Wireless Xbox One kontroll till PC

Permalänk
Medlem

Wireless Xbox One kontroll till PC

Tja!
jag har köpt en trådlös xbox one kontroll, utan att veta att den är trådlös med batterier. Därför funderar jag på om jag ska köpa en sån "batterikloss" som har 4 timmar batteritid. Men får man inte ut mer av att köra med uppladdningsbara AA-batterier istället? Det blir lite dyrare att köpa AA-batterier, å andra sidan så kanske de håller längre än 4 timmar.
Så vad tycker ni?=)

Permalänk
Medlem

Jo köp bra uppladdningbara batterier istället, dom kommer alldrig räcka lika länge some riktiga batterier men mycket bättre än en sån batterikloss du pratar om.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden

Är det Xbox One kontrollerna som inte behöver usb stickan (trådlös)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

@Rolle90 Vad jag vet behövs stickan.

Missade att tråden var lånad...
Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Skrivet av Rolle90:

Lånar tråden

Skrivet av AReal_Human:

@Rolle90 Vad jag vet behövs stickan.

Senare versioner av den har blåtand inbyggd och då behövs ingen sticka

Permalänk
Skrivet av coffe09:

Tja!
jag har köpt en trådlös xbox one kontroll, utan att veta att den är trådlös med batterier. Därför funderar jag på om jag ska köpa en sån "batterikloss" som har 4 timmar batteritid. Men får man inte ut mer av att köra med uppladdningsbara AA-batterier istället? Det blir lite dyrare att köpa AA-batterier, å andra sidan så kanske de håller längre än 4 timmar.
Så vad tycker ni?=)

Microsofts egna kloss håller bra mycket bättre än fyra timmar, men den kostar därefter. Det antagligen billigaste du kan göra är att köpa Ikeas uppladdningsbara batterier, ett fyrpack för typ 69kr och deras billigaste laddare (om dom har kvar laddaren med usb-kabel så kostar den typ 29kr). Då har du alltid batterier tillgängliga och deras batterier är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocternity:

ok tack, hur urskiljer man dessa?
och kan man köra flera kontroller på en sticka?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

ok tack, hur urskiljer man dessa?
och kan man köra flera kontroller på en sticka?

Xbox One kontroll med bluetooth ser lite annorlunda ut än den gamla utan bluetooth. Vad jag vet ska man kunna köra minst 4 kontroller på en sticka. Det går visserligen på vanlig bluetooth också men för mig fungerade knappt två.

Permalänk
Medlem

Finns till och med 3 versioner av Xbox One kontrollen! Jag har en 1gen med sticka och en 3gen med BT. Bara googla fram.

Jag kör 2700mh från Clas Ohlson, håller länge innan man måste ladda.

Kan köras med sladd också så klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Lånar tråden

Fördelen med stickan är att den rullar på Microsoft's egna protokoll och ansluter lite snabbare och enbart genom att trycka på "xboxknappen" på kontrollen. Jag tycker även den är pålitligare än BT samt drar mindre batteri, men det kanske bara är en upplevd känsla.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocternity:

Aah, sålänge man har blåtand i datorn vill säga!

Men då vet man!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580