Lyckas inte ta bort chrome ads

Permalänk
Medlem

Lyckas inte ta bort chrome ads

Jag får inte bort chrome popup ads. Har provat köra mbam i felsäkert läge och efter vanlig upstart av datorn. Har även försökt gå in på chrome-inställningar och blockera pop ups/ads.

Någon som haft liknanade problem eller som har något förslag för att bort dessa oönskade ads/pop ups?

(alltså ads nere i högra hörnet, kommer som notiser vid uppstart av datorn)

Permalänk
Vila i frid

Kör deras adwcleaner, https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/

Vad säger kontrollpanelen "Programs and Features" (medans fortfarande finns kvar) om dina installerade program? Nåt du inte känner igen?

Permalänk
Medlem

Jag körde adwcleaner men jag får fortfarande dessa ads nere i högra hörnet.
På "avinstallera program eller appar" så syns ingenting konstigt.. Är det någon mera som har problem med chrome? (det är just chrome ads som jag får som notiser)

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte249:

Jag körde adwcleaner men jag får fortfarande dessa ads nere i högra hörnet.
På "avinstallera program eller appar" så syns ingenting konstigt.. Är det någon mera som har problem med chrome? (det är just chrome ads som jag får som notiser)

Vad har du tillägg i Chrome? Har du några som ser/är suspekta?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Inga suspekta tillägg, har google dokument offline och adblock samt chromeapparna kalkylblad, presentationer och dokument.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av matte249:

Inga suspekta tillägg, har google dokument offline och adblock

AdBlock prånglar annonser! Du skall istället använda "uBlock Origin", inte "ublock whatever" eller annan ad-blocker.

Permalänk
Medlem

Skriv in detta i chrome: chrome://settings/content/popups
Kolla vad som ligger under Allow/Tillåt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Det ligger under blockeras @madfred

Permalänk
Medlem

Nu kanske någon har nämnt det men om du söker efter inställningen avisering.
Vad står det där ?

Permalänk
Medlem

Hur gick det ?