Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Oerhört tröttsamt att länka dessa fyndvaror från Webhallen som är borta sekunden efter de publicerats.
Samt såklart att priset skiljer sig markant beroende på om det länkas det inloggade priset vilket det oftast gör.

En fyndvara kan väl i och för sig vara enbart ett ex så inte så konstigt om det ryker snabbt? Men, ja, man kan möjligen diskutera om dessa borde hamna i en egen tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

Jag tänkte bara påpeka att de 14TB-diskar (Western Digital) som många (inkl mig själv) köpt är av typen som inte går att ta ut ur sitt "fodral" och stoppa in i valfri dator hur som helst då de har en lite annorlunda strömförsörjning. Det går enkelt att gå runt detta genom att klistra en speciell tejp på en pinne på sata-kontakten eller använda en molex-sata adapter, då går det enkelt att stoppa in disken i en dator som intern disk. Diskarna fungerar perfekt och jag har 3st snurrandes i min hemmaserver (alla med adapters).

Om det är någon som undrade så är det alltså 14TB (WD) från Amazon.de det gäller.

Ja, många nätagg följer inte senaste SATA-standarden där denna funktion att starta om disken genom att strömsätta pin 3 introducerades. Därför funkar det att helt enkelt tejpa över de tre pinnarna längst till vänster då disken inte behöver 3.3V som dessa pinnar ger. Det är betydligt lättare än att försöka tejpa en ensam pinne och samtidigt säkrare än att använda potentiellt brandfarliga billiga adaptrar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Webhallen
Skrivet av JoL_:

Tycker @Webhallen får jobba lite på sina paket-dealer. Jag känner inte riktigt att behovet för dubbla externa DVD-brännare kanske finns hos så många av de som köper ITX-chassin 😀

https://i.imgur.com/P0Ee9CT.png

Superhett juh! Tänk vad många fil...fotoalbum...du kan bränna ut till dina vänner.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det är inte alls säkert att man behöver mecka med tejp eller adapter, det beror på nätaggregatet. Jag har två 8TB-diskar i min microserver som inte behövde moddas.

Mer info: https://www.tomshardware.com/news/hdd-sata-power-disable-feat...

Samma här, har köpt 6st 12TB WDC Elements av samma typ som jag tipsat om tidigare från Amazon, de går direkt utan mod. i Synologys NASar, gammal DS218j liksom modernare DS918+ samt även i en QNAP TS-251+

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Det minitangetbordet jag tipsade om är ett fantastiskt köp. För spel är den just det jag velat ha! Det tar såklart tid att skriva på den men det gör mig inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det minitangetbordet jag tipsade om är ett fantastiskt köp. För spel är den just det jag velat ha! Det tar såklart tid att skriva på den men det gör mig inget.

Blir lite skeptisk när två omdömen på mediamarkt skriver:

"Köpte detta till min son som ville ha ett fräckt litet gaming tangentbord när han spelar Fortnite. Men att spela med knapparna WASD fungerar inte som de bör. Håller man inne W (för att gå framåt) och sedan trycker/håller inne på A för att gå framåt/vänster och sedan släpper A, så slutar W att fungera, även om man fortfarande håller den nere och inte har släppt den. Så att säga att detta är ett gaming tangetbord är fel."

och

"Jag köpte detta för att jag ville ha ett så litet och billigt tangentbord som möjligt. Switcharna är från content och aktiveras inte hela tiden. Detta är bra för arbete eller media mern värdelöst för gaming. Jag har dött i COD för många gånger av att w eller d knappen inte aktiverades så jag bara stod stilla."

Dom kan ha haft otur med måndagsexemplar antar jag men båda beskriver samma problem på lite olika sätt.
Har blivit lite försiktig när dom rear ut mekaniska tangentbord billigt, skaffade ett för länge sen som hade och har lite konstiga egenheter.

Permalänk
Medlem

@Svenpa: Jag tänkte faktiskt lägga till det för jag såg att vissa tagit upp det (även en medlemrecension på Inets hemsida). Jag har testat specifikt detta i Battlefield V i en stridsvagn och som infanteri flera gånger och det har funkat som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Produkt: Marshall Major III Bluetooth
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/284896-Marshall-Major-II...
Kategori: hörlurar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4790655
Pris: 890:-

Sett till prisjakt är det väl inte direkt någon kanondeal historiskt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Sett till prisjakt är det väl inte direkt någon kanondeal historiskt?

Precis, ser att dom varit nere på 690:- där är en bra deal 👍

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Blir lite skeptisk när två omdömen på mediamarkt skriver:

"Köpte detta till min son som ville ha ett fräckt litet gaming tangentbord när han spelar Fortnite. Men att spela med knapparna WASD fungerar inte som de bör. Håller man inne W (för att gå framåt) och sedan trycker/håller inne på A för att gå framåt/vänster och sedan släpper A, så slutar W att fungera, även om man fortfarande håller den nere och inte har släppt den. Så att säga att detta är ett gaming tangetbord är fel."

och

"Jag köpte detta för att jag ville ha ett så litet och billigt tangentbord som möjligt. Switcharna är från content och aktiveras inte hela tiden. Detta är bra för arbete eller media mern värdelöst för gaming. Jag har dött i COD för många gånger av att w eller d knappen inte aktiverades så jag bara stod stilla."

Dom kan ha haft otur med måndagsexemplar antar jag men båda beskriver samma problem på lite olika sätt.
Har blivit lite försiktig när dom rear ut mekaniska tangentbord billigt, skaffade ett för länge sen som hade och har lite konstiga egenheter.

Jag kan instämma med dom omdömena, hade mitt i 3 dagar innan det fick gå tillbaka. sjukt irriterande att lira på när den inte registrerar.

Visa signatur

| 5800x3d | Predator xb3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dabswe:

Jag kan instämma med dom omdömena, hade mitt i 3 dagar innan det fick gå tillbaka. sjukt irriterande att lira på när den inte registrerar.

Då får jag hoppas mitt är annorlunda. Annars blir det förstås en retur men hittills är jag så glad över att ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Är detta något slags erbjudande/kampanj? Sjukt mycket billigare än de andra färgerna
https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=iPad%20Pro%2010.5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Är detta något slags erbjudande/kampanj? Sjukt mycket billigare än de andra färgerna
https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=iPad%20Pro%2010.5...

Kanske sitter på ett överlager av denna färg.
Tror man kör en liten kampanj.
Priset är strålande för de som har denna padda.
Hade en bevakning på prisjakt sedan länge, så tänkte att jag delar vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Kanske sitter på ett överlager av denna färg.
Tror man kör en liten kampanj.
Priset är strålande för de som har denna padda.
Hade en bevakning på prisjakt sedan länge, så tänkte att jag delar vidare.

Najs, tack för tipset. Ska bolla över det till morsan som har iPad Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svenpa:

Blir lite skeptisk när två omdömen på mediamarkt skriver:

"Köpte detta till min son som ville ha ett fräckt litet gaming tangentbord när han spelar Fortnite. Men att spela med knapparna WASD fungerar inte som de bör. Håller man inne W (för att gå framåt) och sedan trycker/håller inne på A för att gå framåt/vänster och sedan släpper A, så slutar W att fungera, även om man fortfarande håller den nere och inte har släppt den. Så att säga att detta är ett gaming tangetbord är fel."

och

"Jag köpte detta för att jag ville ha ett så litet och billigt tangentbord som möjligt. Switcharna är från content och aktiveras inte hela tiden. Detta är bra för arbete eller media mern värdelöst för gaming. Jag har dött i COD för många gånger av att w eller d knappen inte aktiverades så jag bara stod stilla."

Dom kan ha haft otur med måndagsexemplar antar jag men båda beskriver samma problem på lite olika sätt.
Har blivit lite försiktig när dom rear ut mekaniska tangentbord billigt, skaffade ett för länge sen som hade och har lite konstiga egenheter.

Jag köpte ett sånt förra BF, för 299 tror jag det var, och det verkar funka som det ska. Nu har jag inte använt det så mycket som jag hade tänkt då jag dels saknar home/end-blocket för mycket och dels inte har åkt på så mycket långa jobbresor och så som var det främsta syftet för mig. Jag fixar inte att sitta med det kassa tangentbordet min jobbdator har framåtlutad i soffan i diverse hotellrum längre liksom, men det har inte varit något problem det sista direkt.

Permalänk
Skrivet av Perpetratorn:

1TB (960gb för den petnoga) SSD-disk för 890 pix!
MAXTOR Z1 / 2,5" SATA - 960GB
https://www.webhallen.com/se/product/312972-MAXTOR-Z1-2-5-SAT...

Om vi ska lista hemska "DRAM-less" 2,5" SSD:er...

Det dar A400 för 949 kr på Inet verkar lika billig och otäck som Maxtor Z1 för 890 kr på Webhallen.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4713476 (Det finns också A400 för 885 kr, men det är (via CDON) från Xstra Digital Storage som har ett dåligt betyg.)

Tja, åtminstone ingen av dem använder QLC-flashminne.

Permalänk
Medlem

Hur är Samsung Budsen?

Har just nu Jabra elitw 65t som funkar bra 98% av tiden. Ibland bråkar dock vänsterluren när jag startar upp dem. Blir fullkomligt rasande när det händer.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Hur är Samsung Budsen?

Jag beställde igår så har inte provat en längre stund.
Men fick prova i en butik och tyckte att dom satt väldigt bra och stadigt trots att den inte har in-ear pluppar.
Du ska nog inte köpa dom om du vill ha absolut tyst ANC, men den tog effektivt bort "brus" och sen täcker musiken över resten.

Annars är den på papper perfekt, för mig iaf.

Permalänk
Skrivet av frong:

Hur är Samsung Budsen?

Har just nu Jabra elitw 65t som funkar bra 98% av tiden. Ibland bråkar dock vänsterluren när jag startar upp dem. Blir fullkomligt rasande när det händer.

Jag har haft mina i några månader nu med nästan daglig användning och kunde inte vara mer nöjd. Under de senaste åren har jag köpt en hel hög med olika trådade in-ear-lurar, men aldrig känt att de suttit riktigt bra. Dessa sitter helt perfekt. De kopplar ihop sig med telefonen i samma ögonblick jag plockar upp dem ur laddningsasken och har aldrig tappat sync eller strulat på något sätt. Fick dem för 800 eller 900 och det är helt klart ett av mina bästa köp i år... och jag har ett 3080 på g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Har just nu Jabra elitw 65t som funkar bra 98% av tiden. Ibland bråkar dock vänsterluren när jag startar upp dem. Blir fullkomligt rasande när det händer.

"Bråkar" som i att den inte går igång? Lärde mig till slut att det bara är att hålla in volym upp, vilket är "On" för den vänstra luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanguinSE:

Jag har haft mina i några månader nu med nästan daglig användning och kunde inte vara mer nöjd. Under de senaste åren har jag köpt en hel hög med olika trådade in-ear-lurar, men aldrig känt att de suttit riktigt bra. Dessa sitter helt perfekt. De kopplar ihop sig med telefonen i samma ögonblick jag plockar upp dem ur laddningsasken och har aldrig tappat sync eller strulat på något sätt. Fick dem för 800 eller 900 och det är helt klart ett av mina bästa köp i år... och jag har ett 3080 på g.

8-900 skulle jag nog köpt dem direkt alltså.

Grejen är att mina Jabra sitter som smäcken. Aldrig haft några in-ear eller liknande som suttit så bra. Det är bara den attans vänstra luren som bestämmer sig för att bråka nån gång då och då.

Chansar nog på en bättre rea längre fram då.

Tack.

Skrivet av 0wing:

"Bråkar" som i att den inte går igång? Lärde mig till slut att det bara är att hålla in volym upp, vilket är "On" för den vänstra luren.

Ja, precis. Det sa supporten till mig också, verkar inte funka. Jag får lägga i luren i skalet igen, hoppas att det funkar och repeat.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@Super Älg:
Lista på du! Hellre pålitliga säljare än bluffmakare dock!

Jag noterade att det inte verkade vara någon kvalitetsdisk, men å andra sidan har jag inte pengar vare sig till den där eller en bättre, så får sukta vidare efter ett lite snabbare programbibliotek ett tag till. Bara tänkt använda till installerade spel och program, ingenting viktigt.

Men det är väl en bra poäng, om man använder den som C: är väl risken att man blir olycklig i slutändan. Men guuud vad jag hatar min mekaniska 2TB, laddar ned till den och blir tamejfan lika irriterad varje gång det ska installeras eller överföras till annan disk. Har 2x500gb SSD (Corsair M510 som C: och Samsung 860 för installerade spel), och tycker väl att jag bättre saker för mig än att hålla på och rensa och organisera bland installerade program. Pest eller kolera, hålla efter smådiskarna eller rulla tummarna medan HDD tuggar på i 80MB/s xD

Men tack för kommentaren, fick mig att kolla lite närmare på den igen, tror ändå den duger gott som slit och slängdisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

8-900 skulle jag nog köpt dem direkt alltså.

Grejen är att mina Jabra sitter som smäcken. Aldrig haft några in-ear eller liknande som suttit så bra. Det är bara den attans vänstra luren som bestämmer sig för att bråka nån gång då och då.

Chansar nog på en bättre rea längre fram då.

Tack.

Ja, precis. Det sa supporten till mig också, verkar inte funka. Jag får lägga i luren i skalet igen, hoppas att det funkar och repeat.

Det är inte så att flera här blandar ihop de gamla budsen med de nya Live 2020 som släpptes för lite drygt en månad sen?Då kan man knappast haft de i flera månader.
Tipset gällde Samsung Galaxy Buds Live SM-R180 och inte SM-R170-175. Så en recension på de gamla lär knappast gälla de nya.
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?l=s453549313

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det är inte så att flera här blandar ihop de gamla budsen med de nya Live 2020 som släpptes för lite drygt en månad sen?Då kan man knappast haft de i flera månader.
Tipset gällde Samsung Galaxy Buds Live SM-R180 och inte SM-R170-175. Så en recension på de gamla lär knappast gälla de nya.
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?l=s453549313

Jag kanske skulle citerat tipset... Tack för förtydl

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det är inte så att flera här blandar ihop de gamla budsen med de nya Live 2020 som släpptes för lite drygt en månad sen?Då kan man knappast haft de i flera månader.
Tipset gällde Samsung Galaxy Buds Live SM-R180 och inte SM-R170-175. Så en recension på de gamla lär knappast gälla de nya.
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?l=s453549313

Skrivet av frong:

Jag kanske skulle citerat tipset... Tack för förtydl

Helt rätt F@boy, det verkar som att några tänker på Galaxy Buds Plus.

Btw, funkade min länk till Samsungs hemsida? Eller måste man tex logga in på benify för att få se den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Helt rätt F@boy, det verkar som att några tänker på Galaxy Buds Plus.

Btw, funkade min länk till Samsungs hemsida? Eller måste man tex logga in på benify för att få se den?

Jag var tvungen att logga in på Benify Privat.

Någon stor skillnad på dessa och förra versionen? Kanske går att få tag på dem billigare om de nu är så bra istället

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Deltaco-tangentbordet funkar utmärkt fortfarande än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag var tvungen att logga in på Benify Privat.

Någon stor skillnad på dessa och förra versionen? Kanske går att få tag på dem billigare om de nu är så bra istället

Den framförallt största skillnaden mellan Buds+ och Buds Live är formen.
Buds+ är som vanliga med en silikonplupp som trycks in i örat och sluter tätt.
Buds Live är "open ear" och täpper inte till lika mycket som silikonpluppar gör, men ska därmed vara bekvämare att ha en längre stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag var tvungen att logga in på Benify Privat.

Någon stor skillnad på dessa och förra versionen? Kanske går att få tag på dem billigare om de nu är så bra istället

Ja, det är två helt olika produkter riktade till olika kundgrupper. Det är väldigt stor skillnad och det beror helt på vad man är ute efter. De ena är öppna och pluggar inte igen dina öron, vilket kan ha komfortfördelar men oftast påverkar ljudet väldigt mycket. Jag äger både dessa och Pixel Buds och kan säga att jag helt klart föredrar ljudet hos Pixel Buds men för telefonsamtal är Buds Live mycket trevligare eftersom man slipper höra sin röst inifrån huvudet (vet inte riktigt hur man ska beskriva det men alla som haft hörlurar som pluggar igen öronen vet vad jag talar om).

För att göra inte riskera att bli missnöjd rekommenderar jag dig att läsa eller titta på lite recensioner.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anatar:

Produkt: Microsoft Surface Go2 8/128GB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5362771
Pris: 4990 kr ("KLUBBPRIS" tom. 27/9)

Den Elgiganten sidan för Surface Go är väl inte helt snygg gjord?
Nästan varje bild har med ett tangentbord och de kallar det för en 2-i-1 men de vill ha ett extra 1500 för det.

Det känns som de försöker vara lite väl missvisande. Det står "Tangentbord säljs separat" men med hur deras presentation ser ut så kunde jag inte tänka mig att de menade "type cover" som är så framstående i deras material, utan att det vart något Bluetooth tangentbord.

Det är ju verkligen ingen 2-i-1 de säljer. Det är bara en vanlig surfplatta med en väldigt vilseledande presentation.

Kanske ändå en ganska bra deal.

Edit: På deras sida för andra Surface plattor skriver de inte ens att tangentbordet de visar på första bilden inte ingår.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Där skriver de bara "tillbehör säljs separat" och sen har beskrivningen i texten en * vid benämningar av "type cover" fast ingen referens för vad * innebär.

Fan vad jag hatar Elgiganten.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB