3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Galet snyggt kort men 3090:s är galet dyra heh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Från 7:e november till 2:a december nu. Undrar hur stor den "kön" från release och nån timme fram är? hundratals? då kan man ju glömma att få det levererat detta år.

Om du kollar på ordern, vad står det då för tid?
Beställt 17/09/2020 17:29 står det för mig.

La nog beställningen 15:30 kanske, men verkar ha tagit två timmar att registrera min beställning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Komplett sålde alltså precis 1.2 miljoner kronor i grafikkort på cirka 30 minuter. Vi entusiaster är fan riktigt galna haha

Är baske mig nyfiken på hur stor leverans dem fick in precis. Den måste ju täckt backorders samt 60 kort över.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att jag får en liten Chibi figur med kortet men jävlar vad MASSIVT kort!

Kylningen måste vara något extremt.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

4 kvar! 60 st poof borta på ca 20 min

30st 3070 strix oc sålde slut på på webhallen ~1min i veckan

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Zotac Trinity beställt 15:53 på release blev just flyttat till 2 Januari.... Kul!

Samma här... Beställde 15:15 något, står 15:45 i min order och flyttat till 2 Januari ifrån 18 November. Det som suger är ju att det faktiskt inte är någon direkt kö på några kort från Zotac. Utom non-OC. Trinity OC kommer ju in titt som tätt och finns i överflöd så att alla i kö får ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

30st 3070 strix oc sålde slut på på webhallen ~1min i veckan

Absolut, men det här är ändå ett kort som tingar ett pris på över 20k!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Om du kollar på ordern, vad står det då för tid?
Beställt 17/09/2020 17:29 står det för mig.

La nog beställningen 15:30 kanske, men verkar ha tagit två timmar att registrera min beställning...

Beställt: 17/09/2020 18:17

Skumt du får det 2v innan mig då, kanske räknar 15.30 för dig ändån.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag uppdaterat min signatur. Kanske fler skulle göra?
Och ja, jag börjar fan också bli lite arg på Nvidia Corp. nu....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Är baske mig nyfiken på hur stor leverans dem fick in precis. Den måste ju täckt backorders samt 60 kort över.

Står att Proshop har +15st av 3090 Strix OC nu, och dom hade ju 100+ i backorders innan. Så det kanske damp ner ett helt gäng 3090 kort idag.

Permalänk

Var inne på Tradera och sökte på rtx 3080, priserna är inte lika galna som för 2-3 veckor sedan, skönt att se

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Så, nu har jag uppdaterat min signatur. Kanske fler skulle göra?
Och ja, jag börjar fan också bli lite arg på Nvidia Corp. nu....

Då får jag skriva ETA bara då dem inte har några datum på det Gigabytekort jag beställde.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Beställt: 17/09/2020 18:17

Skumt du får det 2v innan mig då, kanske räknar 15.30 för dig ändån.

Två veckors skillnad i leveranstid på 45 minuters skillnad i beställningstid. Låter tyvärr rätt rimligt....

Haha två veckor på typ 45 minuters skillnad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walkma:

Står att Proshop har +15st av 3090 Strix OC nu, och dom hade ju 100+ i backorders innan. Så det kanske damp ner ett helt gäng 3090 kort idag.

Sugen men 12k mer än en 3080 tuf oc är det fan inte värt. Då väntar jag hellre nån månad eller två

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Samma här... Beställde 15:15 något, står 15:45 i min order och flyttat till 2 Januari ifrån 18 November. Det som suger är ju att det faktiskt inte är någon direkt kö på några kort från Zotac. Utom non-OC. Trinity OC kommer ju in titt som tätt och finns i överflöd så att alla i kö får ett.

Känns inte som det gjorts ett enda vanligt Trinity sen launch faktiskt. Inet har beräknat leveransdatumet på mitt TUF till nästa vecka men det blir nog inte verklighet, blir nog AMD istället.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walkma:

Står att Proshop har +15st av 3090 Strix OC nu, och dom hade ju 100+ i backorders innan. Så det kanske damp ner ett helt gäng 3090 kort idag.

Jag tror folk har avbeställd sina 3090 kort efter AMD's launch.
Och dessutom, alla var desperata att få sina 3080/70 kort, så för några så har det blivit för frestande att vänta, isär när det
går SÅ HÄR lång tid (historisk lång tid) och folk sitter hemma och arbetar pga. covid.

Så jag tror även folk börja kyla ner lite nu, fått lite tid att tänka över. Att köpa ett 3090 för att bara spela är ju lite
smått tokigt, och jag slår vad om att inom hypen har lagd sig, och kompisarna har fått sina 3070-80 kort så tänker
man ju lite över de 10-12K extra man har betalat för lite extra cores + 12 GB extra minne (när dom flesta spel
max kräv 4-9 GB minne).

Har själv beställd ett 3090, orkade inte vänta på 3080 zotac kortet (non OC), men jag tittade också på en hel del
youtube videos av och med folk som arbetar med 3D animation och modelering (som jag själv gör som hobby), och
där är 3090 kortet en gåva från himlen rakt ut sagd. Det textur minne som finns där, kommer till sin nyttja direkt
när man arbetar med stora renderingar och scenar man ska ladda in okomprimerade texturer direkt och arbeta med
live. Jag gick tom på minne på mitt 1080 ti kort vid en lite stor köks-interiör design scen jag arbetade på, den krävde
12 GB, och då blev det seeeeegt.

Så tänk efter nu - har du verkligen så stort behov som jag och oss andra som arbetar med 3D? Du får ju inte mkt.
snabbare gaming (inte nu iaf), och du betalar dubbelt så mkt för det.

Ett 3070 räcker även till att slå ut ett 2080 ti kort - det i sig själva är ju helt fantastisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Känns inte som det gjorts ett enda vanligt Trinity sen launch faktiskt. Inet har beräknat leveransdatumet på mitt TUF till nästa vecka men det blir nog inte verklighet, blir nog AMD istället.

Jag har inte sett en enda som skrivit sedan lansering att de fått ett Trinity non-OC, helt sjukt. Däremot har det kommit in 5-6 eller mer leveranser av Trinity OC och även flertalet leveranser av 3090 Trinity non-OC och OC. Däremot tror jag 2a Januari är ett temporärt datum. Är ju en lördag. Så jag hoppas ju att det lossnar lite i November ändå. Låter ju helt galet att de inte tillverkar ett enda kort på så lång tid. Till och med Asus lyckas ju få ut 3080 TUF non-OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag har inte sett en enda som skrivit sedan lansering att de fått ett Trinity non-OC, helt sjukt. Däremot har det kommit in 5-6 eller mer leveranser av Trinity OC och även flertalet leveranser av 3090 Trinity non-OC och OC. Däremot tror jag 2a Januari är ett temporärt datum. Är ju en lördag. Så jag hoppas ju att det lossnar lite i November ändå. Låter ju helt galet att de inte tillverkar ett enda kort på så lång tid. Till och med Asus lyckas ju få ut 3080 TUF non-OC.

Precis, tycker det är helt absurt att man ska behöva vänta tre månader bara för man inte valde en fabriksöverklockad modell. Är helt säker på att datumet är placeholder för jag har redan fått ett kort från komplett som först hade ett förväntat leveransdatum som flyttades bak två gånger innan kortet sedermera skickades, frågan är ju bara när...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Om det är Grön indikator och det Står reserverat (i lager) på komplett ordern, har man lyckats få ett kort då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Om det är Grön indikator och det Står reserverat (i lager) på komplett ordern, har man lyckats få ett kort då eller?

Ja. Min blev det igår runt 17:00 och skickades nu idag runt 10:00.

Permalänk
Skrivet av realion:

Är det någon som fått kort från Elgiganten? Lade en beställning veckan innan släpp och fick ett par uppdateringar i början men sedan 7e Okt har det varit stendött när det kommer till kommunikation.

Lade du verkligen en beställning veckan innan? Inte efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

https://i.imgur.com/g4iSofm.jpg
3090 hellllllsatan va power!
Köpt i andrahand av kompis! för listpris!
Väntar på vatteblock av EKWB!

Holy smokes vilket chassi - hann tänka "3090FE är inte så stort som jag trodde" och "finns det ITX-moderkort med extra 16x-slottar?" innan jag såg att det var ett EATX-kort och chassit alltså måste vara stort som småland.

Det är ju helt galet....

Hur får man plats med....

Hm.

...var kan man köpa det...?

Permalänk
Medlem

Har precis hämtat ut mitt Gigabyte 3080 Gaming OC från Inet. Tog precis en vecka att få hem den efter jag beställde så det verkar som detta kortet är för er som inte beställt ännu men ändå inte vill vänta för länge. Den jag fick hem är också från vecka 42 för er som är oroliga över Gigabyte-korten med dåliga kontaker. Alla kort efter vecka 38 ska ha det fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Har precis hämtat ut mitt Gigabyte 3080 Gaming OC från Inet. Tog precis en vecka att få hem den efter jag beställde så det verkar som detta kortet är för er som inte beställt ännu men ändå inte vill vänta för länge. Den jag fick hem är också från vecka 42 för er som är oroliga över Gigabyte-korten med dåliga kontaker. Alla kort efter vecka 38 ska ha det fixat.

Jag har ett likadant kort, de är riktigt bra :)!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Har precis hämtat ut mitt Gigabyte 3080 Gaming OC från Inet. Tog precis en vecka att få hem den efter jag beställde så det verkar som detta kortet är för er som inte beställt ännu men ändå inte vill vänta för länge. Den jag fick hem är också från vecka 42 för er som är oroliga över Gigabyte-korten med dåliga kontaker. Alla kort efter vecka 38 ska ha det fixat.

Hur blev det för dig med spelkod? Inet nekar mig Watch Dogs. Ska hämta ut kortet från posten i dag så då får jag väl försöka ordna CoD istället. Som jag förstår det gäller kampanjerna back-to-back, så man ska i praktiken inte kunna gå miste om båda?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har jag fattat rätt det här? Det finns 1001 kundbokningar och Webhallen betar av dessa i mån om kort. Borde inte antalet minska med antalet som har lämnat lagret? Kundbokningar är nere mellan 15:04-15:07 0-50

Eller hur ska man tolka deras sida?

Kortet i frågan är Asus Tuf 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

Har jag fattat rätt det här? Det finns 1001 kundbokningar och Webhallen betar av dessa i mån om kort. Borde inte antalet minska med antalet som har lämnat lagret? Kundbokningar är nere mellan 15:04-15:07 0-50

Eller hur ska man tolka deras sida?

Kortet i frågan är Asus Tuf 3080 OC

Det kommer ju in bokningar också. Samt så öppnade de ju upp för mer bokningar innan kampanjpriserna gick ut. Ser ju ut som att alla som köpte vid första minuterna snart fått sina kort. Då nästa steg är 15:08-16:00 på 140st kort.

Permalänk
Skrivet av ZupLVL40:

Har jag fattat rätt det här? Det finns 1001 kundbokningar och Webhallen betar av dessa i mån om kort. Borde inte antalet minska med antalet som har lämnat lagret? Kundbokningar är nere mellan 15:04-15:07 0-50

Eller hur ska man tolka deras sida?

Kortet i frågan är Asus Tuf 3080 OC

Jag har bokning på samma kort och har tolkat det som att kundbokningar minskar i samband med att de levererar kort eller att folk avbeställer, jag har sett siffran gå ner från knappt 1100.
Siffran som är mest intressant är tidsspannet och just nu som du skriver är det orders som är lagda mellan 15:04 och 15:07 som levereras härnäst. När de är avklarade kommer det ändras så det står att 15:08 till 15:XX är de som ska levereras.

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Medlem

Fick veta av Netonnet att dom hade levererat en rad ASUS TUF 3080 non-oc denna vecka (kom i onsdags).

Men fick ingen Asus TUF 3090 non-oc, med en besked från leverantören att dessa var utsatt till November 9.

Permalänk

Kommer nog behålla min 3080 tuf non-oc på 2 fkng januari, men ser mer och mer ut som att jag även kommer boka en 6800 XT. Får jag den innan december så blir det tack och adjö Asus för all tid framåt. Första gången jag kör Radeon sedan R9 290 som lät som en jetmotor. Hoppas drivrutinerna fungerar bra?

Gillar dock att namnmässigt cirkeln sluts, mitt första kort var ett 6800 GT haha.