3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

reviewsen på palits gamerock är ganska lysande, så tror ej du kollat dem, tar Palit över massor med märken o definitivt över mitt hatmärke Gigabyte

de jag helst vill ha är 1.Evga FTW3 2.Palit Gamerock 3.Asus Strix ... vilket det blir vet jag inte än, men tar det som anländer först... du kanske vill skicka ditt Palit till mig när du fått nytt?

Kan du länka? Har ganska svårt att se hur det skulle vara avsevärt bättre än korten som ligger kring 8599 men jag kan ha fel. Kommer inte att få ett nytt Palit-kort, skickade tillbaka det som DOA på öppet köp och inväntar bättre grejer...

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Kan du länka? Har ganska svårt att se hur det skulle vara avsevärt bättre än korten som ligger kring 8599 men jag kan ha fel. Kommer inte att få ett nytt Palit-kort, skickade tillbaka det som DOA på öppet köp och inväntar bättre grejer...

skickade pm då denna tråden handlar om våra desperata försök i att få tag i ett kort oavsett märke

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

https://www.youtube.com/watch?v=8Ufd78tCRDY

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hittade också den men tog det i PM med @westrandy för det blir lite OT. Kort sammanfattat: kortet presterar som de billigare alternativen kylarmässigt, eventuella konsumenter är nog mer ute efter den unika designen.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk

Elgiganten är tillbaka med 3080 Tuf med 100+ I lager! Och ingen väntetid till Januari heller!! 🤪
https://imgur.com/a/VoXm4s3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

Elgiganten är tillbaka med 3080 Tuf med 100+ I lager! Och ingen väntetid till Januari heller!! 🤪

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Endast Elgiganten lyckas ha ett systemfel som blir sämre ju mer veckorna går

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Endast Elgiganten lyckas ha ett systemfel som blir sämre ju mer veckorna går

Hahaha nu är felgiganten igång igen då är allt som vanligt då

Permalänk

Hej, ny här på forumet iallafall med kommentarer men följt tråden sedan start. Här är min historia...

Beställde 7 oktober. Fick först meddelande att det skulle vara framme 14 okt, ändrades senare till 19 okt en vecka efter. Sitter fortfarande och väntar....

Var i kontakt med kundtjänst och fick svaret "Ah men chansen är stor att den kommer då inom ett par dagar". Fick hålla mig för skratt. 19 okt comes around och jag chattar på deras hemsida med kundtjänst "förväntad leverans är januari 2021". Jaha...ok...

Var idag inne i butik för annan orsak och passade då på att fråga vad som händer då jag får sms som motstrider det jag får höra i telefon och online support. Får svar att posten har mottagit varan (postal service alltså ingen riktig info som alla andra) samt att jag ska ringa support imorgon och be att få bli kopplad till butiken då den jag pratade med har en kollega som tydligen är super proffs på deras system och ska tydligen kunna ta reda på mer...vet ärligt talat inte och jag orkar ringa igen imorn. Kommer inte göra någon nytta. Fortfarande 19 okt som datum i sms och har ej fått nytt sms. Sitter här och skrattar och gråter samtidigt.

Edit: Elgiganten såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPilotGamer:

Hej, ny här på forumet iallafall med kommentarer men följt tråden sedan start. Här är min historia...

Beställde 7 oktober. Fick först meddelande att det skulle vara framme 14 okt, ändrades senare till 19 okt en vecka efter. Sitter fortfarande och väntar....

Var i kontakt med kundtjänst och fick svaret "Ah men chansen är stor att den kommer då inom ett par dagar". Fick hålla mig för skratt. 19 okt comes around och jag chattar på deras hemsida med kundtjänst "förväntad leverans är januari 2021". Jaha...ok...

Var idag inne i butik för annan orsak och passade då på att fråga vad som händer då jag får sms som motstrider det jag får höra i telefon och online support. Får svar att posten har mottagit varan (postal service alltså ingen riktig info som alla andra) samt att jag ska ringa support imorgon och be att få bli kopplad till butiken då den jag pratade med har en kollega som tydligen är super proffs på deras system och ska tydligen kunna ta reda på mer...vet ärligt talat inte och jag orkar ringa igen imorn. Kommer inte göra någon nytta. Fortfarande 19 okt som datum i sms och har ej fått nytt sms. Sitter här och skrattar och gråter samtidigt.

Vilken butik? Elgiganten?

Permalänk
Medlem

Fortfarande introduktionspris vilket som jag förstår det Nvidia(och således Asus) inte subventionerar längre så det blir ur Elgigantens egen ficka om de ska leverera dessa. Känns som om man nästan garanterat kommer få sin order annullerad om man beställer där nu, kanske också om man sitter i kö sen release ärligt talat

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Fortfarande introduktionspris vilket som jag förstår det Nvidia(och således Asus) inte subventionerar längre så det blir ur Elgigantens egen ficka om de ska leverera dessa. Känns som om man nästan garanterat kommer få sin order annullerad om man beställer där nu, kanske också om man sitter i kö sen release ärligt talat

Jag chansade och la en beställning i hopp om
att få det till introduktionspris.
Tänkte ändå köpa ett 3070 på Torsdag så kan gott vänta om det blir så att priset består 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

När jag beställde kostade kortet 8999kr så dom hsr höjt det nu tydligen.

Fick det också för 8999kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Man kan ju alltid beställa och se vad som händer. Jag chansade, får man ett så är det ju bara bonus. Om Elgiganten får stå för notan eller ej spelar ju mindre roll i sammanhanget. De har väl troligen beställt tusentals kort från början så de bör väl få till det priset som de har beställt för.

Jag har inte orkat följa all problematik kring dåliga kort, men ska problemen vara åtgärdade på korten nu eller hur fungerar det? Finns någon referenssida man kan se respektive tillverkare och hur man ser om man fått ett dåligt kort?

Permalänk

ny vecka o jag är ledig.. vore väl fan om man inte ska kunna snärja ett kort denna gången, har i min desperation till o med börjat överväga o köpa ett 3090

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

ny vecka o jag är ledig.. vore väl fan om man inte ska kunna snärja ett kort denna gången, har i min desperation till o med börjat överväga o köpa ett 3090

Känner samma sak.
Första bästa Strix 3090 köper jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Man kan ju alltid beställa och se vad som händer. Jag chansade, får man ett så är det ju bara bonus. Om Elgiganten får stå för notan eller ej spelar ju mindre roll i sammanhanget. De har väl troligen beställt tusentals kort från början så de bör väl få till det priset som de har beställt för.

Jag har inte orkat följa all problematik kring dåliga kort, men ska problemen vara åtgärdade på korten nu eller hur fungerar det? Finns någon referenssida man kan se respektive tillverkare och hur man ser om man fått ett dåligt kort?

Det var inga hårdvarudesignfel på korten utan problemen med CTD fixades i drivrutinerna sedan några veckor tillbaka.

Skrivet av Baily:

Jag chansade och la en beställning i hopp om
att få det till introduktionspris.
Tänkte ändå köpa ett 3070 på Torsdag så kan gott vänta om det blir så att priset består 😃

Kommer också försöka få tag på ett 3070, har bara en beställning på EG jag la dagen efter release på TUF OC. Behåller den så kanske jag får möjlighet att byta till kön för Hopper när EG får in 3080 korten

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Jajamensan ny vecka och potentiellt flera leveranser av flera modeller på G. Utöver det har API:t på Nvidias hemsida varit aktivt sedan i fredags kväll och AMD har sin lansering på onsdag. Spännande vecka!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Inaktiv

För en gångs skull hoppas jag att mitt kort inte skickas denna vecka. Liten risk att det händer. 28e visar AMD upp sina kort.

Permalänk
Medlem

Det är så udda och så fel att de jobbar på det här sättet. Det är ju medvetet fulspel för att nypa åt sig marknadsandelar. Jag ska testa lägga en beställning och kontakta dem och se vad som händer, om inte annat leder det till att de annulerar ordern och därefter justerar priset. 7825 kr är snarlikt vad ett 3070 kostar som jag egentligen vill ha. Samtidigt är det väl exakt vad de vill, de hoppas på att prisskillnaden upp till konkurrenter gör att man ska orka vänta eller handla av dem ändå. Aaargh!

Permalänk

Testade lägga en beställning på Elgiganten, har en sedan tidigare på Webhallen. Nu är det upp till RNG-sus om man får hem ett innan årsskiftet. Alldeles säkert inte, men hoppet dör ju aldrig. Håller er uppdaterade om det är så att Elgiganten (mot all förmodan) inte ljuger om sin lagerstatus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RSV_Official:

Testade lägga en beställning på Elgiganten, har en sedan tidigare på Webhallen. Nu är det upp till RNG-sus om man får hem ett innan årsskiftet. Alldeles säkert inte, men hoppet dör ju aldrig. Håller er uppdaterade om det är så att Elgiganten (mot all förmodan) inte ljuger om sin lagerstatus.

De ljuger om sin status. Vi är många som beställde på releasedagen och har Postal Services : 20.10.19 under "spåra din leverans".
Det var sista uppdateringen och sedan har det varit helt tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RSV_Official:

De "ljuger". Det har till och med bekräftats när jag ringt till dem. Det står att det vi har 100+ men det stämmer inte säger de bara... Riktigt dåligt gjort av dem. Har min bokning kvar men är säker på att jag får ett kort från annat håll innan de fixar iväg det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quader:

De "ljuger". Det har till och med bekräftats när jag ringt till dem. Det står att det vi har 100+ men det stämmer inte säger de bara... Riktigt dåligt gjort av dem. Har min bokning kvar men är säker på att jag får ett kort från annat håll innan de fixar iväg det.

Den på kundtjänst ser ju bara samma sak som du och förväntar sig att det stämmer. Inte deras fel, men elgiganten behöver ju se över sina system för det är fan det sämsta jag sett.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Någon skickade in ett tips är det något som har förändrats?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Skrivet av livsnjutaren:

Någon skickade in ett tips just och det verkar finnas i lager på elgiganten?

läs tråden

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC
Reserverad (I lager)

Nu börjar det hända grejer

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Någon skickade in ett tips just och det verkar finnas i lager på elgiganten?

Permalänk
Medlem

Webbhallen har uppdaterat info gällande 3080 TUF-OC.

26-okt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

läs tråden

Du menar det att det har stått hela tiden att det är 100+ i lager? Är medveten om att det står i tråden, men om det skickas in ett tips så kanske något har ändrats. Jag ska själv inte ha något kort och tänkte bara vara lite hyggligt ifall det hade förändrats.

"Läs tråden" med 3k inlägg är inte till hjälp heller, ändrar mitt inlägg så att det inte missuppfattas.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.