Text baserat RPG - Alternativ till Arenan / Ekrana

Permalänk
Medlem

Text baserat RPG - Alternativ till Arenan / Ekrana

Hej!

När jag var barn fanns det text-baserade rollspel som hette Arenan och Ekrana på webben.

Till er som minns dom, Finns det något liknande spel i dagens samhälle? (Svenska eller Engelska) Skulle vara kul att spela igen.

// LLXT

Permalänk
Medlem

midgård.com eller arena.rikka.se kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

midgård.com eller arena.rikka.se kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Ska kika på dom.

Till er andra, Lista gärna vilka spel ni testat och vad ni tycker om dom. Skulle uppskattas.

Permalänk
Medlem

Hmm. Nu har jag inte spelat spelen du hänvisar till ovan.. Men menar du MUD? Dvs multi user dungeon. Det är ju basically MMORPGn i textform. Testa exempelvis WoTMUD (baserat på fantasyserien Wheel of Time). Otroligt bra spel!

www.wotmud.org
Forum: wotmod.org

Permalänk
Medlem

Arenan kommer man verkligen ihåg haha de va tider de

Permalänk
Medlem
Skrivet av riqqi:

Arenan kommer man verkligen ihåg haha de va tider de

Ja, Det var ett riktigt roligt spel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Minns att jag spelade ett textbaserat RPG som hette Shimlar

Permalänk
Medlem

Har i flera år hoppats på att Arenan ska komma tillbaka, men bristen på officiell information säger mig att projektet är helt dött.

För någon vecka sedan dök det dock upp en klon av arenan i form av Edrania.net, första betasäsongen körs just nu och det är lite dåligt med spelare. Men för er som jag suktat efter liknande spel i flera år så kanske det kan fylla något hålrum.

Permalänk

Har även sett Lanista på https://beta.lanista.se som verkar vara i beta-fas nu men ser riktigt lovande ut! Ser ut att vara lite dåligt med spelare just nu men antar att det kommer om spelet är bra!

Permalänk
Medlem

SvMud lever fortfarande. Jag är rätt aktiv och drygt 10-15 spelare till.
Har ni klient så är det bara att logga in

Svenskmud.com
Port 2046

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte prata om textbaserade spel utan att nämna stugan..

Permalänk

Hej!
Ser att ni är ett par som suktar efter ett textbaserat spel likt Arenan och att spelet Edrania redan nämnts men vill ändå slå ett nytt slag för spelet. Edrania har utvecklats en hel del sen i september och numera finns det en del bilder, 8 aktiva klaner och en hel del mer att göra (samt uppdateringar kommer löpande). Så får er som saknar Arenan kan jag säga att Edrania inte är exakt samma sak men potentialen är stor och spelet har i vart fall stillat min hunger. Ny säsong börjar imorgon 17/4 och en aktiv discord finns för den som gillar communitykänslan.