Xiaomi Mi 10T och Mi 10T Pro får svenska priser och säljstart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Jag har betsällt via Telenor, Telenor Change, själv.

Telefonen lär nog komma idag till butiken, men de skickar med en värdekod i paktet för att beställa scootern separat.

Har hämtat ut telefonen och ingen värdekod var med i mitt paket från Felia.
(Har scootern på beställningsbekräftelsen men står inget om den nån annanstans)

EDIT: Jaha helt plötsligt fick man ett SMS att scootern fanns att hämta ut på utlämningsstället (inte ett knyst om den innan)

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Avstängd

Har nu hämtat telefon samt Scooter.

Beställt via Telia. Telefonen känns riktigt fin!

Permalänk

Nu vill jag ha min också

Väntar på SMSet från dem att den finns redo att hämta så man kan smita in och migrera över den gamla telefonen till den nya!

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från telia, är det postnord dom skickar med?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garvey:

Ni som beställt från telia, är det postnord dom skickar med?

Stämmer. Från Ljungby.

Permalänk
Medlem

Hmm, vet inte hur jag tänkte när jag valde gratis, ekonomifrakt från elgiganten. Lär ju inte få luren på en evighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Har nu hämtat telefon samt Scooter.

Beställt via Telia. Telefonen känns riktigt fin!

Samma här, Halebop

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk

Ska hämta ut min om en stund!
Och även scootern, hoppas den inte är för tung/otymplig

Fick bli den silvriga färgen, dom andra var slut 😢
Hade velat ha svart men men

Permalänk
Medlem

Nu har ja inte ens planerat å ha kvar scootern men prylbög som man e måste man ju testa iaf. Har aktiverat den men bromsljuset bara blinkar å de går inte få den att röra sej.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Någon som hittat något schysst skal till mobilen?
Försökt att leta, men hittar inget än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vannee:

Någon som hittat något schysst skal till mobilen?
Försökt att leta, men hittar inget än.

Ska kika runt lite, söker själv ett tunt vikfodral tror ja. Just nu söker ja efter va som kan va galet me scootern...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klyrre:

Nu har ja inte ens planerat å ha kvar scootern men prylbög som man e måste man ju testa iaf. Har aktiverat den men bromsljuset bara blinkar å de går inte få den att röra sej.

Du måste ha fart för att den ska åka iväg. Testa sparka manuellt iväg och sen gasa

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Du måste ha fart för att den ska åka iväg. Testa sparka manuellt iväg och sen gasa

Får testa detta, e lite blött ute så hade hoppats kunna testa i vardagsrummet =P

Edit: Va så simpelt, alltså inget fel. Man e ju så klåfingrig så de får nog bli en custom firmware för mer power.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Ska kika runt lite, söker själv ett tunt vikfodral tror ja. Just nu söker ja efter va som kan va galet me scootern...

Yes, exakt det jag letar efter också 😁

Permalänk
Medlem

Drog hem Xiaoflasher å fick punga ut 85 spänn för att fixa en custom firmware men de va de nog allt värt. Nu funkar den ju faktiskt även för mig som ligger på runt 90kg.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Drog hem Xiaoflasher å fick punga ut 85 spänn för att fixa en custom firmware men de va de nog allt värt. Nu funkar den ju faktiskt även för mig som ligger på runt 90kg.

Kan du utveckla hur du gjorde?

Vill gärna min ska gå mer än 20km/h, alternativt mer acceleration

Var inne på att sälja av den fabriksny, för pengar är ju alltid nice men äsch, kan vara bra att ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Kan du utveckla hur du gjorde?

Vill gärna min ska gå mer än 20km/h, alternativt mer acceleration

Var inne på att sälja av den fabriksny, för pengar är ju alltid nice men äsch, kan vara bra att ha

Ladda hem xiaoflasher från play-store. Sen får du punga ut 85 riksdaler för att kunna tweaka en firmware som du sen flashar scootern med. Finns massor av olika inställningar men jag ändrade bara top speed till 32. Vill du kan du plocka bort spärren helt så den går så fort som batteri/motor orkar. Nu e ju detta en Lite-version av scootern så de blir inget fartmonster men klart drägligare för en vuxen med lite ölmage... Juste, sänkte farten som behövs innan motorn startar till 0 så nu kan man gasa iväg såfort hjulet rört sej minimalt (tror att de e 5 km/h standard.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Kul för er som fått hem telefonen.
Vad tycker ni om den då? Mötte den era förväntningar?

Telenor har inte skickat en till mig än.
Har inte fått hem ett sim kort ens och det har gått snart 2 veckor.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Kul för er som fått hem telefonen.
Vad tycker ni om den då? Mötte den era förväntningar?

Telenor har inte skickat en till mig än.
Har inte fått hem ett sim kort ens och det har gått snart 2 veckor.

För att va helt ärlig så har ja pillat mer med scootern än luren =P. Kommer ev slänga över sim å byta i helgen. Eller så kör jag min OP6 tills ja fått hem ett skal.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk

Hade Mi Note 10 innan och bytte till denna, tycker den är mycket mer responsiv!
Snabbare och bättre skärm

Enda som är synd är kameraområdet på baksidan, den "sticker ut" så det gör så när man lägger ner telefonen läggs den snett, lite fult men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Ska kika runt lite, söker själv ett tunt vikfodral tror ja. Just nu söker ja efter va som kan va galet me scootern...

Beställde detta case för ca 45kr nu.

Får se hur bra det fungerar när den väl anländer!

Citera Klyrre
Permalänk
Medlem

Ni som beställt via Halebop och fått telefonen, när beställde ni? Jag beställde min den 9:e, 13:30 och har ännu inte fått något meddelande alls om när leverans kan ske.

Permalänk
Medlem

Väntat på SMS hela dagen men inget kom så ringde Telenor och frågade när den skickas och får info om att den är restnoterad och kommer in på lager om 1-3 veckor, suck. Det är den blå färgen på telefonen, den gråa verkar finnas i lager.

Varför meddelar inte fanskapen att det är restnoterat så man inte väntar som en idiot.

Edit: Fick sms från telenor nu att Telefonen finns i lager och att jag kommer få den inom 1-3 dagar och ett spårnings nummer. Hmm, dom verkar ha skicat det idag då. Det kanske har nåt att göra med att jag ringde dem. Jag var på väg att annulera beställningen för det skulle ta upp till 3 veckor men jag orkade inte vänta på kö så jag tänkte ringa på måndag istället men tur att jag inte avbeställde då.

Edit 2: Telefonen är scannad i Veddesta så den är definitivt på väg och inte restnoterad som kundtjänst sa.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Hämtade ut telefonen igår, tog väl halva dagen att föra över appar och ställa in m.m, kommer nog ta ett tag att vänja sig att gå från 16:9 till 20:9 i aspect ratio samt märkbart större än oneplus 3
Betydligt tyngre, men det visste jag om, dock nästan dubbelt så mycket batteri
Bara vänta och hoppas på Android 11 då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vannee:

Beställde detta case för ca 45kr nu.

Får se hur bra det fungerar när den väl anländer!

Klickade hem ett jag oxå. Har redan en beställning från ebay men fick veta att leverans skulle ske i januari xD.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Hur är det medföljande skalet? Verkar vara ok. Har för mig skalen Xiaomi brukade skicka med telefoner innan inte täckte hela telefonen runt kanterna men denna ser ut att göra det och har man skalet på så sticker inte kameran ut så det bör ligga rakt när man har det på bordet. Det är iaf anti bakteriellt, både skalet och skärmskyddet som är på från fabrik.

Får se när telefonen kommer. Kommer annars köpa ett skal på Aliexpress.

Hittat några som verkar ok:

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av =)(=:

Hur är det medföljande skalet? Verkar vara ok. Har för mig skalen Xiaomi brukade skicka med telefoner innan inte täckte hela telefonen runt kanterna men denna ser ut att göra det och har man skalet på så sticker inte kameran ut så det bör ligga rakt när man har det på bordet. Det är iaf anti bakteriellt, både skalet och skärmskyddet som är på från fabrik.

Får se när telefonen kommer. Kommer annars köpa ett skal på Aliexpress.

Hittat några som verkar ok:

Ja det med kameralinsens utbuktning var ganska opraktiskt... Jätterädd att lägga den på någon yta med minsta lilla sten/sandkorn så är det kört direkt

Kanske blir att köpa någon av dem
Hade velat ha ett skal som INTE har vassa kanter för laddningsintaget, hatade det med mitt förra skal, när jag höll i telefonen så fick jag ont i lillfingret då dom kanterna var mycket vassa :/

Permalänk
Medlem

Hämtade ut telefonen nyss. I paketet låg sim kort och ett papper med kod och instruktioner hur man beställer scootern. Har beställt den nu, priset blev 1kr efter att jag skrev in rabbatkoden och det fick jag betala via Swish. Då har jag nog en scooter innan helgen

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Ni som beställt från telia, är det postnord dom skickar med?

Jupp!

Permalänk
Medlem

Har fått både telefon och scooter via telia.

Telefonen verkar ha sinnessjukt bra batteri, 40% hade jag kvar på måndag morgon när jag laddade fredag eftermiddag. Och jag använde den väldigt aktivt i helgen.

Scootern känns bra den med, sluttraskat på kontoret