Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Någon som beställde Barracuda Q1-SSD från Elgiganten häromveckan och har hört något mer? Kan tycka att det inte är helt snyggt att lova att något kommer in på lager inom några dagar och sedan låta det gå ännu en vecka utan ett knyst.

Jag fick min i förra veckan. Rätt storlek och för utsatt pris (726kr?)

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Hittade en 55OLEDC9 för 9790: som fyndvara hos Netonnet i Veddesta (Sthlm)

Utbytt panel.

https://i.imgur.com/vFaBAbx.jpg

Jag uppskattar verkligen fysiska fyndtips. En medlem som tar sig tid att fotografera, logga in på Sweclockers, posta bilden, skriva lite kort vart den är tagen och information om produkten. Det torde vara en rejäl ansträngning i jämförelse med rena digitala tips. Så, allt jag ville säga är, stort tack till dig @Lorault och alla andra som tipsar om fysiska fynd! /Hatten av/

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Jag fick min i förra veckan. Rätt storlek och för utsatt pris (726kr?)

Samma här. Beställde mån 19/10 och fick hem den tor 22/10. 960GB för 729kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Någon som beställde Barracuda Q1-SSD från Elgiganten häromveckan och har hört något mer? Kan tycka att det inte är helt snyggt att lova att något kommer in på lager inom några dagar och sedan låta det gå ännu en vecka utan ett knyst.

Jag ringde och fick erbjudande om en annan 1tb ssd för samma pris.

Permalänk
Medlem

Fanns tidigare under förra helgen tror jag, på Mediamarkt en soundbar som man kunde köpa tillsammans med en Sony TV för tusen kronor. Var någon som tipsade om det i denna tråden också, men hittar inte den. Ordinariepris låg runt 4tusen om jag minns rätt.
Någon som vet vilken jag pratar om eller någon liknande. Vore bra deal tillsammans med erbjudandet på Sony TV som finns nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Fanns tidigare under förra helgen tror jag, på Mediamarkt en soundbar som man kunde köpa tillsammans med en Sony TV för tusen kronor. Var någon som tipsade om det i denna tråden också, men hittar inte den. Ordinariepris låg runt 4tusen om jag minns rätt.
Någon som vet vilken jag pratar om eller någon liknande. Vore bra deal tillsammans med erbjudandet på Sony TV som finns nu.

Gissar att det är det här inlägget du tänker på: #18683767
Den dealen försvann tyvärr snabbt vill jag minnas.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av dna999:

Jag ringde och fick erbjudande om en annan 1tb ssd för samma pris.

Vilken modell erbjöd de?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vilken modell erbjöd de?

Jag har fått en wd blue men man kunde välja...

Permalänk
Moderator
Forumledare

Gällande adidas-lurarna, är det någon som har koll på vilken modell av zoundlurar det är i grunden?

Skrivet av Nivity:

Adidas RPT-01
825:- Amazon.se

Vääääldigt bra pris på dessa lurar.
Billigaste någonsin tidigare 1290:-
Normalpris: 1790:-

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5189525
https://www.amazon.se/adidas-RPT-01-Adidas-Bluetooth-h%C3%B6r...

Dold text
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Apropå adidas-lurarna, varför försvann tipset?
Jag slog nyss till på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Apropå adidas-lurarna, varför försvann tipset?
Jag slog nyss till på dem.

Jag har för mig att den hade postats tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Beställde en och har inte heller hört ett knyst från dem.
Men till deras försvar ska det tilläggas att det stod faktigst att det var leveranstid på 3-5 arbetsdagar, och det har gått 5 idag om man går efter att den kom i lager den 28:e, men hör jag inget från dem senast imorgon så kommer jag att ringa och fråga var den har blivit av.

Jag ringde dem i förrgår och frågade, då visste de inget. Igår fick jag ett returkvitto på mailen och ordern är försvunnen från "Mina Sidor"

//John

Permalänk
Medlem
Skrivet av dna999:

Jag har fått en wd blue men man kunde välja...

De var as-snåla med mig, fick presentkort ivf. Grattis till dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Produkt: Yoga Slim 7 14 (82A20006MX) 4800U 16GB 1TB
Länk: https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/yoga/yoga-slim-series/Yo...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5412436
Pris: 8500 kr

7 224,15 med Mecenat rabatt 15%.
https://www.sweclockers.com/test/30338-lenovo-yoga-slim-7-en-...

Skrivet av forsb3rg:

6798kr landade det på för mig ( Utan mecenat dock. Bara studentmail). Det är en Blackfriday rabattkod också
https://imgur.com/a/b0tvUXS

Får ett felmeddelande när jag försöker köpa den.
You don't have permission to access "http://www.lenovo.com/se/sv/addToCart" on this server.
Reference #18.d5a0317.1604505920.cd28050

Fungerade i en annan webbläsare. BLACKFRIDAY fungerar inte som kod längre.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Produkt: Yoga Slim 7 14 (82A20006MX) 4800U 16GB 1TB
Länk: https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/yoga/yoga-slim-series/Yo...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5412436
Pris: 8500 kr

Om man anmäler sig till Lenovos nyhetsbrev får man inom några minuter en rabattkod på 10%, fungerade för mig, fick ytterligare 850kr rabatt. (Ej student)

Inlägg flyttad till diskussionstråd /Mod
Permalänk
Föredetting

Sjukt trasig kassa i Lenovoshoppen. Masade mig igenom någon HTML-only-version av den och lyckades köpa en Yoga Slim 7 14 med 10% rabatt för 7 649,10:-.

Koden AFNLENOVO ger 10% i alla fall, ledsnade på att vänta på nyhetsbrevet som aldrig kom.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Sjukt trasig kassa i Lenovoshoppen. Masade mig igenom någon HTML-only-version av den och lyckades köpa en Yoga Slim 17 med 10% rabatt för 7 649,10:-.

Koden AFNLENOVO ger 10% i alla fall, ledsnade på att vänta på nyhetsbrevet som aldrig kom.

Hemsidan är väldigt dålig på Edge, men fungerade som den ska för mig på chrome, tror det är för jag har strikt på spårning. Men gissar nu bara

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Voltaire63:

Om man anmäler sig till Lenovos nyhetsbrev får man inom några minuter en rabattkod på 10%, fungerade för mig, fick ytterligare 850kr rabatt. (Ej student)

Och om man, som jag, inte får nyhetsbrevet av någon anledning funkar koden AFNLENOVO, den ger 10 procent även den.

Inlägg flyttad till diskussionstråd /Mod
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

#18703455

Produkt: WD my book 12TB extern lagring

max 2diskar tyvärr, hade tänkte beställa 4 men se det gick inte :/

EDIT: borta nu ser jag

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

#18703455

Produkt: WD my book 12TB extern lagring

max 2diskar tyvärr, hade tänkte beställa 4 men se det gick inte :/

EDIT: borta nu ser jag

Verkar visserligen vara slut nu, men borde man inte kunna lägga två beställningar med två diskar i varje?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Verkar visserligen vara slut nu, men borde man inte kunna lägga två beställningar med två diskar i varje?

Nej, funkar inte. Isf så får du skapa fler konton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Beställde en och har inte heller hört ett knyst från dem.
Men till deras försvar ska det tilläggas att det stod faktigst att det var leveranstid på 3-5 arbetsdagar, och det har gått 5 idag om man går efter att den kom i lager den 28:e, men hör jag inget från dem senast imorgon så kommer jag att ringa och fråga var den har blivit av.

Citerar mig själva för en uppdatering till andra.

Jag ringde igår och personen jag pratade med skulle höra med order avdelningen, och jag fick ett SMS idag om att den var slut hos tillverkaren och de visste inte när den kom åter i lager.
Dock så till skillnad mot poorlima's order så togs inte min bort, utan finns kvar tills antingen disken kommer åter i lager eller jag avbryter ordern själva.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Citerar mig själva för en uppdatering till andra.

Jag ringde igår och personen jag pratade med skulle höra med order avdelningen, och jag fick ett SMS idag om att den var slut hos tillverkaren och de visste inte när den kom åter i lager.
Dock så till skillnad mot poorlima's order så togs inte min bort, utan finns kvar tills antingen disken kommer åter i lager eller jag avbryter ordern själva.

Jag valde en annan väg och fick presentkort på 200 kr som kompensation. Orkade inte hatta mer med Eg.

Permalänk
Medlem

Fick mejl att min lenovo slim 7 har skickats (fraktsedel har skapats), gick snabbare än jag trodde, stod 1-2 veckor leveranstid.
Dem har även ändrat priset nu på hemsidan till 11500 så brev ett bra fynd. Väntade på ett bra pris för ideapad med 4500u för min mamma, men denna kommer bli mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Någon som beställde Barracuda Q1-SSD från Elgiganten häromveckan och har hört något mer? Kan tycka att det inte är helt snyggt att lova att något kommer in på lager inom några dagar och sedan låta det gå ännu en vecka utan ett knyst.

Jag beställde en också men har inte hört ett jota. Jag lyckades beställa en också utan att vara inloggad så nu kan jag inte spåra varken beställning eller paket. Elgiganten har dock dragit pengar men jag har inte fått någon produkt.. Jag funderar på att kontakta ARN. Elgiganten har ju.mitt mobilnummer så de borde ju skicka sms om det blivit något strul vid leveransen.

Någon som har liknande problem som jag och Meantek

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Ynnoj:

Jag beställde en också men har inte hört ett jota. Jag lyckades beställa en också utan att vara inloggad så nu kan jag inte spåra varken beställning eller paket. Elgiganten har dock dragit pengar men jag har inte fått någon produkt.. Jag funderar på att kontakta ARN. Elgiganten har ju.mitt mobilnummer så de borde ju skicka sms om det blivit något strul vid leveransen.

Någon som har liknande problem som jag och Meantek

Om du har ett konto och använder samma mailadress som du har reggat läggs ordern till även om du inte är inloggad. Dessutom ska du väl oavsett ha fått en orderbekräftelse? Jag har inte orkat börja nysta i det, köper det mesta på kreditkort, men antar att pengarna är dragna från kortet för min del också.

ARN känns onödigt, kontakta Elgiganten direkt istället. ARN tar ett halvår eller så på sig att reda ut en tvist, men de kommer inte göra någonting om du inte kontaktat dem själv först.

Såg precis att Lenovo skickat ut min Yoga Slim 7 14 oväntat snabbt också. Nöjd med läget än så länge, förutom att de skickar datorer med UPS. Kan gå precis hur som helst i mitt område, blir nog de där 2-3 veckorna ändå.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Såg precis att Lenovo skickat ut min Yoga Slim 7 14 oväntat snabbt också. Nöjd med läget än så länge, förutom att de skickar datorer med UPS. Kan gå precis hur som helst i mitt område, blir nog de där 2-3 veckorna ändå.

Förra gången jag beställde från lenovo vid sommaren en laptop så kom UPS och lämnade datorn under dagen utan att ha skickat något till mig. Andra brukar jag få välja vilken dag och tid jag vill att dem kommer, men UPS bara dyker upp. Hade tur att föräldrarna var där och tog emot paketet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ynnoj:

Jag beställde en också men har inte hört ett jota. Jag lyckades beställa en också utan att vara inloggad så nu kan jag inte spåra varken beställning eller paket. Elgiganten har dock dragit pengar men jag har inte fått någon produkt.. Jag funderar på att kontakta ARN. Elgiganten har ju.mitt mobilnummer så de borde ju skicka sms om det blivit något strul vid leveransen.

Någon som har liknande problem som jag och Meantek

Finns folk i forumet som anmält Felgiganten till ARN över hanteringen av 3080/3090 bluffa det så bra om fel anmälningar kommer in.

Permalänk
Medlem

Varför togs tipset om ”1aTTack” på Amazon.se bort från fynd tråden?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av Nucky:

Varför togs tipset om ”1aTTack” på Amazon.se bort från fynd tråden?

Ingen aning, men jag la en beställning. Får se om den går igenom.
Jag hämtade ut mina gasarmar till monitorer idag och de blev toppen.