt helvete!!! Vidriga människor som ligger bakom det här, förtjänta av en rejäl klackspark i skrevet.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

På komplett kan ni se beräknad leveranstid på varan ni beställde. Bara gå in på orderöversikt sedan tryck på grafikkortet ni beställde så står det en bit under när det beräknas inkomma på just er order

"Beställd, förväntas i lager 26 september 2020, 1 st."

Min ändras och blir sämre hela tiden trots order strax efter 15 och jag hamnar ju inte längre bak i kön så det känns som man inte kan lita på siffrorna just nu. Någon hade beräknad leverans 7/9 som exempel.

Permalänk

Ah okej, la inte märke till sharkgaming var lite dyrare, dock förvisso så tyckte jag att en 900 spänn mer för ett betydligt snyggare kort var värt det.
Annan liten offtopic fråga:
Som många andra har även jag lagt beställning på 4 sidor för och sedan kunna avboka ifall man får något, har valt fakturor på alla då det går snabbast frågan är nu dock, när jag avbokar alla förutom den jag får först, får jag då 4! Olika kreditförfrågningar på mig haha?! Och kommer jag eventuellt behöva ta kontakt med dessa kreditgivare och berätta att varan är cancellerad och att inga pengar lånats till något eller hur sköts sånt vid avbokningar/beställningar? Inte gjort så förr så tänkte inte på det direkt, förstår ju att man inte kommer behöva betala något man aldrig fått i slutändan men ändå!

Permalänk
Medlem

Ah tack!
Det kommer kännas ovant att kolla på HwInfo efter några månader med min Strix 1070 som aldrig gått över 59 grader oavsett hur mycket jag spelat eller dragit upp den i. Men jag har läst någonstans att det är heller inte "normalt" eller ens bra att ha en för kall GPU, så är verkligen 70 grader som FE ligger på dåligt?
Det är normalt vad jag förstått

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Vilka sossar.. värt mödan för en ynka tusenlapp som de kmr sluta på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

"Upp till dubbelt så snabbt som 2080 Ti."
3080 är dubbelt så snabbt i ETT spel jämfört med 2080 (ej Ti).

Men någon går väl på det.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk

Jag var lagom nöjd och lyckades beställa ett från proshop. I mejlet står det leverans beräknad nästa vecka. Men nu när jag kollar ordern på hemsidan står det att den är slut i lager...

Kul att se det när man kom hem.

Permalänk
Medlem

Håller priserna på att höjas på sidorna eller jag som minns fel?

Tycker fler kort ligger över 8k och 9k än jag skulle vilja minnas

Permalänk
Medlem

Jag just nu