Några fler intresserade av 5120 x 2160 21:9 (5k2k)?

Permalänk
Medlem

Några fler intresserade av 5120 x 2160 21:9 (5k2k)?

Nu när det börjar bli riktigt spännande på GPU-sidan så kan man inte hålla sig undan från att börja kolla på att även byta skärm vid nästa uppgradering. Har kollat en hel del på att gå över till 4k då jag både spelar men även håller på med foto och bildredigering. Men då jag sitter med 21:9 i dag och är så himla nöjd med det formatet så kan jag inte riktigt se mig "gå ner" till 16:9 igen. Har sett att det finns lite (läs: två!) skärmar på prisjakt i 5120 x 2160, vilket verkar riktigt intressant. Men kan inte hitta så mycket om några nyare sådana skärmar. Vilket känns skumt. Måste väl finnas mer sug än så för den typen av skärmar?

Så tänkte kolla lite här. Är det fler som är intresserad av dessa som kanske sett nå rykten på internet om kommande lanseringar? Nån som sitter på en sån skärm i dag som kan dela med sig vad dom tycker. Hade vart oerhört nice om det kunde komma ut några flera alternativ med till exempel adaptiv sync. Då vet jag inte om jag hade kunnat hålla mig.

Permalänk
Medlem

Följer upp mig själv efter att jag precis hittade detta på reddit.

Reddit - LG is releasing 40" 5120x2160 panels next year

Permalänk
Medlem

Låter som ett vettigt format. Inte så högt som
16:9 blir i större storlekar, utan mer lagom (som arbetsskärm i ca 40”). Sen bra till film såklart.

Inlevelsen i gaming lär också vara fenomenal, men upplösningen skrämmer mig!