Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Hur kommer en LG oled c7 fungera med Series X? Har verkligen ingen lust att köpa ny tv just nu :).

Funkar nog kanon de närmsta åren. Är väl bara vänta och uppgradera senare när next gen spelen börjat komma igång på riktigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett spel jag har i min backlog och vill köra igenom är Assassins Creed Odyssey.
Dock undrar jag om detta spel kommer dra nytta av Xboxens bättre hårdvara? Någon som vet?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Microsoft Store har uppdaterat statusen på min Series X order nu.
Står:
Förbeställt
Beräknat leveransdatum den 10 november

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

FZ har också bekräftat detta.
Kan vara lite snålt MEN Dirt 5 upptar 79gb på Series X men "bara" 40gb på Series S. Så spel optimerade för X|S kommer ta mindre plats på S.
Skulle vara kul att se vad ett optimerat RDR2 skulle ta på respektive konsol

Oj, det var trots allt en jäkla skillnad. Förväntade mig inte en sådan storleksordning. Undrar om det kommer bli representativt för generation som helhet?

En dag kvar nu av embargot

Permalänk
Medlem

Jag är så sugen på en Series X. Lite ångest över att man ej bokat en. Med dunder tur kanske man får tag i en innan jul. Hade varit roligt att haft en i mellandagarna, annars får jag nog vänta tills nästa jul innan jag har tid att spela

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av edifier:

Microsoft Store har uppdaterat statusen på min Series X order nu.
Står:
Förbeställt
Beräknat leveransdatum den 10 november

Har fått samma status på min! Förhoppningsvis betyder det att den levereras till mig den 10:e, och inte att de påbörjar leverans från dem den 10:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ett spel jag har i min backlog och vill köra igenom är Assassins Creed Odyssey.
Dock undrar jag om detta spel kommer dra nytta av Xboxens bättre hårdvara? Någon som vet?

På One X har Odyssey scaled resolution upp till 4K, låst till 30 fps.
Så man borde kunna förvänta sig stabil 30 fps / 4K upplösning.
Dock möjligt att de kommer med en uppdatering som gör förändringar, t.ex. låser upp framerate.

Skrivet av Jiv:

Har fått samma status på min! Förhoppningsvis betyder det att den levereras till mig den 10:e, och inte att de påbörjar leverans från dem den 10:e.

Ja, det låter som att den skickas så att vi får den vid release! Ska tydligen vara standard för Microsoft Store förhandsbokningar i t.ex. USA.
Men har ingen aning om Microsoft har några lager i Sverige de skickar ifrån eller om de kommer direkt från utlandet, som med Apples produkter.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem

När man spårar sin XSX från elgiganten och det står "20.11.10" någon som vet ifall man kommer att få den på releasen eller om den skickas först då?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

När man spårar sin XSX från elgiganten och det står "20.11.10" någon som vet ifall man kommer att få den på releasen eller om den skickas först då?

Jag pratade med supporten idag och dom uppgav att förbokningar ska skickas på måndag, för oss som är med i första batchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Jag pratade med supporten idag och dom uppgav att förbokningar ska skickas på måndag, för oss som är med i första batchen.

Tusen tack för info, och första batchen borde rimligtvis vara oss som det står 20-11-10 för right?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Tusen tack för info, och första batchen borde rimligtvis vara oss som det står 20-11-10 för right?

Korrekt. Jag bokade 09:03 den 22/9 och så står det för mig.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har 1a dec som beräknat datum?
Har nämligen bara hört om att folk har typ 10/11/13 november eller annars mitt i dec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Har nämligen bara hört om att folk har typ 10/11/13 november eller annars mitt i dec.

4e December. Bokad hos Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Jag har fått olika bud som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Beställde 9 oktober med Klarna. Då var angivet lagerdatum 8 december. Efter det har det skjutits fram till 15 och sedan 22 december på hemsidan.

När jag har varit i kontakt med chatten och beskrivit ärendet säger de att jag får den efter 22 december när den kommer in i lager men de som tagit mitt ordernummer och kollat i ”systemet” säger att jag ska få den 9 december vilket stämmer med när jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyddet:

Jag har fått olika bud som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Beställde 9 oktober med Klarna. Då var angivet lagerdatum 8 december. Efter det har det skjutits fram till 15 och sedan 22 december på hemsidan.

När jag har varit i kontakt med chatten och beskrivit ärendet säger de att jag får den efter 22 december när den kommer in i lager men de som tagit mitt ordernummer och kollat i ”systemet” säger att jag ska få den 9 december vilket stämmer med när jag beställde.

Undrar hur EG hanterar bokningar ? Jag har beställt 10e Oktober och det står att jag får den 4e December. Alltså du beställt en dag tidigare och du får den 9e December....????

Permalänk
Medlem

Beställde hos Elgiganten den 24e Oktober och enligt deras spåra paket tjänst så kommer jag få min den 23e December..

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | ASUS B650E-F | 32GB 6000MT CL36 | RTX 3080 10GB | 8TB NVME | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Define S | Zowie EC2-CW | HyperX Cloud | Corsair K70 MK.2 | Artisan FX Hien Soft

Permalänk
Medlem

Webhallen har inte meddelat mig huruvida jag kommer få en på release, även om den står som "fullbokad". Känns sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Beställde hos Elgiganten den 24e Oktober och enligt deras spåra paket tjänst så kommer jag få min den 23e December..

Var detta samma datum som det stod vid beställning?

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Är sjukt taggad men man vill ju ha helst nästa tisdag å inte vara i limbo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyddet:

Också haft support som sagt att när de kollar i systemet så ser det ut som att jag får enligt deras första prognos vid beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Var detta samma datum som det stod vid beställning?

Nej det stod ett datum i början av december!

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | ASUS B650E-F | 32GB 6000MT CL36 | RTX 3080 10GB | 8TB NVME | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Define S | Zowie EC2-CW | HyperX Cloud | Corsair K70 MK.2 | Artisan FX Hien Soft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Webhallen har inte meddelat mig huruvida jag kommer få en på release, även om den står som "fullbokad". Känns sådär.

Det är nog ingen som har fått mer info, men enligt forum så kommer dom preliminärt täcka alla förbokningar.

Permalänk
Medlem

Elgigantens support svarade mig detta angående min order och jag bokade 24 Oktober.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Undrar hur EG hanterar bokningar ? Jag har beställt 10e Oktober och det står att jag får den 4e December. Alltså du beställt en dag tidigare och du får den 9e December....????

Ja, det är lite märkligt. Bokade också 9 oktober och står fortfarande 9 december även för mig.
Skulle väntat en dag till med bokningen och fått den tidigare som dig. 😉

Permalänk

Elgiganten kör lite ful spel. De vilseleder konsumenter med sina falska i lager datum för att öka sin handel. Lagligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Elgiganten kör lite ful spel. De vilseleder konsumenter med sina falska i lager datum för att öka sin handel. Lagligt?

Fult om det stämmer men det kan ju ha varit dem som uppskattat efter bästa förmåga. Saker ändras nog rätt snabbt de här dagarna och de får bara uppskattningar från Microsoft hur många de får in och när osv.

Jag tog Klarna faktura just för att kunna skita i att köra via dem om de försenar leveransen nämnvärt/ kan köpa hos andra innan. Ett tips till nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

https://i.imgur.com/fBulIjx.png

Elgigantens support svarade mig detta angående min order och jag bokade 24 Oktober.

Misstänker att EG bara svarar vad som helst utan att veta ej någonting exakt. Hur kan det vara den andra batchen 23e December om jag får den 4e December.....?? Måste vara minst den 3e-5e batch. Vissa får den 8e Dec, 15e....

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Misstänker att EG bara svarar vad som helst utan att veta ej någonting exakt. Hur kan det vara den andra batchen 23e December om jag får den 4e December.....?? Måste vara minst den 3e-5e batch. Vissa får den 8e Dec, 15e....

Börjar också misstänka det.. Har fått olika svar från olika personer jag med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hesa80:

... och jag som får min 11/11. Vilken ”batch” tillhör jag? Kan ju inte skilja en dag mellan dem.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Igår så beställde jag en Xbox Series X direkt från Microsoft, planerad leverans är den 10 november.
Jag använde denna länk och då gick det att lägga en beställning:
https://www.xbox.com/sv-se/configure/8WJ714N3RBTL
Ni som inte har beställt än kan kanske få en Xbox lite snabbare ifall ni beställer direkt från microsoft!