Det "stora" bygget (?) [Massa bilder!!!!]

Permalänk
Medlem

Det "stora" bygget (?) [Massa bilder!!!!]

Japp, jag hittade en övergiven låda hemma hos en polare som jag tänkte att den ska jag lägga beslag på, självklart gick han inte med på att jag fick grejerna men det löste sig ändå.
Jag grävde fram ett moderkort och cpu under hans säng och lite minne och ja, allt det där som är riktigt nödvändigt för att en dator ska starta.Ja, innan vi börjar med "moddandet" så ska ni få den fina och mycket moderna informationen om denna HIghtech låda.

Cpu: Intel Celeron 600mzh
Minne: 256 eller 386mb pc133 (är inte säker)
Moderkort: Asus (gammalt) mATX
Hdd: skulle tro det är 4gb, också gammal.
Ljud: Inbyggt
Grafik: 1st voodoo3 + 1st 8mb noname (1 pci 1 agp)

Jaja, det var det superdatorn, nu vidare till det roliga

Ja självklart ska ni få lite bilder på hur den såg ut före.
De kommer här:

Som ni ser, ett riktigt mästerverk
Ja men vad säger ni? jag tycker vi gör nått åt det, inte kan väl jag ha en så fin burk

Först tog vi bort alla nitar och allt som gjorde så att lådan blev just, en låda, sen så slet vi isär allt så vi fick ner den i smådelar, sen började det roliga slipandet innan vi kunde spraya på Grundfärgen! Ja så blev det dags att börja spraya på "primern" altså grundfärgen...

http://user.tninet.se/~zsa836q/images/Server/2%20Painting/5.2...

Sen efter det så skulle det ju torka och man var riktigt seriös så man väntade och sprayade på flera lager (men det orkar jag inte lägga upp massa bilder på, ser ju likadant ut ändå...)

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Så kom den stora dagen då den riktiga färgen skulle på...

Sen skulle min polares far använda garaget till att byta ett däck på en traktor, självklart stog vi precis i vägen, så vi fick allt lov att flytta på vår verksamhet till ett annat ställe, så vi drog oss 10 meter bort till en traktor, en annan altså...

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Så sen kom vi till den sexigaste av alla delar, den delen som varit mest söndermålad och nersliten som bara tusan... Fronten...

Vi började med att prima den (duuh)

Titta så fint (och jag lovar, vi har BARA gjort ett lager... eller inte...)

Eftersom hela burken är tänkt att vara blå, så är det en fördel om fronten också är det...

ja, just ja, en annan sak är att till själva "main" chassidelen så går det åt mycket färg och mååånga lager primer, detta tål inte jag eftersom det är jag som betalar färgen :p, så vi stal lite av hans fars färg samt hans tryckluftsspraysak, detta blev resultatet:

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Efter det så trodde vi att allt var frid och fröjd och jag åkte hem med en order till min kompis "Ta in grejerna i natt så att de inte blir förstörda!" men tror ni han gjorde det? nej, så dagen efter så skulle hans far tvätta sin traktor och sprayade avfettning och skit på våra nymålade saker (som inte var så nymålade men ändå) så färgen blev konstig på vissa ställen, jag trodde självklart allt var förlorat, MEN det var inte SÅ illa, så vi satt ihop burken ändå och planerar att måla om toppen på burken

ja sen så kom vi till själva "ihopsättningen"!
Jag har inga bilder på när min kompis står och nitar ihop den men jag har bilder på resultatet...

Notera att även nätagget är målat med fläkt och allt

Fronten på lådan, den som var röd, och en sladd från det blåa neonet...

Den extremt snygga musen

ja! det är en spegelbild från fönstret på musen.

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

jag fick en skitsnygg idé om hur vi skulle ha On/off knappen, och såhär hade jag tänkt det...

Det kommer fler bilder på det imorgon, har inte kameran här nu

Och alla måste äta

Här är en fin bild på sidan... Efter allt

jag ska nog också berätta om att vi inte hade sidorna tillgängliga eftersom de låg hemma hos mig när vi målade, så de är aldeles vita nu efter slipning, vi gjorde också ett fint hål med min polares "nibbler"

Sen ska vi hitta någon snygg lösning på det där med de fula kanterna

också tangentbordet fick sig lite färg...

ja då var det slut på bilder idag... och bara så ni vet så är det metallic färg, altså har vi också sprayat på klarlack på alla sakerna, därför de glänser lite...
och anledningen till att det är så mycket bilder är att jag själv tycker att det är mycket roligare att läsa om sånt här när det finns MASSOR med bilder... och jag hade kunnat gjort länkar, men hur kul är det... visst det är lite extra bandbredd men det får ni offra

Det var så mycket bilder så jag var tvungen att ta bort nästan alla smileys, jag missbrukar dem lixom... och jag får typ dela upp posten i 4-5 delar... jaja...

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Snyggt! Bättre än att det ska ligga undangömt någonstans och skräpa.

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Medlem

Ja precis nu när jag har skaffat saker till den för kanske.... 500-900:- så blir det server nätverkskort är bra att ha

Men som sagt, det kommer mer bilder senare idag, eller hur man ska säga
och tack

ÅH!! nu kan jag göra smileys igen

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Jag har dock en fråga; hur låter nätaggsfläkten nu efter den har fått färg på sig? obalanserad?

Väntar med spänning på flera bilder

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Medlem

fint Znurfen... dock var baksidan av täckplåten den snyggaste (är skruvarna sitter) men men, det syns ju ändå inte frammifrån

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

sjysst med on/off knappen på baksidan...

Permalänk
Medlem

Detta ser lovande ut.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt lackat osv
Kan säga att denna tråden var en modemdödare, men man var ju såklart tvungen att kolla på den.
Tog säkert 10 min att öpnna allt

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|

Permalänk

ehm nätaggets fläkt är ju vänd så den blåser in varm luft från agget in i burken

Snyggt målat också

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rebs: nej den låter inte alls, måste ha lyckats bra, märker ingen skillnad på ljudet eller så, det är hddn som låter värst

[krook]: Hehe, njae, det där vet jag inte riktigt om det stämmer, att den inte kommer synas altså, vi har funderingar på att sätta en plåtskiva i fronten, så den är helt rak på alla sidor utom längst bak, men vi vet inte vart/vad det kostar att få tag på en snygg sån bit...

morotsmos: ja den var jag jättestolt över (?) nej men det kommer fler bilder på det senare idag

Capture: Var rädd för det ^^, men det stoppade ju inte dig?

SvenJohan: jag har rätten att skylla på min polare han satt ihop skiten, iaf nätagget, han sprayade också klarlack på "kretskortet" innuti nätagget

ramzon: tack

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk

Det ser ju trevligt ut, snygg färg

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

En sån mus har jag liggandes! En Dexxa-mus, och jag måste faktiskt säga att det är den oerhört överlägset sämsta mus jag någonsin haft, även fast den är optisk.

Nåja, det var väldigt fint lackat i alla fall. Kanske ska göra likadant med mitt ohyggligt fula chassi.

Permalänk
Medlem

jag vet dexxa är inte bra slog sönder den andra vi hade så FRUKTANSVÄRT omöjligt att spela med den, den ligger dåligt i handen och han får inget grepp, men nu ska man inte spela med den så den duger

Vi hade också planer på att sätta HDD-led i musen, med krumpslang via "orginal" sladdan på musen så går det en skarvad sladd från HDD-leden, som lätt kopplas av/på nere där man kopplar in musen, vi hade då tänkt att man kopplar in HDD-Led på samma sätt som man sätter fast musen... om ni kollar på den här bilden: http://user.tninet.se/~zsa836q/images/Server/3%20Ihops%e4ttni...

Så ser ni hur vi slår på datorn nu, då tänkte vi ta den kabeln så man kan koppla in den HDD:leden i den bak... drygt att förklara, vet inte om jag lyckades... jaja, hoppas det

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Avstängd

Yee..

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Avstängd

yee igen

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert! *avundsjuk*

Visa signatur

Xp1700 JIUHB @ 2.32Ghz Vcore 1.65 | 256mb Twinmos pc3200 | Abit NF7-S 2.0 | Geforce3 128mb 220/490 | 340gb totalt | Luftkylning | Chiefteclåda | Hercules-ljudkort. Så var det me det..

Permalänk
Medlem

Ahh fy fan va najs, nästan klass med den där blinbbling mod sidan om ni kommer ihåg den, fast din var lite mer orginel hmmm

keep it real iaf

Permalänk
Medlem

Musen var riktigt snygg! Har en sån skräpmus själv. Den förtjänar inte så fin behandling! Hatar den verkligen när jag tänker efter!!!! Den flyr ur handen när man använder den! AAAAAAAAARRGHHHH!!!!!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Ingen som tänkt på hur jordningen blir mellan prylarna när man lackar lådan invändigt?
De får ju inte samma referenspunkt (nollpunkt) då eftersom lacken hindrar dem att få kontakt med chassit.
Man vet ju aldrig, det kan ju börja strula lite.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Avstängd

Glöm inte att jag har varit med och satt tummen i färgen lite där och här znurf..

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Ingen som tänkt på hur jordningen blir mellan prylarna när man lackar lådan invändigt?
De får ju inte samma referenspunkt (nollpunkt) då eftersom lacken hindrar dem att få kontakt med chassit.

¨

tror inte det är någe problem funkar fläkten i agget så ska fanimig jordningen funka oxo

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Medlem

Ja här kommer lite mera, men inte lika mycket...
först så tänkte jag visa den fina fronten som jag så najs satt ihop med Cdn (bara "skalet" ingen cd-spelare finns där)

sen så tänkte jag också visa hur det blev med den kapade sidan när den sitter där den ska (ja kanterna ÄR jämna nej jag skojar bara, de är inte det)

ja sen till den fina idén!

Här är ute i garaget där en gammal datorhögtalare fick bli som stöd...

Limmet är mycket vitt men det försvinner nog när jag målar det blått Den där biten som var i den tidigare posten blev inte så bra eftersom limmet hade förstört massa så jag bytte både knapp och plåtbit...

Ja iallafall så ser det ju inte så dåligt ut

Också denna gång var jag tvungen att ta bort alla smileys >_<

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba

strula? jaja, orka bry sig vad är det värsta som kan hända? att den halft trasiga hddn pajar? eller att cpun som knappt fungerar går sönder?

Nej men det har vi självklart inte tänkt på, och vi tänker inte börja nu... vad sa du förresten? lalala *låtsas som ingenting*

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk

2x grafik kort ? aja ser trevligt ut mer bilder

Edit: blev sugen på att göra samma sak med min gamla dator men jag har inga pengar.. Damn You!!

Edit 2: såg i första inlägget att det var 2 grafik kort

Permalänk
Medlem

Dom första bilderna var riktigt nice... Men fönstret såg kanske inte perfa ut

Off topic: är du välmående?

Visa signatur