Permalänk
Medlem

Spelade in en kort videosnutt av fullmånen förra natten och fick en gäst flaxandes över på högersidan i slutet.

https://vimeo.com/464061740

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Drönarbild?
Ser ut som en miniatyrbild. Helt suverän ju!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

https://i.imgur.com/SEHzIG2.jpg

Visa signatur

🖥 - Razer Core X Chroma - Vega 64 - HP Elitebook 1030 G3, Macbook Air, Pixelbook GO
📱 - iPhone 13
🎮 - PS5, PS4 Pro - 9.0, Switch - Atmosphère, HENkaku Ensō PSVita, Quest 2, Steam Deck 256GB, Panic Playdate
📷 - Panasonic m43 - Minolta MC F1.7 50mm, Nikon J1 - kit lens
⌨️ - Novatouch - ALU chassi - SA Leviathan, Pok3r - Box Royal - SkIIdata, Model M ISO usb modded (Model H)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Drönarbild?
Ser ut som en miniatyrbild. Helt suverän ju!

DSLR från helikopter, 1D X:en och en 70-200 på 98mm. 🙂

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv

Egentligen screenshot från musikvideo, tanken var att ta bort den gröna pallen hon ligger på i after effects men blev för mycket jobb så fick bli en uppskalad stillbild istället... konsten har inga regler eller nåt.

Skrivet av Masyve:

Håller lite koll på 1D X Mark II begagnat, ibland dyker det upp runt 30k-isch men saftigt fortfarande. Ha-begäret och behov-begäret ligger inte alltid i linje med varandra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Håller lite koll på 1D X Mark II begagnat, ibland dyker det upp runt 30k-isch men saftigt fortfarande. Ha-begäret och behov-begäret ligger inte alltid i linje med varandra...

Ska du leka video med den så påstår iaf jag att du hade hatat livet mindre med en EOS R. Ja, 120p är lite sexigt här och där och autofokusen/brustoleransen i 1DX2 är fräsch men videoformaten är 8-bit, du har ingen LOG och signalen ut över HDMI är inte roligare den heller. "MEN SONY@@@" ja, det finns andra märken också som har bra modeller.

Däremot som all purpose fotokamera "som också kan filma hyfsat" så är jag rätt nöjd. Tyckte färgen i förra 1D X var mer levande och vibrant men det är väl mer personlig åsikt än något annat och olika attackvinklar i post typ.

Av alla kameror jag haft i jobbet är det både den bästa och den jag brytt mig om minst. Lite märklig mix.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Masyve:

8-bit, du har ingen LOG och signalen ut över HDMI är inte roligare den heller.

Ah, fast det har vi ju levt med sin video-DSLR blev en grej 2009 Jag tänker att om man har den typen av klienter med specifika krav så filmar man ändå med RED osv.

Tycker Canons färger & deras optik levererar out of the box. Det ser bra ut som det är liksom. Funkar ofta bra att konvertera material till 10-bit om man gör något mer seriöst, men som sagt, har man kinkiga kunder filmar man med lite fläskigare kameror.

Permalänk
Medlem

Njupekär, en dimmig morgon.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Praha-Zbraslav. En mindre förort till Prag. Har inte riktigt fått kläm på Lightroom än, finns så många inställningar :-/ Provar mig fram försiktigt.

Permalänk
Medlem

Kör en till tema vattenfall från njupekär, fulufjället.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv

Foto till en kaffetävling på instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrikfotograf:

Ser ut som starter area i Skyrim VR när man börjar i en grotta och har ett episkt vattenfall till vänster

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Ser ut som starter area i Skyrim VR när man börjar i en grotta och har ett episkt vattenfall till vänster

Haha tänkte jag aldrig på

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Herrhamra allé, Torö.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Uj, länge sedan jag postade här nu.

Åtelsäsongen har dragit igång igen. Tog ut ATF i fredags och hängde där under en mycket lyckad dag med fint om än blåsigt väder.

Nötskrika

Ung havsörn

Ung kungsörn

Duvhök hona, fjolårs

En till på kungen

Det blev väldigt många bra bilder, men jag vill inte spamma så jag får återkomma senare.

Edit: Det var så länge sedan jag postade bilder här att jag glömt bort hur man gjorde!

Permalänk
Medlem

Bled, Slovenien.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Den första riktigt kalla dagen denna vinter så hela sundsvall blev täckt i dimma

Permalänk
Medlem

Vi fick oss lite snö härnere i Prag.

Permalänk
Medlem

Varit dålig på att fota senaste året, men fick tillslut kommit ut med drönaren lite i oktober.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Zelenci, Slovenien.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Reynisfjara, Island

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Skogspromenad hemmavid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Big Lars:

Varit dålig på att fota senaste året, men fick tillslut kommit ut med drönaren lite i oktober.

https://i.imgur.com/hAHrrj6.jpg
https://i.imgur.com/XYgxr10.jpg

Fy fan de där var riktigt goa

Permalänk
Medlem

Har blivit väldigt lite fotande för min del också sista tiden. Men på annandagen passade jag på att fånga lite ljus från pojkrummet.

Lättare efterbehandling i Capture One och Affinity Photo.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Calle:

Har blivit väldigt lite fotande för min del också sista tiden. Men på annandagen passade jag på att fånga lite ljus från pojkrummet.
https://i.imgur.com/5nge6oT.jpg

Lättare efterbehandling i Capture One och Affinity Photo.

Snygga färger och skarpa linjer, prova att beskära bort trädet till höger i bild, så det endast blir (99%) raka linjer och starka färger

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Nåt har hänt med dina bildlänkar...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S