3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Fan vad nice, missade första svängen med Gigabyte idag men fick den som plockas nu!
https://www.inet.se/produkt/5411768/gigabyte-geforce-rtx-3080...
2000.- dyrare än den andra, men man får se en tidig julklapp och att 1080 är snart i pension
Nu blir banken glad över att transaktioner fram och tillbaka stoppas

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Zotac 5060Ti 16gb, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerX73:

Samma här...bokad..packad...skickad. Det gick undan!

Jo, det är väl helt i linje med problemet... Problemet är ju inte att butikerna har för mycket att göra utan att de inte får in 3080-korten som folk har beställt.
På det sättet så gör ju tillverkarnas introducering av nya varianter av kort istället för att leverera fler kort av befintliga modeller att det blir stökigare i handeln, för varje ny modell skapar ju en ny kö hos butikerna.

Så du hamnar i ditt fall "typ först" på att köpa ett nylanserat gigabyte-kort men andra är nummer 375 i kö på kort som lanserades och beställdes för två veckor sedan.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

10k för ett grafikkort ? Börjar vi inte närma oss 2000-serien nu?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ringde Till Elgiganten, och frågade hur de hanterar sin kundkö, och hur leveranser prioriteras, fick ett trött och irriterat svar att om man inte fått sitt kort redan så är det Januari som är förväntad leverans.
Påpekade att deras Lagersaldo säger de har 100+ av alla kort. De ber om ursäkt ibland är systemet långsamt att uppdatera lagersaldo.
Påpekar att en server som behöver 2 veckor för att uppdatera lagersaldo kanske borde bytas. Eller var det kanske så att ni lurar in kunder med falskt lagersaldo så ni kan sälja fler produkter?

"Nej det står ju tydligt att det är leverans först i januari"
-Varför får jag då information att det ska levereras nästa vecka?
"Det är automatik, det är inget vi kan ändra på"
-Kan man inte om man vet att en vara är 3 månader försenad skicka ett E-mail med korrekt information? Varför skickar eran mailbot, per automatik en veckas förskjutning när ni vet att det är 3 månader? Stoppa automatiken, och informera era kunder. Det är väl bara normalt hyffs, och god service. Att upprepat låta "automatik" ljuga för kunder skapar inget gott rykte.
Nu tröttnade tydligen kundtjänst på kritik och lade på luren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mogato:

Ringde Till Elgiganten, och frågade hur de hanterar sin kundkö, och hur leveranser prioriteras, fick ett trött och irriterat svar att om man inte fått sitt kort redan så är det Januari som är förväntad leverans.
Påpekade att deras Lagersaldo säger de har 100+ av alla kort. De ber om ursäkt ibland är systemet långsamt att uppdatera lagersaldo.
Påpekar att en server som behöver 2 veckor för att uppdatera lagersaldo kanske borde bytas. Eller var det kanske så att ni lurar in kunder med falskt lagersaldo så ni kan sälja fler produkter?

"Nej det står ju tydligt att det är leverans först i januari"
-Varför får jag då information att det ska levereras nästa vecka?
"Det är automatik, det är inget vi kan ändra på"
-Kan man inte om man vet att en vara är 3 månader försenad skicka ett E-mail med korrekt information? Varför skickar eran mailbot, per automatik en veckas förskjutning när ni vet att det är 3 månader? Stoppa automatiken, och informera era kunder. Det är väl bara normalt hyffs, och god service. Att upprepat låta "automatik" ljuga för kunder skapar inget gott rykte.
Nu tröttnade tydligen kundtjänst på kritik och lade på luren.

Det var ju intressesant. Då bör man räkna med att få vänta med andra ord.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogato:

Ringde Till Elgiganten, och frågade hur de hanterar sin kundkö, och hur leveranser prioriteras, fick ett trött och irriterat svar att om man inte fått sitt kort redan så är det Januari som är förväntad leverans.
Påpekade att deras Lagersaldo säger de har 100+ av alla kort. De ber om ursäkt ibland är systemet långsamt att uppdatera lagersaldo.
Påpekar att en server som behöver 2 veckor för att uppdatera lagersaldo kanske borde bytas. Eller var det kanske så att ni lurar in kunder med falskt lagersaldo så ni kan sälja fler produkter?

"Nej det står ju tydligt att det är leverans först i januari"
-Varför får jag då information att det ska levereras nästa vecka?
"Det är automatik, det är inget vi kan ändra på"
-Kan man inte om man vet att en vara är 3 månader försenad skicka ett E-mail med korrekt information? Varför skickar eran mailbot, per automatik en veckas förskjutning när ni vet att det är 3 månader? Stoppa automatiken, och informera era kunder. Det är väl bara normalt hyffs, och god service. Att upprepat låta "automatik" ljuga för kunder skapar inget gott rykte.
Nu tröttnade tydligen kundtjänst på kritik och lade på luren.

Elgiganten är nog den största scammen i hela det här när det kommer till saker som inte finns i lager. Deras system är ju helt galet uppsatt och man ska definitivt klaga och säga som det är. Också viktigt att påpeka att man inte är arg på personen bakom luren, utan på det värdelösa system som företaget satt upp. Är nog lätt för många att bli pissiga på personen på andra sidan som har noll att säga till om.

Ibland när jag måste göra något simpelt på Tradera så visar det sig att de bakom luren inte kan det för systemet är kasst. Säger då att det inte är dennes fel, de gör vad de kan, men ber dem lägga klagomål på att fixa en sådan simpel sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det var ju intressesant. Då bör man räkna med att få vänta med andra ord.

Vänta obestämd tid (eftersom det verkar vara väldigt dåliga möjligheter att få prognoser) eller hitta något annat kort där det inte är kö verkar ju vara det som gäller.
(Inte kö som i att antingen vara snabb på någon nyintroducerad modell som dyker upp eller vara snabb på att köpa Founders-kort från Nvidia.)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Elgiganten är nog den största scammen i hela det här när det kommer till saker som inte finns i lager. Deras system är ju helt galet uppsatt och man ska definitivt klaga och säga som det är. Också viktigt att påpeka att man inte är arg på personen bakom luren, utan på det värdelösa system som företaget satt upp. Är nog lätt för många att bli pissiga på personen på andra sidan som har noll att säga till om.

Ibland när jag måste göra något simpelt på Tradera så visar det sig att de bakom luren inte kan det för systemet är kasst. Säger då att det inte är dennes fel, de gör vad de kan, men ber dem lägga klagomål på att fixa en sådan simpel sak.

jo jag satt och refreshade på 3090 releasedagen och såg direkt att elgiganten kört nån scam där de hade satt 5 på alla kort i lager vid launch, och efter en timme fanns det fortfarande 5 av alla kvar, klart att detta system är bara en statisk siffra som visar att saker finns i lager för att få in bokningar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dakke:

jo jag satt och refreshade på 3090 releasedagen och såg direkt att elgiganten kört nån scam där de hade satt 5 på alla kort i lager vid launch, och efter en timme fanns det fortfarande 5 av alla kvar, klart att detta system är bara en statisk siffra som visar att saker finns i lager för att få in bokningar.

Sen kan man inte heller avboka direkt på deras sida utan måste ringa dom för att avbeställa. Belv också "lurad" av deras lagersystem där det stod att de hade MSI Geforce RTX 3080 Gaming X Trio 10G på lager men antar jag också kommer få den framflyttad till januari. Får bli till att ringa och avboka.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogato:

Ringde Till Elgiganten, och frågade hur de hanterar sin kundkö, och hur leveranser prioriteras, fick ett trött och irriterat svar att om man inte fått sitt kort redan så är det Januari som är förväntad leverans.
Påpekade att deras Lagersaldo säger de har 100+ av alla kort. De ber om ursäkt ibland är systemet långsamt att uppdatera lagersaldo.
Påpekar att en server som behöver 2 veckor för att uppdatera lagersaldo kanske borde bytas. Eller var det kanske så att ni lurar in kunder med falskt lagersaldo så ni kan sälja fler produkter?

"Nej det står ju tydligt att det är leverans först i januari"
-Varför får jag då information att det ska levereras nästa vecka?
"Det är automatik, det är inget vi kan ändra på"
-Kan man inte om man vet att en vara är 3 månader försenad skicka ett E-mail med korrekt information? Varför skickar eran mailbot, per automatik en veckas förskjutning när ni vet att det är 3 månader? Stoppa automatiken, och informera era kunder. Det är väl bara normalt hyffs, och god service. Att upprepat låta "automatik" ljuga för kunder skapar inget gott rykte.
Nu tröttnade tydligen kundtjänst på kritik och lade på luren.

Personen som sitter på kundtjänst är nog mer frustrerad än du över att funktionen suger, de behöver ju handskas med människor som dig varje dag. Kundtjänstarbetaren har ju ingen möjlighet att påverka denna funktionen och det är säkerligen något som de redan påtalat för de som arbetar med hemsidan och att det fallit för döva öron. Att förbeställa varor är ju något som Elgiganten inte hade för några år sedan och jag tror att de ad-hocade in någon kass lösning istället för att bygga en dedikerad funktion för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Vänta obestämd tid (eftersom det verkar vara väldigt dåliga möjligheter att få prognoser) eller hitta något annat kort där det inte är kö verkar ju vara det som gäller.
(Inte kö som i att antingen vara snabb på någon nyintroducerad modell som dyker upp eller vara snabb på att köpa Founders-kort från Nvidia.)

Ja, men är svårt när halva SweC sitter och har script som säger när det finns i lager igen

Men vill ha en MSI 3080 Trio, passar bra med moderkortet. Så är la bara och chilla sålänge. Elgigantens pris var svårslaget så man vill gärna inte beställa från något annat ställe heller.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Elgiganten är nog den största scammen i hela det här när det kommer till saker som inte finns i lager. Deras system är ju helt galet uppsatt och man ska definitivt klaga och säga som det är. Också viktigt att påpeka att man inte är arg på personen bakom luren, utan på det värdelösa system som företaget satt upp. Är nog lätt för många att bli pissiga på personen på andra sidan som har noll att säga till om.

Ibland när jag måste göra något simpelt på Tradera så visar det sig att de bakom luren inte kan det för systemet är kasst. Säger då att det inte är dennes fel, de gör vad de kan, men ber dem lägga klagomål på att fixa en sådan simpel sak.

This here. Tro mig, från någon som arbetat inom branschen så kan jag lova att deras kundtjänstarbetare är mer irriterade över detta än hela Swec tillsammans. Det suger att ta emot 15 klagomål om dagen för samma problem som du över de senaste 3 åren har skickat upprepade önskemål att få fixade upp i hierarkin, och som fortfarande existerar.

Problemet ligger också i att alla kunder känner ett behov av att ventilera sina tankar till kundtjänst. Tro mig, de har hört allt tidigare. Detta var det värsta med att jobba inom handels. Kund kommer in med ett problem, börjar förklara och du som arbetare förstår problemet och hittar en lösning efter 30 sekunder, men kund måste fortfarande lätta på trycket i 10 minuter. Jag har genuint sagt till kunder "Om jag får bryta in bara? Jag förstod problemet den första gången av fem du förklarade det och har en lösning till dig. Känner du att du behöver ventilera lite mera så får du gärna stå kvar här och göra det så kommer jag tillbaka om 10 minuter, alternativt så kan vi lösa problemet nu?"

Permalänk
Medlem

Någon som sett några bra spekulationer om när vi kan tänkas se en normal tillgång på 3080? Dvs butiker har det på lager utan att det tar slut direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Sen kan man inte heller avboka direkt på deras sida utan måste ringa dom för att avbeställa. Belv också "lurad" av deras lagersystem där det stod att de hade MSI Geforce RTX 3080 Gaming X Trio 10G på lager men antar jag också kommer få den framflyttad till januari. Får bli till att ringa och avboka.

Avbokade mitt genom chatten på deras hemsida. Gick väldigt smidigt och pengarna tillbaka på kontot dagen efter.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

This here. Tro mig, från någon som arbetat inom branschen så kan jag lova att deras kundtjänstarbetare är mer irriterade över detta än hela Swec tillsammans. Det suger att ta emot 15 klagomål om dagen för samma problem som du över de senaste 3 åren har skickat upprepade önskemål att få fixade upp i hierarkin, och som fortfarande existerar.

Problemet ligger också i att alla kunder känner ett behov av att ventilera sina tankar till kundtjänst. Tro mig, de har hört allt tidigare. Detta var det värsta med att jobba inom handels. Kund kommer in med ett problem, börjar förklara och du som arbetare förstår problemet och hittar en lösning efter 30 sekunder, men kund måste fortfarande lätta på trycket i 10 minuter. Jag har genuint sagt till kunder "Om jag får bryta in bara? Jag förstod problemet den första gången av fem du förklarade det och har en lösning till dig. Känner du att du behöver ventilera lite mera så får du gärna stå kvar här och göra det så kommer jag tillbaka om 10 minuter, alternativt så kan vi lösa problemet nu?"

Jag har aldrig sagt att man ska ventilera i flera minuter. Men om inte företaget får in flera klagomål, hur ska de då prioritera? Om alla skulle göra som du säger och bara hålla klagomålen inne kommer de ju tycka att deras system är perfekt och totalt skita i att förbättra det. Får de däremot in 1000 klagomål med kunder som hatar deras system så kanske de är mer benägna att fixa. Sedan kan de ju givetvis ge fasen i att göra något, men det är ju en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogato:

Ringde Till Elgiganten, och frågade hur de hanterar sin kundkö, och hur leveranser prioriteras, fick ett trött och irriterat svar att om man inte fått sitt kort redan så är det Januari som är förväntad leverans.
Påpekade att deras Lagersaldo säger de har 100+ av alla kort. De ber om ursäkt ibland är systemet långsamt att uppdatera lagersaldo.
Påpekar att en server som behöver 2 veckor för att uppdatera lagersaldo kanske borde bytas. Eller var det kanske så att ni lurar in kunder med falskt lagersaldo så ni kan sälja fler produkter?

"Nej det står ju tydligt att det är leverans först i januari"
-Varför får jag då information att det ska levereras nästa vecka?
"Det är automatik, det är inget vi kan ändra på"
-Kan man inte om man vet att en vara är 3 månader försenad skicka ett E-mail med korrekt information? Varför skickar eran mailbot, per automatik en veckas förskjutning när ni vet att det är 3 månader? Stoppa automatiken, och informera era kunder. Det är väl bara normalt hyffs, och god service. Att upprepat låta "automatik" ljuga för kunder skapar inget gott rykte.
Nu tröttnade tydligen kundtjänst på kritik och lade på luren.

Jag misstänker de kör med Dropshipping direkt från leverantörer, eller Asus i alla fall. Därav frakt tiden är längre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wargreymon:

Jag har aldrig sagt att man ska ventilera i flera minuter. Men om inte företaget får in flera klagomål, hur ska de då prioritera? Om alla skulle göra som du säger och bara hålla klagomålen inne kommer de ju tycka att deras system är perfekt och totalt skita i att förbättra det. Får de däremot in 1000 klagomål med kunder som hatar deras system så kanske de är mer benägna att fixa. Sedan kan de ju givetvis ge fasen i att göra något, men det är ju en annan femma.

Från någon som jobbat med kundtjänst i många år så kan jag säga hur det fungerar, jag jobbade på 4 olika företag innan jag lämnade skiten bakom mig. Alla hade samma grundläggande strukturella problem, fast det var helt olika företag.

Klaga till kundtjänst är slöseri på tid, inte bara din utan även deras. Det gör ingen skillnad. Man säger till kunden att man lyfter det vidare, bara för att få den nöjd. Sen tar man en nytt samtal istället och skiter i det. Varför?

För de ansvariga har huvudet så långt upp i deras egen röv att de är upptagna med att lansera nya saker istället för att fixa gamla.
De är i princip alltid medvetna om problemen som finns, men anser det inte vara värt att fixa.

Men framförallt: Det finns sällan någon direkt väg att lyfta det på, och om det finns så gör det ingen skillnad. På en stor mobiloperatör jag jobbade hos hade vi ett feedback formulär som vi kallade svarta hålet internt. Antar att du kan gissa varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Från någon som jobbar med kundtjänst i många år så kan jag säga hur det fungerar, jag jobbade på 4 olika företag innan jag lämnade skiten bakom mig. Alla hade samma grundläggande strukturella problem, fast det var helt olika företag.

Klaga till kundtjänst är slöseri på tid, inte bara din utan även deras. Det gör ingen skillnad. Man säger till kunden att man lyfter det vidare, bara för att få den nöjd. Sen tar man en nytt samtal istället och skiter i det. Varför?

För de ansvariga har huvudet så långt upp i deras egen röv att de är upptagna med att lansera nya saker istället för att fixa gamla.
De är i princip alltid medvetna om problemen som finns, men anser det inte vara värt att fixa.

Men framförallt: Det finns sällan någon direkt väg att lyfta det på, och om det finns så gör det ingen skillnad. På en stor mobiloperatör jag jobbade hos hade vi ett feedback formulär som vi kallade svarta hålet internt. Antar att du kan gissa varför.

För att gravitationen va så enormt stark att inte ens de bra idéerna kunde smita ut? 😁😁😁😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag hatar detta. Är Master kortet jag personligen är ute efter o väntat
Komplett och Inet har lagt upp det innan jag vaknat efter nattjobb. Proshop (där jag lagt en beställning) sa igår att de har fortfarande ingen aning om när korten kommer till dem. Så surt

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på ett gigabyte gaming oc från Inet igår och till min förvåning så är det nu packat och inväntar speditör?? 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fyfan vad jag hatar detta. Är Master kortet jag personligen är ute efter o väntat
Komplett och Inet har lagt upp det innan jag vaknat efter nattjobb. Proshop (där jag lagt en beställning) sa igår att de har fortfarande ingen aning om när korten kommer till dem. Så surt

Äsch vad surt. Mitt tips är att köra med "Web Alert" ifall du har en androidtelefon på alla e-handlare som har modellen du är ute efter så missar du aldrig en drop.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Errek:

Avbokade mitt genom chatten på deras hemsida. Gick väldigt smidigt och pengarna tillbaka på kontot dagen efter.

Den första tjejen jag chattade med sa att hon inte kan avboka mitt kort då det "redan skickats". Så jag avvaktade, men nu efter två förseningar, och med tanke på att det inte ser ut att komma den 5:e Oktober heller, gjorde jag ett nytt försök med chatten, och nu gick det tydligen. Hoppas jag... Hon skulle ta det med sina kollegor iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Äsch vad surt. Mitt tips är att köra med "Web Alert" ifall du har en androidtelefon på alla e-handlare som har modellen du är ute efter så missar du aldrig en drop.

Jag fixade det igår för Komplett efter den hade tagit slut där. Visste inte att Inet hade modellen då de ej är med på Prisjakt (har även prisjakt notifiering)

Proshop har ju haft Master modellen länge för att kunna köpa, så la en beställning där den 22/9. Och mailade dem igår då Komplett hade börjat få sina, enda svaret man fick var "Vi har inget datum ännu tyvärr. " så börjar bli extrem tveksam om de kommer få in korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag fixade det igår för Komplett efter den hade tagit slut där. Visste inte att Inet hade modellen då de ej är med på Prisjakt (har även prisjakt notifiering)

Proshop har ju haft Master modellen länge för att kunna köpa, så la en beställning där den 22/9. Och mailade dem igår då Komplett hade börjat få sina, enda svaret man fick var "Vi har inget datum ännu tyvärr. " så börjar bli extrem tveksam om de kommer få in korten.

Inet har ofta problem med prisjakt så mitt tips är att göra en "Site:inet.se"-sökning i Google istället. Tror nog att de sakta men säkert börjar dyka upp!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

2 veckor har förlupit o man har inte varit nära o förvärva ett kort trots att jag har 3 bokningar o hänger på diverse återförsäljares tider typ hela dygnet.. men skulle man göra nått vettigt som typ innan idag var jag ute o sågade ved..då jäklar dök de upp lite strökort som man givetvis missade

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Jag fixade det igår för Komplett efter den hade tagit slut där. Visste inte att Inet hade modellen då de ej är med på Prisjakt (har även prisjakt notifiering)

Proshop har ju haft Master modellen länge för att kunna köpa, så la en beställning där den 22/9. Och mailade dem igår då Komplett hade börjat få sina, enda svaret man fick var "Vi har inget datum ännu tyvärr. " så börjar bli extrem tveksam om de kommer få in korten.

hur configar man den skiten.. jag testade igår kväll men de kom typ falsklarm vartannan minut o

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

hur configar man den skiten.. jag testade igår kväll men de kom typ falsklarm vartannan minut o

Tyckte det var en väldigt bra tutorial som appen gav.
Först väljer du hemsidan (Det kändes som man behövde ge den korrekta fulla adressen och inte gå från "NNN.se" till produkten, utan välj "NNN.se/produkter/RTX3080kortet" typ.
Efter det klickar man på checkmarken (säger att, denna sida ska du kolla på).
Nästa steg är ju att peka på vart den ska kolla. Jag brukar välja boxen där lagerstatus och köp står. Trycker där en gång, sen har jag valt Expand för att få lite större ruta som täcker mera. O bara trycka på OK/Checkmarken

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

hur configar man den skiten.. jag testade igår kväll men de kom typ falsklarm vartannan minut o

Själv använde jag "Web alert" med filter (kan filtrera på vissa ord så slipper du falsklarm) och Visualping i webbläsaren.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Tyckte det var en väldigt bra tutorial som appen gav.
Först väljer du hemsidan (Det kändes som man behövde ge den korrekta fulla adressen och inte gå från "NNN.se" till produkten, utan välj "NNN.se/produkter/RTX3080kortet" typ.
Efter det klickar man på checkmarken (säger att, denna sida ska du kolla på).
Nästa steg är ju att peka på vart den ska kolla. Jag brukar välja boxen där lagerstatus och köp står. Trycker där en gång, sen har jag valt Expand för att få lite större ruta som täcker mera. O bara trycka på OK/Checkmarken

behöver man göra detta på var produkt? jag tog typ inet o sökte på 3080 sen la till hela den sidan men som sagt de plingade typ hela tiden

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

behöver man göra detta på var produkt? jag tog typ inet o sökte på 3080 sen la till hela den sidan men som sagt de plingade typ hela tiden

Bäst att ställa in för varje produkt

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE