32 tummare med 1440p och 144hz! (samlingstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterling:

Givetvis, flimmer som jag inte ser men som retar ögonen och hjärnan. Men det kan ju också vara att ögonen matas med betydligt mer information och ljusstyrka än vad jag är van vid från min 24" TN. Fast då sticker Freud ut näsan och tycker nog att jag börjar passera gränsen för rationalisering och önsketänkande.

Aha, ja du kanske helt enkelt kör med för mycket ljus? Jag skulle definitivt testa dra ner en del på styrkan.. Och se till att skärmen sitter lågt - sannolikt är lägsta möjliga läge mest ergonomiskt..

Skrivet av sterling:

Ja så långt är vi överens men vad sker egentligen utanför spannet? Tearing?

Ja, helt enkelt tearing skulle jag tro är vad man får räkna med om inget annat specas. Men vet inte säkert om det finns en generell regel för detta.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Någon annan som väntar med spänning på någon recension på de nya 32" 1440p "Fast IPS" 160 - 175Hz panelerna? Finns väl från MSI, Acer och ASUS är väl snart på kommande med variabel overdrive / ASUS ELMB.

Oj, de där har jag missat helt
Kul att det händer något på den här fronten! Även om priset verkar ligga bra högt...

Permalänk
Medlem

Acer Predator XB323UGX ser intressant ut:
* 32"
* 270Hz
* IPS

https://www.inet.se/produkt/2218498/acer-32-predator-xb323ugx...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Acer Predator XB323UGX ser intressant ut:
* 32"
* 270Hz
* IPS

https://www.inet.se/produkt/2218498/acer-32-predator-xb323ugx...

Å den är dessutom platt!!!

Skrivet av Roger W:

Kanske.. För mig gör nog kurvaturen egentligen varken till eller från. Jag märker den knappt alls, och tror nog inte jag skulle märka så mycket om den skulle försvinna heller

på temat kurvatur.
Jag köpte Samsung 32" C32HG70
Kurvad 32" och även provat Acers G-sync 32" med 1800R kurvatur en omgång, tillika en Samsung 34" 21:9

Hade samtidigt en vanlig platt 32" från Philips @ 60HZ och skillnaden i svärta de kurvade skärmarna mot min icke-gaming 32" var såpass stor att jag lämnade tillbaka, och slutligen sålde Samsungskärmen och köpte en LG 32GK850.

Spel som Inside, Dying Light och för den delen Minecraft i en mörk grotta blev i princip ospelbart på de tre kurvade skärmarna, svag belysning i spelet drunknade i backlightbleed och det enda man såg var en blågrå gröt.
Både Inside och Minecraft kördes istället på Philips 32" icke gaming.

Sörjer inte bytet till LG32GK850, och vet att GK650 av icke G-syncvariant fortfarande har gått att få tag på från vissa danska sidor.

Spelar man däremot inte den typen av spel så skadar kurvat absolut inte, men personligen upplever jag inte det som något direkt positivt ens på en skärm i 32" storleken.
Blir intressant att se hur alla dessa 1000R skärmar som börjat komma kommer tas emot, och hur stor genomslag de får.
Såg en ny kurvad Acer skärm som verkar ha motverkat backlightbleed ganska väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aha, ja du kanske helt enkelt kör med för mycket ljus? Jag skulle definitivt testa dra ner en del på styrkan.. Och se till att skärmen sitter lågt - sannolikt är lägsta möjliga läge mest ergonomiskt..

Tack! Det gjorde verkligen skillnad. Ljusstyrkan och kontrasten är så fruktansvärt mycket kraftfullare än på min gamla TN. Har nog blivit lite strålskadad under senaste veckan. Har ju någon veckas öppet köp kvar så får testa vidare och finurla lite. Den där Acern ser ju väldigt trevlig ut.

Skrivet av Bellerefon:

Hade samtidigt en vanlig platt 32" från Philips @ 60HZ och skillnaden i svärta de kurvade skärmarna mot min icke-gaming 32" var såpass stor att jag lämnade tillbaka, och slutligen sålde Samsungskärmen och köpte en LG 32GK850.

Spel som Inside, Dying Light och för den delen Minecraft i en mörk grotta blev i princip ospelbart på de tre kurvade skärmarna, svag belysning i spelet drunknade i backlightbleed och det enda man såg var en blågrå gröt.
Både Inside och Minecraft kördes istället på Philips 32" icke gaming.

Sörjer inte bytet till LG32GK850, och vet att GK650 av icke G-syncvariant fortfarande har gått att få tag på från vissa danska sidor.

Spelar man däremot inte den typen av spel så skadar kurvat absolut inte, men personligen upplever jag inte det som något direkt positivt ens på en skärm i 32" storleken.
Blir intressant att se hur alla dessa 1000R skärmar som börjat komma kommer tas emot, och hur stor genomslag de får.
Såg en ny kurvad Acer skärm som verkar ha motverkat backlightbleed ganska väl

Jag kanske har fel på ögonen men min Dell S32200DGF har praktiskt taget 0 genomblödning i nedsläckt rum med helt svart bild. Den är visserligen väldigt svagt kurvad, tror det är 1800r. Med det sagt är jag lite avundsjuk på den där LG32GK850.